نام نویسی جذب اختصاصی تصدی منصب قضا

نام نویسی جذب اختصاصی تصدی منصب قضا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

قوه قضاییه علاوه بر برگزاری آزمون قضاوت عمومی، جذب اختصاصی نیز دارد که به صورت مجزا و بدون آزمون انجام می شود. روند جذب افراد از طریق مصاحبه های علمی، روانشناسی، اختبار و تحقیقات محلی انجام می شود. این جذب برای داوطلبان دانشگاهی و حوزوی شرایط جداگانه ای را در نظر گرفته است.

 

 

هر ساله پذیرش افراد برای منصب قضاوت و شغل قاضی به دو شیوه پذیرش عمومی و اختصاصی صورت می گیرد. پذیرش عمومی بر اساس آزمون و مصاحبه بوده و داوطلبان می بایست ابتدا در آزمون قضاوت شرکت نمایند. اما پذیرش اختصاصی آزمون ندارد و در عین حال مصاحبه ها و شرایط ویژه ای برای داوطلبان قرار می دهد.

داوطلبان برای شرکت در جذب اختصاصی به دو گروه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی تقسیم می شوند که هر دو گروه افراد باید شرایط عمومی شرکت در این جذب را داشته باشند. علاوه بر سرایط عمومی، داوطلبان می بایست شرایط اختصاصی مربوط به خود را نیز داشته باشند تا در نهایت بتوانند ثبت نام را انجام دهند.

از آنجایی که قوه قضاییه مجری فرایند جذب اختصاصی تصدی منصب قضا می باشد، تمامی اطلاعیه های جذب اختصاصی توسط همین نهاد اعلام می شود. به دلیل آنکه مطلع بودن از شرایط، نحوه و زمان ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا از اهمیت بالایی برخوردار است، در ادامه مقاله، تمامی موارد را به طور مفصل شرح داده ایم.

 

زمان ثبت‌ نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا ۱۴۰۰

زمان جذب اختصاصی تصدی منصب قضا، برای علاقه مندان به شغل قضاوت هر ساله از طریق سایت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی qazahrm.eadl.ir اعلام می شود. دواطلبان واجد شرایط می بایست در مدت زمان تعیین شده، به سایت مذکور مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

 

با توجه به اینکه ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا به صورت اینترنتی می باشد، داوطلبان باید توجه داشته باشند که حتما در زمان مشخص شده از سوی قوه قضاییه ثبت نام خود را انجام دهند. زیرا پس از اتمام مهلت معین لینک ثبت نام در سایت غیرفعال خواهد شد.

 

با وجود اینکه زمان ثبت نام جذب اختصاصی قضات سال گذشته در تیرماه سال گذشته بوده، اما برای سال 1400 تا کنون هیچ اطلاعیه ای از سوی سایت منابع انسانی قوه قضاییه در جهت زمان ثبت نام تصدی منصب قضا اعلام نشده است. به محض مشخص شدن زمان ثبت نام، این مقاله را به روزرسانی خواهیم کرد.

 

 

به محض مشخص شدن زمان ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا، در همین مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

داوطلبان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان ثبت نام آزمون قضاوت سال جاری به لینک زیر مراجعه و مقاله مربوطه را مطالعه نمایند.

حتما بخوانید: زمان ثبت نام آزمون قضاوت

 

 

شرایط ثبت‌ نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا ۱۴۰۰

شرایط ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا به دو گروه شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می شوند. افراد برای ثبت نام در جذب اختصاصی تصدی منصب قضا می بایست هر دو گروه شرایط را دارا باشند. شرایط ثبت نام در دفترچه ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا 1400 ذکر می شود که شرایط عمومی آن در زیر آورده شده است.

 

شرایط عمومی ثبت نام قضات ۱۴۰۰

 

شرایط عمومی ثبت نام جذب اختصاصی قضات 1400
دارا بودن تابعیت ایران
اعتقاد داشتن به دین اسلام، ایمان، عدالت و عمل کردن به آن ها
اعتقاد داشتن به جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه و عمل کردن به قوانین و دستورات آن ها
نداشتن وابستگی به گروه ها و احزاب ها، سازمان های غیر قانونی و سیاسی داخل کشور، مگر در صورتی که فرد احراز توبه کرده باشد.
داشتن شرط طهارت مولد
نداشتن هیچ گونه سابقه محکومیت کیفری
داشتن سلامت روحی، جسمی و روانی برای انجام کارهای قضایی
عدم اعتیاد به هیچ گونه دخانیات و مواد روان گردان
دارا بودن حسن شهرت، اخلاق و امانت داری
داشتن کارت پایان خدمت سربازی، کارت معافیت سربازی و یا عدم غیبت سربازی برای آقایان الزامی است.
دارا بودن حداقل سن 22 سال تمام و حداکثر سن 40 سال تمام در روز ثبت نام آزمون الزامی می باشد.

