ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم به نهم

ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم به نهم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان استعداد های درخشان ممکن است به دلایل مختلفی مانند خالی ماندن ظرفیت کلاس های مدارس تیزهوشان ، شانس مجددی برای دانش آموزان پایه هشتم به نهم برای ورود به این مدارس را محیا کند . در این صورت دانش آموزان باید در زمان مقرر اقدام به ثبت نام در سایت استعداد های درخشان به آدرس azmoon.medu.ir نمایند .

مدارس تیزهوشان از دیر باز از جمله مدارس پر طرفدار در میان دانش آموزان علاقمند به تحصیل و والدینشان بوده است به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان پذیرفته نشده در آزمون این مدارس همیشه در رویای برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت و حضور در کلاس های این مدارس بوده اند .

آزمون تیزهوشان سال هاست که تنها برای دانش آموزان ورودی پایه هفتم و دهم برگزار می شود و تا به حال تنها آزمون تکمیل ظرفیت این مدارس سال گذشته برای دانش آموزان پایه هفتم به هشتم برگزار شد به همین دلیل امید برای برگزاری این آزمون در پایه هشتم به نهم به وجود آمد . به همین دلیل در ادامه توضیحاتی درباره آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم به نهم ارائه داده شده است .


آیا آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم به نهم برگزار می شود ؟
 یکی از سوالات پرتکرار این روزها این است که آیا آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان میان پایه هشتم به نهم نیز برگزار می شود یا خیر ؟ پاسخ به این سوال با توجه به شرایط ظرفیت مدارس تیزهوشان که به دلایلی مانند جابجایی و یا علاقمندی دانش آموزان این مدارس به ادامه تحصیل در سایر دبیرستان ها که ممکن است کاسته شود و همچنین نظر مسئولان تصمیم گیرنده ، می تواند متفاوت باشد .

به دلیل برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم در سال گذشته ، دانش آموزان میان پایه هشتم به نهم که در آزمون تیزهوشان ورودی متوسطه اول پذیرفته نشده اند به دو دسته تقسیم شدند : 

1) دانش آموزانی که از رفتن به مدارس تیزهوشان کاملا نا امید شده و به تلاش خود در سایر مدارس ادامه می دهند .

2) دانش آموزانی که هنوز امید ورود به این مدارس ، از طریق آزمون تکمیل ظرفیت میان پایه این مدارس را دارند . 



روی صحبت با دانش آموزان دسته دوم است که پیگیر اطلاعیه های مربوط به آزمون تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان هشتم به نهم هستند . اگر شما دانش آموز پایه هشتم هستید ، نیاز است از تجربه مشاوره مجرب استفاده کنید و توصیه هایی که در ادامه به آن ها اشاره شده است را جدی بگیرید .



 طبق تجربه ای که درباره آزمون تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان هفتم به هشتم به دست آمد ، انتشار اطلاعیه برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت هشتم به نهم ، بسیار اتفاقی و تقریبا غیر قابل پیش بینی است به طوریکه ممکن است فاصله بین انتشار اطلاعیه ثبت نام تا برگزاری آزمون و حتی دریافت نتیجه حدودا یک ماه به طول انجامد .

 بنابراین اولین توصیه به دانش آموزان امیدوار به اتفاقات غیر قابل پیش بینی ، این است که با فرض برگزاری قطعی چنین آزمونی همیشه آماده باشند . برای این کار بهتر است طبق یک برنامه ریزی درست با توجه به شرایط شخصی و توازن وقت بین برنامه درسی مدرسه و برنامه شخصی خود شروع به مطالعه کنند .

 در نظر بگیرید که بهتر است کتب درسی خود در پایه هفتم را هم مطالعه کرده و تمرینات زیادی روی مباحث مربوط به استعداد های تحلیلی یا آزمون های هوش داشته باشید . 

 سعی کنید معدل خود را بالای 19 نگه دارید چرا که حتما برای ثبت نام در چنین آزمونی شرایط اختصاصی در نظر می گیرند که همیشه معدل از جمله شرایط ثبت نام آزمون های تیزهوشان بوده است . 

 این که شما خود را برای آزمونی که حتی به برگزاری آن اعتماد ندارید آماده می کنید ، اتفاق خوبی است چرا که حتی اگر این آزمون برگزار نشود باز هم مطالعات خود را برای ورودی پایه دهم کمی زودتر آغاز کرده اید که خود یک برگ برنده است . 


نکاتی درباره آزمون تکمیل ظرفیت هشتم به نهم 99 - 1400
فرض می کنیم اطلاعیه برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم به نهم منتشر شده است و شما هم شرایط و هم مطالعات کافی برای این آزمون را داشته باشید ، این دلیل به قبولی صد در صد شما نیست ، چرا که نباید فراموش کنید که چنین آزمونی برای پذیرش ظرفیت بالایی از دانش آموزان طراحی نشده و حتی ممکن است هر مدرسه دو یا سه نفر ظرفیت داشته باشد . 

پس این نکته را در نظر بگیرید که رقابت بسیار سنگینی پیش روی شماست به همین دلیل توصیه می کنیم آمادگی روحی بالایی داشته باشید که پذیرفته نشدن در این آزمون مساوی با احساس شکست و نا امیدی در شما نشود . به هر حال برگزاری چنین آزمون هایی می توانند موقعیت خوبی برای رسیدن به اهداف درسی شما باشند . 



 در صورت انتشار اطلاعیه برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم به نهم در این قسمت اطلاع رسانی می شود .

پیشنهاد می کنیم ، برای دریافت به موقع اخبار ، درباره برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان پایه هشتم به نهم در کانال تلگرام مدارس تیزهوشان عضو شده و یا پیج اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا را دنبال کنید .


در صورت داشتن هر گونه سوال درباره آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم به نهم ، می توانید با مشاوران با تجربه هیوا از طریق خدمات تلفنی مرکز مشاوره هیوا ارتباط بر قرار کنید . 

در صورتی که قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان پایه دهم را نیز دارید ، پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در ادامه قرار گرفته را مطالعه نمایید . 

سوالات متداول

1- آیا ازمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان نهم به به دهم برگزار می شود ؟
همانطور که در این مقاله گفته شد ، این آزمون با توجه به شرایط ظرفیت مدارس تیزهوشان و همچنین نظر مسئولان تصمیم گیرنده می تواند متفاوت باشد .

2- دانش آموزان به چه صورتی می توانند از برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم به نهم با خبر شوند ؟
در صورت انتشار این خبر ، در این مقاله اطلاع رسانی می شود . 

3- حدود ظرفیت پذیرش در آزمون های تکمیل ظرفیت به چه صورت است ؟
همانطور که در این مقاله گفته شد ، چنین آزمونی برای پذیرش ظرفیت بالایی از دانش آموزان طراحی نشده و حتی ممکن است هر مدرسه دو یا سه نفر ظرفیت داشته باشد . 

منبع : ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم به نهم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/m4kG
نظرتان را بنویسید