آزمون مصاحبه جذب اختصاصی قضات

آزمون مصاحبه جذب اختصاصی قضات
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

زمان مصاحبه آزمون جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۰ از طریق تماس تلفنی به هر یک از داوطلبان دانشگاهی و حوزوی اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است که داوطلبان می بایست در روز برگزاری مصاحبه، مدارک لازم برای تشکیل پرونده خود را به همراه داشته و مواد امتحانی مصاحبه را به طور کامل مطالعه کرده باشند.

 

 

جذب قوه قضاییه در دو مرحله جذب عمومی و جذب اختصاصی انجام می گیرد. داوطلبانی که قصد شرکت در این مراحل را دارند باید در سایت ثبت نامی آزمون جذب اختصاصی قضات ثبت نام کنند. مرحله جذب اختصاصی قضات، شامل مصاحبه های تخصصی و علمی می باشد که به صورت حضوری انجام می گیرد.

تاریخ مصاحبه آزمون جذب اختصاصی قضات 1400 یکی از مهم ترین مواردی است که افراد باید از آن مطلع باشند تا خود را برای این مصاحبه آماده کنند. برای آشنایی بیشتر با روند مصاحبه در ادامه مقاله به بررسی زمان مصاحبه، مدارک لازم و مواد امتحانی آزمون جذب اختصاصی قضاوت 1400 پرداختیم.

 

زمان مصاحبه آزمون جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۰

داوطلبانی که شرایط ثبت نام و شرکت در مصاحبه های علمی قضات را دارند، می توانند به سایت اینترنتی منابع انسانی قوه قضاییه مراجعه کرده، مراحل ثبت نام جذب اختصاصی قضات را انجام داده و در نهایت بتوانند برای جذب اختصاصی قضات اقدام کنند.

 

همانطور که ذکر شد، ثبت نام در این سامانه به منزله آمادگی برای شرکت در مصاحبه های علمی و تخصصی می باشد. زمان مصاحبه آزمون جذب اختصاصی قضات 1400 برای داوطلبان حوزوی و دانشگاهی کمی متفاوت می باشد.

 

زمان مصاحبه آزمون جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۰ برای داوطلبان دانشگاهی

 

در سال گذشته زمان مصاحبه آزمون جذب اختصاصی قضات به صورت تماس تلفنی به اطلاع داوطلبان رسانی شده بود. لازم به ذکر است که مصاحبه های جذب اختصاصی از آبان ماه آغاز شده بود. هنوز جزئیات آزمون جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۰ مشخص نیست اما به نظر می رسد که در سال 1400 هم روند اعلام زمان مصاحبه ها به صورت تلفنی باشد.

 

زمان مصاحبه آزمون جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۰ برای داوطلبان حوزوی

 

آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک حوزوی هستند، بعد از ثبت نام در مصاحبه جذب اختصاصی باید منتظر تماس تلفنی باشند. بدیهی است که پس اعلام زمان مصاحبه آزمون جذب اختصاصی قضات 1400، امکان تغییر آن وجود نخواهد شد و پاسخگو نبودن هر یک از داوطلبان به منزله لغو ثبت نام آن ها می باشد.

 

داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایت ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضاوت به لینک زیر مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: سایت جذب اختصاصی قضات

 

 

مدارک لازم برای مصاحبه آزمون جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۰

مصاحبه های تخصصی قضات به صورت حضوری در یکی از مکان های مربوطه که در شهر قم یا استان تهران می باشد، برگزار می شود. داوطلبان می بایست در زمان مصاحبه های حضوری قضاوت یک سری مدارک را برای تشکیل پرونده به همراه داشته باشند تا مراحل تشکیل پرونده و مراحل پذیرششان در آینده با مشکلی مواجه نشود.

 

مدارک لازم برای مصاحبه آزمون قضاوت اختصاصی در دفترچه ثبت نام آزمون قضاوت نوشته شده به همین خاطر داوطلبان می بایست حتما قبل از برگزاری مصاحبه به سایت ثبت نام جذب اختصاصی قضات مراجعه کرده و نسبت به دریافت این دفترچه اقدام کنند.

 

در ادامه تمامی مدارکی که نیاز است داوطلبان به همراه داشته باشند را ذکر خواهیم کرد. لازم است که داوطلبان مدارک زیر را بر روی برگه A4 کپی گرفته و در روز برگزاری مصاحبه های تخصصی به همراه داشته باشند.

 

اصل و کپی شناسنامه

 

اصل و کپی کارت ملی

 

ارائه کپی از مدرک تحصیلی کارشناسی یا مدرک تحصیلی حوزوی سطح 2 یا بالاتر

 

در زمان مصاحبه قضاوت ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای داوطلبانی که در حال تحصیل می باشند، الزامی است.

 

ارائه گواهی های لازم از کانون وکلای دادگستری یا مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه قضاییه برای افراد وکیل و نفرات برتر آزمون وکالت الزامی می باشد.

 

ارائه تمامی مدارک ذکر شده برای داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه های حضوری را دارند، الزامی است. اگر فردی به هر دلیلی مدارک ناقصی را ارائه کند، مراحل تشکیل پرونده وی ناقص می ماند و فرد نمی تواند در مصاحبه حضوری شرکت کند. 

