چرا برد ماشین ظرفشویی میسوزد؟

چرا برد ماشین ظرفشویی میسوزد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
parsa

سوختن برد ماشیبن ظرفشویی یکی از بدترین اتفاقاتی می باشد که ممکن است با آن مواجه شوید. با سوختن این قطعه تمام عملکرد دستگاه با اختلال مواجه شده و مانند این است که مغز انسان با مشکل مواجه شود. به همین دلیل باید مراقب این قطعه بود و در صورتیکه دچار خرابی شد، به هیچ عنوان بدون دانش آن را تعمیر نکرد. در ادامه به مهم ترین دلایلی که باعث میشوند برد ماشین ظرفشویی بسوزد اشاره خواهیم داشت. 

مهم ترین دلایل سوختن برد ماشین ظرفشویی

از مهم ترین دلایلی که باعث میشود این قطعه با مشکل مواجه شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قطع و وصل زیاد برق و نوسان شدید: متاسفانه این مشکل در اغلب منازل به دلایل مختلف از جمله عدم سیم کشی صحیح و همچنین قطع و وصل شدن های پیاپی برق منطقه وجود دارد. تنها راه حلی که می تواند در چنین شرایطی از خراب شدن و سوختن برد ماشین ظرفشویی جلوگیری کند، استفاده از محافظ برق می باشد. نه تنها برای ماشین های ظرفشویی، بلکه سایر لوازم الکتریکی نیز بدون محافظ نباید به پریز برق متصل شوند. 
  • نشت آب: به دلایل مختلف از جمله خراب شدن قطعات و پوسیدگی سطوح و غیره ممکن است آب به سایر قطعات و بخش های ماشین های ظرفشویی وارد شود. برد الکتریکی قطعه بسیار حساسی بوده و به هیچ عنوان نباید با نم و رطوبت مواجه شود. در غیر این صورت برد میسوزد.
  • خراب شدن سایر قطعات: در حالت کلی می توان گفت تمام قطعات داخل ماشین های ظرفشویی با هم در ارتباط بوده و خرابی هر یک می تواند عملکرد بقیه را تحت تاثیر قرار دهد. با کسب تخصص و تجربه و آموزش تعمیرات ظرفشویی می توان خرابی هر یک از قطعات را بلافاصله شناسایی و نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام کرد. 
  •  

سوختن فیوز برد ماشین ظرفشویی

بر روی بردهای الکتریکی ماشین ظرفشویی از فیوز برای جلوگیری از اتصالات و نوسانات ولتاز شدید استفاده میشود. خراب شدن این قطعات باعث میشود در صورت بروز نوسان ولتاژ جریان برق دستگاه قطع نشده و در نهایت منجر به سوختن برد می شود. همچنین لازم به ذکر است، خازن های روی برد نیز ممکن است دچار خرابی شده و در نهایت باعث شوند برد بسوزد. 

از کجا بفهمیم برد ماشین ظرفشویی سوخته است؟

چند نشانه در ماشین های ظرفشویی سوختگی برد را نشان می دهند که عبارتند از:

  • برنامه شستشو کامل اجرا نمیشود.
  • آب داخل دستگاه بیش از اندازه استاندارد گرم میشود.
  • آبگیری به طور کامل انجام نمیشود.
  • آب داخل ظرفشویی گرم نمیشود
  • دستگاه روشن نمیشود

البته لازم به ذکر است، موارد فوق به دلایل متعددی رخ می دهند که یکی از آنها می تواند سوختن برد ظرفشویی باشد. به همین دلیل بهتر است ابتدا سایر قطعات بررسی و در نهایت برد توسط متخصص و تعمیرکاران با تجربه چک و در صورت نیاز تعمیر شود. 

نظرتان را بنویسید