کاربرد پکیج تزریق مواد شیمیایی

کاربرد پکیج تزریق مواد شیمیایی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
parsa

کاربرد پکیج تزریق مواد شیمیایی در صنایع مختلف به دلیل عدم نیاز به تماس دست با مواد خطرناک و ورود مقد ار دقیق آنها به فرآیندهای تولید بسیار گسترده است. این پکیج ها در اندازه و ظرفیت های متعددی طراحی و تولید شده و در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار میگیرند. مهم ترین موارد کاربرد پکیج های تهیه و تزریق مواد شیمیایی را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

کاربرد پکیج تزریق مواد شیمیایی در پتروشیمی

در بخش های مختلف پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی از مواد شیمیایی یا گازهای متعددی استفاده میشود که تماس انسان به صورت مستقیم با آنها مضرات زیادی را به همراه دارد. علاوه براین، تزریق مقدار دقیق هر یک از مواد شیمیایی در زمان مناسب نیز در این حوزه بسیار مهم است. از مهم ترین موارد کاربرد پکیج های تزریق مواد شیمیایی می توان به صنعت پتروشیمی و پالایشگاه های نفت و گاز اشاره نمود. 

علاوه بر روند استخراج و تولید، در مرحله پاکسازی آب های آلوده محیط اطراف پالایشگاه ها نیز از این تجهیزات استفاده میشود. برای بهبود کیفیت آب های آلوده به مواد نفتی، از منعقد کننده ها استفاده میشود. تزریق این مواد منجر به اتصال ذرات کلوئیدی شده و سپس روی سطح آب تجمع پیدا نموده و جمع آوری خواهد شد. 

قیمت پکیج تزریق مواد شیمیایی مورد استفاده در پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی و نفت به دلیل ظرفیت بالا بیشتر از سایر صنایع می باشد. 

کاربرد پکیج تهیه و تزریق مواد شیمیایی در دیگ بخار

یکی از بزرگترین نگرانی ها در دیگ های بخار و بویلر، ایجاد رسوب روی بدنه و جداره دیگ می باشد. املاح موجود در آب ها پس از قرار گرفتن در محیط گرم و تشکیل بخار آب، روی بدنه دیگ انباشته شده و تشکیل رسوب می دهند. با توجه به اینکه این رسوب می توانند به شدت منجر به خوردگی سطوح شده و حتی سوراخ هایی را روی آن بوجود آورند، به همین دلیل لازم است به شیوه های مختلف این مشکل رفع گردد. 

از اصلی ترین موارد کاربرد پکیج های تهیه و تزریق مواد شیمیایی می توان در دیگ های بخار اشاره نمود. در بویلر و دیگ های بخار به منظور جلوگیری از تشکیل رسوب از انواع آنتی اسکالانت و مواد ضد رسوب استفاده میشود. 

استفاده از پکیج های تزریق مواد شیمیایی در تصفیه آب و فاضلاب

در صنعت تصفیه آب و فاضلاب نیز پکیج تزریق کاربرد زیادی داشته و برای ورود مواد منعقد کننده و ضد رسوب و مواد ضد عفونی کننده از آنها استفاده میشود. در مرحله تصفیه شیمیایی آب و فاضلاب هدف از بین بردن میکروب و باکتری و انگل زدایی بوده و به همین منظور از کلر و ازن و موارد مشابه در این مرحله استفاده میشود. مقدار این مواد باید دقیق و بر اساس شرایط آب و PH و دمای آن باشد. 

 

نظرتان را بنویسید