 

داوطلبان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ثبت نام آزمون قضاوت به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون قضاوت

 

شرایط اختصاصی ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا نیز در دفترچه ثبت نامی آن ذکر می شود. متقاضیان ثبت نام جذب اختصاصی قضات دو گروه از افراد فارغ التحصیلان دانشگاهی و یا حوزوی می باشند. به دلیل متفاوت بودن شرایط و مدارک این دو گروه، شرایط اختصاصی این آنها نیز متفاوت است.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام قضات ۱۴۰۰ برای داوطلبان دانشگاهی

 

داوطلبان می بایست شرط معدل لازم برای ثبت نام جذب اختصاصی قضات 1400 را دارا باشند.

 

داوطلبانی که در هر یک از دوره های مجازی، غیر حضوری، نیمه غیر حضوری و الکترونیک فارغ التحصیل شده اند، نمی توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

 

داوطلبانی که در دوره های دوم یا همان شبانه دانشگاه های مختلف کشور فارغ التحصیل شده اند، حق شرکت در این فراخوان را دارند.

 

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های علوم قضایی در گرایش های حقوق دادرسی اداری، مدیریت دادگستری، مدیریت نظارت و بازرسی، مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی در صورتی می توانند در این فراخوان ثبت نام کنند که حداقل معدل آن ها 16 باشد.

 

وکلا و مشاوران پایه یک دادگستری در صورتی که دارای 5 سال سابقه کار باشند، می توانند با تایید کانون وکلا اقدام به ثبت نام در این فراخوان نمایند.

 

داوطلبان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مصاحبه جذب اختصاصی تصدی منصب قضا به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

بیشتر بخوانید: مصاحبه آزمون جذب اختصاصی قضات

 

شرایط اختصاصی ثبت نام قضات ۱۴۰۰ برای داوطلبان حوزوی

 

داوطلبان حوزوی که در یکی از گروه های زیر قرار بگیرند، می توانند برای ثبت نام در مصاحبه های علمی جذب اختصاصی قضات 1400 شرکت نمایند.

 

دارندگان مدرک سطح دو فقه و اصول با حداقل معدل 16 (ویژه آقایان)

 

دارندگان مدرک سطح دو در گرایش حقوق و قضاء اسلامی با حداقل معدل 16

 

دارندگان مدرک رشته فقه و حقوق حوزه علمیه خراسان با حداقل معدل 16

 

دارندگان مدرک از مدرسه فقه القضا قم با حداقل معدل 16

 

دارندگان مدرک سطح سه و چهار در گرایش های فقه و اصول یا حقوق و قضا اسلامی بدون شرط معدل

 

داوطلبان پایه ده در صورتی که مرحله کتبی و شفاهی ده را گذرانده باشند. اما هنوز موفق به دفاع پایان نامه سطح سه نشده اند، می توانند در مصاحبه های تخصصی شرکت کنند.

 

ارائه مدرک فارغ التحصیلی قبل از اتمام کارآموزی افراد الزامی است. در صورتی که افراد موفق به اخذ مدرک فارغ التحصیلی خود تا این زمان نشوند، نمی توانند به استخدام قوه قضاییه در بیایند.

 

داوطلبان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص منابع آزمون جذب اختصاصی تصدی منصب قضا به لینک زیر مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون قضاوت

 

 

 

 

 

نحوه ثبت‌ نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا ۱۴۰۰

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا 1400 از طریق سایت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی qazahrm.eadl.ir صورت می گیرد و داوطلبان موظفند در مهلت معین که توسط قوه قضاییه اعلام می شود، به سایت مذکور مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. در ادامه مراحل و نحوه ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا ۱۴۰۰ را ارائه داده ایم.

 

مراحل ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا 1400

 

۱رفتن به سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی qazahrm.eadl.ir

 

۲کلیک بر روی ثبت نام جذب اختصاصی

 

۳ثبت نام الکترونیکی در سامانه ثنا و دریافت رمز عبور

 

۴ورود به حساب کاربری و تکمیل ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا

 

راهنمای تصویری ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا 1400

 

۱عبارت qazahrm.eadl.ir را داخل موتور جستجوی گوگل google جستجو کنید.

