میز و صندلی اداری باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

میز و صندلی اداری باید چه مشخصاتی داشته باشد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
چیدمان برتر

همان طور که می دانید میز و صندلی اداری از ارکان اصلی برای راه اندازی شرکت ها و محل کار می باشد. میز و صندلی اداری مناسب دارای مشخصاتی است که باید در هنگام خرید آنها را بدانید تا بتوانید خریدی مطمئن و کالایی با کیفیت را در اختیار داشته باشید از این رو در این مطلب می خواهیم به ویژگی ها و قابلیت های یک میز و صندلی اداری مناسب و استاندارد اشاره نماییم. خرید میز و صندلی همیشه هیجان انگیز و جالب می باشد و می توانید بسته به آنها و دکوراسیون داخلی محل کار خود آنها را انتخاب نمایید اما باید به چندین نکته در این باره توجه داشته باشید. 

مبلمان اداری و به ویژه میز و صندلی اداری باید دارای ابعاد و انداره استاندارد باشد و این امر جز ارکان اصلی انتخاب و خرید آنها به شمار می رود و می خواهیم به طور دقیق آنها را با هم بررسی نماییم. در بخش اول می خواهیم میز اداری را مورد بررسی قرار دهیم و سپس به قابلیت ها و مشخصات صندلی اداری بپردازیم.

مشخصات میز اداری مناسب و استاندارد:

برای خریدی مطمئن و استاندارد باید فاکتور های از قبیل ارتفاع ، طول و عرض میز و صندلی اداری را در نظر داشته باشید و نسبت به نوع کسب و کار و افراد استفاده کننده باید آنها را تهیه نمایید. چرا که اگر اطلاعاتی در این بازار نداشته باشید باعث می شود هر اندازه در هر فروشگاه برای شما به عنوان اندازه استاندارد باشد و دچار سردرگمی می شوید. پس با ما همراه باشید.

یکی از انتخاب های معمول افراد برای خرید میز و صندلی ، حالت استاندارد آنها می باشد و همان طور که در بالا به آن اشاره شد هر فرد شاید اندامی استاندارد نداشته باشد و در کار به صورت مداوم دچار مشکل گردد از این رو می توانید با فرد استفاده کننده به دنبال میز و صندلی اداری باشید و راحتی فرد را در الویت خود قرار دهید. اگر بخواهیم به طور عامیانه میزان ارتفاع میز را بیان کنیم می توان گفت که بسته به نوع میز و نوع سفارش آن دارد اما در حالت استاندارد این میزان برابر با عددی بین 70 تا 75 سانتی متر می باشد اما همان طور که گفته شد بسته به نوع سفارش دارد. میزان طول استاندارد میز های اداری برابر با 160 سانتی متر می باشد و می توانید تا 200 سانتی متر آن را افزایش و تا 100 سانتی متر کاهش دهید. علاوه بر آن میزان عرض هم بسته به نوع سفارش دارد و این میزان در حالت استاندارد برابر با 60 سانتی متر می باشد. 

حال که با میزان ابعاد میز های اداری استاندارد آشنا شدید لازم است بدانید که می توانید متریال آنها را نیز انتخاب نمایید به طور مثال می توانید از انواع چوب مانند گردو ، mdf ، نئوپان و یا انواع شیشه مانند سکوریت و یا به صورت تلفیقی و ادغامی از چوب و شیشه استفاده نمایید. نوع سفارش شما می تواند بر روی قیمت نهایی محصول تاثیر بسزایی بگذارد همچنین نوع یراق استفاده شده در آنها نیز دلیل بر قیمت بالا و یا پایین محصولات به شمار می رود پس در انتخاب میز های اداری باید به این نکات توجه خاصی شود.

میز های اداری دارای تنوع بالایی هستند که می توان به میز های کنفرانس اداری ، میز های اداری مدرن و میز های مدیریتی و میز مطالعه ، میز کارمندی ، میز کارشناسی میز منشی و کانتر اشاره نمود که بسته به سلیقه در بازار با انواع متریال مختلف طراحی و تولید می شوند. 

سعی بر این داشته باشید که میز های با مقاومت بالا را خریداری نمایید تا در هنگان جابجایی و خمل و نقل دچار آسیب نشوند و پیشنهاد می شود که صندلی اداری را نسبت به ارتفاع میز اداری خریداری نمایید. تمامی میز های اداری که در بالا به آنها اشاره کردیم دارای ابعاد بخصوصی می باشند و می توانید بسته به هر سلیقه آنها را انتخاب نمایید.

صندلی اداری مناسب و استاندارد:

انواع صندلی اداری استاندارد و مناسب دارای مشخصه هایی هستند که با رعایت کردن آنها در هنگام خرید می توانید از راحتی و با اطمینان محصول خود را پیدا و ثبت سفارش نمایید. صندلی های اداری باید دارای قابلیت تنظیم ارتفاع باشد و باید پای فرد به درستی بر روی زمین گذاشته شود تا در هنگام کار مداوم دچار خستگی و همچنین درد های عظالا و درد های کمر نشود. همچنین این ویژگی کمک می کند تا افراد مختلف با میزان قد های مختلف به درستی از میز و صندلی اداری با مشخصه استاندارد استفاده نمایند. نکته بعدی در هنگام خرید صندلی اداری استاندارد توجه به نشیمن و پشتی صندلی است که باید نرم و پهن باشد و گودی کمر در آن جای بگیرد تا کارمندان دچار درد های ناحیه گردن و ستون فقرات نشوند. علاوه بر آن پشتی صندلی باید دارای قابلیت تنظیم باشد تا به راحتی با اندام فرد استفاده کننده همسانی داشته باشد و اگر پشت گردنی هم داشته باشد خیلی بهتر است. نکته بعدی در خرید صندلی اداری این است که صندلی دارای چرخ و حالت چرخان باشد تا فرد بتواند به راحتی جابجا گردد. ارتفاع صندلی استاندارد برابر با یک سوم قد فرد می باشد و بسته به ارتفاع میز اداری هم دارد. صندلی اداری باید دارای متربال مناسب و سبک باشد و مانع ار تعرق فرد گردد و دارای محافظ عبور هوا در آن باشد. یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید صندلی اداری داشتن دسته در آن است زیرا مانع از خستگی و آسیب های شدید به شانه و گردن می شود. 

نظرتان را بنویسید