 

داوطلبان می توانند برای آنکه اطلاعات جامعی از منابع آزمون قضاوت به دست آورند تا بتوانند با مطالعه آن ها امتیاز مناسب را در این آزمون کسب کنند، به لینک زیر مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون قضاوت

 

 

 

 

 

مواد امتحانی مصاحبه جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۰

در روز مصاحبه علمی جذب اختصاصی سوالاتی از داوطلبان پرسیده می شود که از مواد امتحانی مصاحبه جذب اختصاصی قضات 1400 مطرح می شوند. داوطلبان می بایست قبل از شرکت در مصاحبه حضوری، دفترچه مربوط به ثبت نام را مطالعه کنند تا از مواد امتحانی مصاحبه جذب اختصاصی قضات مطلع شوند.

 

لازم به ذکر است که اگر داوطلبان حوزوی یا دانشگاهی در زمان مصاحبه آزمون جذب اختصاصی قضات با مطالعه کامل مواد امتحانی مصاحبه جذب اختصاصی قضات آمادگی لازم را کسب کرده باشند، می توانند نمره قبولی مصاحبه را کسب کنند.

 

در صورتی که داوطلبان در این آزمون نمره قبولی را کسب کنند به مرحله بعدی جذب اختصاصی قضات که شامل آزمون های روانشناسی و شخصیت شناسی می باشد، وارد می شوند. در این مرحله از جذب اختصاصی قضاوت نیز یک مصاحبه شفاهی برای شخصیت شناسی افراد در نظر گرفته شده است.

 

بنابراین، بسیار مهم است که داوطلبان قبل از ثبت نام و شرکت در مصاحبه های حضوری، مواد امتحانی مورد نیاز را به طور کامل مطالعه کرده و آمادگی لازم را برای زمان مصاحبه آزمون جذب اختصاصی قضات 1400  کسب کنند. در جدول زیر مواد امتحانی مصاحبه جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۰ را برای داوطلبان حوزوی و دانشگاهی ذکر کرده ایم.

 

مواد امتحانی مصاحبه جذب اختصاصی قضات 1400
داوطلبان دانشگاهی (آقایان و بانوان)بخش مربوط به حقوق: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی
بخش مربوط به جزایی: حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری
داوطلبان حوزوی (آقایان)کتاب فقه شامل مکاسب بخش بیع (از اول کتاب البیع تا اول خیارات)
کتاب اصول فقه شامل کفایة الاصول جلد یک: از ابتدای کتاب تا پایان المقصد الخامس
داوطلبان حوزوی (بانوان)منبع فقه شامل 15 کتاب از شرح لمعه: قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص و دیات
اصول فقه شامل الحلقه الثانیه شهید صدر

 

برای اطلاع از جزییات اعلام نتایج جذب اختصاصی قضاوت می توانید به مطالعه مقاله زیر پرداخته و از تاریخ دقیق آن مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج جذب اختصاصی قضات

 

 

 

 

زمان اعلام نتایج مصاحبه جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۰

با توجه به اینکه زمان مصاحبه آزمون جذب اختصاصی قضات 1400 می تواند برای هر یک از داوطلبان متفاوت باشد، نمی توان زمان دقیقی را برای زمان اعلام نتایج مصاحبه جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۰ ذکر کرد. اما طبق اطلاعیه هایی که از سال قبل موجود است، به نظر می رسد که 10 روز بعد از برگزاری مصاحبه های حضوری جذب اختصاصی قضات در سال 1400، نتایج مصاحبه افراد در سایت منابع انسانی قوه قضاییه به آدرس اینترنتی qazahrm.ir قابل مشاهده باشد.

 

ذکر این نکته لازم است که با توجه به اینکه زمان مصاحبه آزمون جذب اختصاصی 1400، هنوز اعلام نشده است و ممکن است برای هر فرد از داوطلبان متفاوت باشد. زمان اعلام نتایج مصاحبه جذب اختصاصی قضات ۱۴۰۰ نیز به طور کاملا دقیق مشخص نیست، اما طبق اطلاعیه های سال قبل می توان پیش بینی نمود که زمان اعلام نتایج این مصاحبه ها حدود 10 روز بعد از برگزاری مصاحبه می باشد.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج مصاحبه آزمون قضاوت

 

کارشناسان مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با در دست داشتن اطلاعات لازم در خصوص مصاحبه آزمون اختصاصی قضاوت می توانند متقاضیان این آزمون را راهنمایی کرده و نحوه گزینش، مدارک لازم و زمان اعلام نتایج را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به آن ها اعلام نمایند.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ زمان مصاحبه آزمون اختصاصی قضات در چه تاریخی است ؟

✔️ زمان برگزاری مصاحبه آزمون اختصاصی قضاوت توسط سایت معاونت منابع انسانی اعلام می شود که در متن مقاله به آن اشاره شده است.



 

2- ✔️ مواد امتحانی مصاحبه آزمون اختصاصی قضات چیست ؟

✔️ در متن مقاله منابعی را که متقاضیان با مطالعه دقیق آن ها می توانند عملکرد بهتری در مصاحبه آزمون اختصاصی قضاوت داشته باشند، ارائه شده است.



 

3- ✔️ نتایج مصاحبه آزمون اختصاصی قضاوت کی مشخص می شود ؟

✔️ مطابق متن مقاله، معمولا 10 روز پس از برگزاری مصاحبه، نتایج آن بر روی سایت جذب اختصاصی قضات منتشر می شود.

منبع : آزمون مصاحبه جذب اختصاصی قضات

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3Z1Q
نظرتان را بنویسید