 

ثبت نام جذب اختصاصی قضات

 

۲روی عبارت پایگاه اطلاع رسانی معاونت منابع انسانی کلیک کرده و وارد سایت منابع انسانی قوه قضاییه شوید.

 

ثبت نام جذب اختصاصی قضاوت

 

۳از منوی سمت راست عبارت ثبت نام جذب اختصاصی 1400 را انتخاب نمایید.

 

ثبت نام جذب اختصاصی قضات

 

۴برای انجام ثبت نام در سامانه ثنا در صفحه باز شده، روی کلمه اینجا کلیک کنید.

 

ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا

 

۵در صفحه باز شده روی گرینه ثبت نام بر خط (ثبت نام شخص حقیقی) کلیک کنید.

 

ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا

 

۶در ادامه مشخصات فردی خود را وارد کرده و پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون قضاوت در سامانه ثنا رمز عبور شخصی خود را دریافت نمایید.

 

جذب اختصاصی تصدی منصب قضا

 

۷پس از دریافت رمز عبور شخصی به صفحه اولیه ورود بازگردید و با وارد کردن کد ملی و رمز عبود وارد حساب کاربری خود شده و ثبت نام جذب اختصاصی خود را انجام دهید.

 

ثبت نام تصدی منصب قضا

 

داوطلبان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بیماری هایی که مانع استخدام قضات می شود، به لینک زیر مراجعه نمایند.

حتما بخوانید: لیست بیماری های مانع استخدام قضات

 

 

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا ۱۴۰۰

داوطلبان می بایست مدارک لازم برای ثبت نام جذب اختصاصی قضات از جمله مدارک شناسایی معتبر جهت وارد کردن اطلاعات فردی شناسنامه ای مانند کد ملی، شماره شناسنامه و...، اطلاعات مربوط به کارت بانکی عضو شتاب دارای رمز دوم، مدارک تحصیلی جهت وارد کردن اطلاعات تحصیلی داوطلب را دارا باشند.

 

آن دسته از افرادی که به مصاحبه جذب اختصاصی قضات 1400 دعوت شده اند، برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه حضوری، باید مدارک خاصی را آماده کرده و با خود به همراه داشته باشند. بدیهی است در صورت ناقص بودن این مدارک، امکان حضور در جلسه مصاحبه برای فرد فراهم نمی گردد. مدارک لازم مصاحبه جذب اختصاصی به شرح زیر می باشد:

 

اصل و کپی شناسنامه

 

اصل و کپی کارت ملی

 

کپی مدرک تحصیلی کارشناسی یا مدرک تحصیلی حوزوی سطح 2 یا بالاتر

 

ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای داوطلبانی که در حال تحصیل می باشند، الزامی است.

 

ارائه گواهی های لازم از کانون وکلای دادگستری یا مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه قضاییه برای افراد وکیل و نفرات برتر آزمون های وکالت

 

همه مدارک ذکر شده باید بر روی برگه A4 پرینت شده و در روز آزمون یا همان مصاحبه عملی تحویل داده شوند. بدیهی است که از تشکیل پرونده آن دسته از داوطلبانی که مدارک آن ها ناقص است، جلوگیری خواهد شد و این داوطلبان حق شرکت در مصاحبه را ندارند.

 

داوطلبان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان مصاحبه جذب اختصاصی تصدی منصب قضا به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

در ادامه بخوانید: زمان مصاحبه جذب اختصاصی تصدی منصب قضا

 

چنانچه پس از مطالعه مقاله فوق، سوالی در خصوص ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا برای داوطلبان محترم ایجاد شد، می توانند با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایند و از راهنمایی های مشاوران ما بهره مند گردند. همچنین برای دریافت جدیدترین اخبار ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا می توانید در کانال تلگرامی آزمون های استخدامی هیوا عضو شده و یا صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا را دنبال کنید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔ زمان ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا 1400 چه تاریخی است؟

✔ زمان ثبت نام تصدی منصب قضا در حال حاضر اعلام نشده اما جزییات آن در متن مقاله آمده است.



 

2- ✔ برای ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا چه مدارکی لازم است؟

✔ برای ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی و ... لازم است که شرح آن به طور مفصل در متن مقاله آمده است.



 

3- ✔ ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا در چه سایتی انجام می شود؟

✔ همانطور که در متن مقاله اشاره شد ثبت نام جذب اختصاصی تصدی منصب قضا در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی qazahrm.eadl.ir صورت می گیرد.

منبع : نام نویسی جذب اختصاصی تصدی منصب قضا

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kGZ6
نظرتان را بنویسید