ثبت نام مدارس شاهد

ثبت نام مدارس شاهد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
کلیه مراحل پیش ثبت نام مدارس شاهد جهت ورود به پایه اول ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت اینترنتی انجام می شود و متقاضیان باید در زمان ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400 به سایت سجا به نشانی saja.medu.ir مراجعه نموده و با وارد نمودن کد ملی و شماره سریال شناسنامه ، جهت ثبت نام وارد صفحه دانش آموزی خود شود .


مدارس شاهد دارای کادر علمی و آموزشی با تخصص بالایی می باشد . این مدارس در ابتدا فقط مختص فرزندان شهیدان ، آزادگان و جانبازان بود اما به دلیل خالی بودن ظرفیت در سال های اخیر به ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد نیز می پردازد . مدارس شاهد در تمامی مقاطع  ابتدایی ، متوسطه اول ( پایه هفتم ) و متوسطه دوم ( پایه دهم ) پذیرای دانش آموزان واجد شرایط می باشد . در این مقاله می خواهیم به شرح جزئیات ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400 بپردازیم .


نحوه و سایت ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400
ثبت نام در مدارس شاهد 99-1400 برای داوطلبان پایه اول ابتدایی ، پایه هفتم ( متوسطه اول ) و پایه دهم ( متوسطه دوم ) به صورت اینترنتی از سامانه سجا saja.medu.ir انجام خواهد شد بنابراین متقاضیان در نظر داشته باشند مراجعه حضوری به مدارس شاهد جهت ثبت نام بی فایده خواهد بود . دانش آموزان شاهد شامل فرزندان شهدا ، آزادگان ، جانبازان 50 % و بالاتر می باشند . ثبت نام این دانش آموزان در مدارس شاهد پس از ثبت اطلاعات در سامانه سجا در زمان پیش ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400 با ارائه مدارک توسط یکی از اولیا به مدرسه قطعی خواهد بود . دانش آموزان غیر شاهد داوطلبانی با اولویت های ایثارگری و سایر اولویت ها می باشند که ثبت نام آن ها در دو مرحله موقت و قطعی انجام می پذیرد ، ثبت نام قطعی دانش آموزان غیر شاهد ملزم به کسب امتیاز لازم و دارا بودن شرایط علمی مطابق جدول امتیاز بندی مدارس شاهد می باشد . مدارس شاهد به ثبت نام میان پایه نیز می پردازد که ثبت نام متقاضیان میان پایه برای ورود به مدارس شاهد باید به مدرسه مورد نظر خود مراجعه کرده و فرم های مربوطه را تکمیل کنند . لازم به ذکر است که امتیاز بندی های تعیین شده برای دانش آموزان ورودی به مدارس شاهد و میان پایه هیچ تفاوتی ندارد و نمرات سال قبل دانش آموزان میان پایه برای ورود به این مدارس نیز محاسبه می شود . پس از بررسی در صورت دارا بودن امتیاز لازم و تایید مدیر مدرسه ، منطقه و استان ثبت نام نهایی دانش آموزان متقاضی انجام می شود .

زمان ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400
ثبت نام برای دانش آموزان شاهد به صورت تک مرحله می باشد که پس از ثبت اطلاعات در سامانه سجا و با ارائه مدارک توسط اولیا به مدرسه به صورت قطعی انجام می شود اما ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد در دو مرحله ثبت نام موقت و ثبت نام قطعی انجام می پذیرد . زمان ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400 برای مقاطع مختلف متفاوت است . در جدول زیر به شرح زمان احتمالی و مراحل ثبت نام مدارس شاهد 99-1400 پرداخته ایم :



مراحل ثبت نام و دوره تحصیلی

اول ابتدایی

پایه هفتم

پایه دهم

زمان ثبت نام

احتمالا اوایل خرداد ماه 99

احتمالا اوایل تیرماه 99

احتمالا اواسط تیرماه 99

اعلام نتایج اولیه

احتمالا نیمه دوم خرداد ماه 99

احتمالا اواسط تیر ماه 99

احتمالا دهه سوم تیر ماه 99

بررسی مدارک

احتمالا دهه سوم خرداد ماه 99

احتمالا نیمه دوم تیر 99

احتمالا دهه سوم تیر ماه 99

اعلام نتایج نهایی از طرف مدرسه

احتمالا اواخر خرداد ماه 99

احتمالا اواخر تیرماه 99

احتمالا نیمه اول مرداد ماه 99



در حال حاضر زمانبندی پیش ثبت نام مدارس شاهد مشخص نشده است به محض کسب اطلاعات جدید در صفحه اینستاگرام مدارس هیوا و یا کانال تلگرام مدارس اطلاع رسانی می نماییم .


شرایط ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400
شرایط عمومی ثبت نام مدارس شاهد به شرح زیر می باشد ، این شرایط شامل حال کلیه دانش آموزان شاهد و غیر شاهد می باشد:

الف - دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

ب - رعایت احکام شرعی و پوشش اسلامی متناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( حجاب برتر برای دانش آموزان دختر )

ج - التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزش های اسلامی و تربیت بدنی

د - رعایت مقررات و آئین نامه انضباطی و تربیتی و آموزشی شاهد و غیرشاهد

ه - سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان ثبت نام دانش آموزان شاهد و غیرشاهد


احراز شرایط عمومی بالا از طریق بررسی سوابق تحصیلی و تربیتی دانش آموز، با حضور دانش آموزان و والدین آن ها انجام می شود و مسئولیت آن در ثبت نام ورودی به عهده ستاد ثبت نام مدرسه و در ادامه تحصیل به عهده شورای مدرسه می باشد .



مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند در زمینه ثبت نام مدارس شاهد پاسخگوی تمام سوالات شما باشند . برای استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا کلیک کنید .




سوالات متداول

1- پیش ثبت نام مدارس شاهد در چه سایتی انجام می شود ؟
داوطلبان برای پیش ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400 می بایست به سامانه امور ایثارگران سجا مراجعه نمایند .

2- ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد جهت ورود به چه پای هایی می باشد ؟
ثبت نام مدارس شاهد هر ساله جهت ورود به دوره ابتدایی و متوسطه به صورت اینترنتی انجام می شود .

3- آیا برای پیش ثبت نام مدارس شاهد باید هزینه پرداخت نماییم ؟
داوطلبان صرفا برای پیش ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد 99 - 1400 نیازی به پرداخت هزینه ندارند .

منبع : ثبت نام مدارس شاهد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/g4yk
نظرتان را بنویسید