بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
رهام

گفته می‌شود که سازنده بیت کوین، فردی به نام «ساتوشی ناکوموتو» (Satoshi Nakomoto) است. دقیقا مشخص نیست که ساتوشی ناکوموتو واقعا یک فرد است یا گروهی از افراد که تحت این نام اقدام به تولید بیت کوین کرده‌اند.

 

در مورد هویت ساتوشی گفته شده که وی یک فرد ژاپنی متولد آوریل سال ۱۹۷۵ است. البته ساتوشی در آثار منتشرشده خود، از انگلیسی بریتانیایی بدون هیچ ایرادی استفاده کرده که همین امر در خصوص هویت ژاپنی او شک و شبهه به‌وجود آورده‌است.
 

از طرف دیگر با توجه به زمان انتشار پست‌های ساتوشی، اینطور برداشت می‌شود که او در ساعت‌های نیمه‌شب به وقت گرینویچ پستی منتشر نمی‌کرد، همین موضوع احتمال انگلیسی بودن ساتوشی را قوی‌تر کرد.
 

پشتوانه بیت کوین چیست؟

پشتوانه بیت کوین چیست؟


 

تا پیش از ۱۵ آگوست ۱۹۷۱ ، بیشتر ارزهای دنیا دارای پشتوانه طلا و نقره بودند. تا پیش از ظهور پول‌های کاغذی، سکه‌ها از فلزهای گران‌بها، ساخته می‌شدند و محبوبیتشان نزد عموم بالابود.
 

نحوه کار کردن بیت کوین

بیت کوین یک دارایی دیجیتال است که بر بستر شبکه‌ بلاک‌چین پیاده‌سازی شده است. بلاک‌چین یک سیستم به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات است که همه‌ افراد حاضر در آن شبکه به این اطلاعات که در دفتر کل نگهداری می‌شوند، دسترسی دارند.


 

در سیستم بانکداری، فقط بانک از نقل و انتقال دارایی و تمام جزئیات آن مطلع می‌شود، اما در بلاک‌چین، این اطلاعات در دفتر کل مرکزی که همه به آن دسترسی دارند، ثبت می‌شود.


 

در هر اشتراک‌گذاری، کد فرستنده، کد گیرنده و مبلغ ارسالی مشخص شده و در دفتر ثبت می‌شود و تا ابد نیز امکان رجوع به آن وجود دارد. حجم فعلی دفتر بیت کوین به بیش از ۳۲۰ گیگابایت رسیده‌است.


 

هر کیف پول یک سیستم امنیتی قوی دارد که از دو کد تشکیل شده‌است، یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی. هر تراکنشی که در شبکه‌ رمزارزها انجام می‌شود، با کلید خصوصی شما که بر اساس یک سیستم رمزنگاری خیلی قوی تولید شده، امضا می‌شود.


 

لازم به ذکر است که فقط شما به کلید خصوصی دسترسی دارید ولی هنگامی که تراکنش در دفتر مرکزی ثبت شود، افراد می‌توانند آن تراکنش را بر اساس کلید عمومی مشاهده کنند.


 

مزایا و معایب بیت کوین

امنیت بالا، دیجیتالی بودن و عدم نیاز به فضای ذخیره‌سازی، عدم شمول در مالیات، تضمین انجام تراکنش و سرعت بالای تراکنش و کارمزد کم از مزایای بیت کوین به ‌شمار می‌روند.

 

کاربردهای بیت کوین در دنیای امروز

کاربردهای بیت کوین


 

خرید کالا و خدمات : امروزه می‌توان برای خرید بسیاری از کالاها و سرویس‌های مورد نیازتان از بیت کوین استفاده کنید.


 

سرمایه‌گذاری : با کسب دانش کافی در خصوص بیت کوین و تکنولوژی حاکم بر آن، می‌توانید پول خود را در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید.


 

نقل و انتقال پول : از دیگر کاربردهای بیت کوین، استفاده از آن برای تبادل پول در نقاط مختلف جهان است. این امر به ویژه در زمان تحریم‌ها بسیار کارگشاست.


 

تأثیر بیت کوین بر نظام مالی جهان

بیت‌کوین شرایط جدیدی در اقتصاد دنیا بوجود آورده که می‌توان به بعضی از آنها اشاره کرد:


 

۱. حذف بانک مرکزی جهت خلق پول


 

۲. برطرف کردن تمرکز اقتصاد از روی طلا


 

عوامل موثر بر قیمت بیت کوین

 

 

از جمله عوامل اثرگذار بر قیمت بیت کوین عبارت است از :


 

مقدار عرضه و تقاضای بیت کوین

قوانین دولت‌ها در خصوص بیت کوین

پوشش خبری در اخبار و رسانه‌ها

میزان گسترش رمزارزهای دیگر

میزان اعتبار و مقبولیت بیت کوین

مراحل خرید بیت کوین

برای اینکه بتوانید وارد چرخه‌ معاملات بیت کوین شوید، باید این مراحل را طی کنید :


 

مراحل خرید بیت کوین


 

یک کیف پول ارز دیجیتال نصب کنید

یک فروشنده معتبر بیت کوین پیدا کنید

یک صرافی بیت کوین در ایران را انتخاب کنید

در سایت صرافی آنلاین احراز هویت شوید

پول را به فروشنده منتقل کرده و آدرس کیف پولتان را نیز ارائه دهید

بیت کوین را از فروشنده دریافت کرده و به کیف پولتان منتقل کنید

از کیف پولتان پشتیبان‌گیری کنید

 

چگونه بیت کوین رایگان به دست آوریم؟

 

ساخت و رمزگذاری بیت کوین فرآیند فوق العاده سنگینی بوده و نیاز به تجهیزات قدرتمندی دارد. به همین دلیل هم افراد کمی قادر به استخراج یا به اصطلاح ماین بیت کوین هستند. البته سرویس‌هایی در اینترنت وجود دارند که در مقابل کاری که انجام می‌دهید، بیت کوین رایگان به شما می‌دهند.
 

رهایی کشور از بحران اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها از طریق استفاده از بیت کوین، اهمیت بیت کوین را برای ایران چندین برابر کرده‌است. در حال حاضر، حدود ۴/۵ درصد از کل استخراج بیت کوین جهان در ایران انجام می‌شود.


 

نظر بزرگان مالی جهان در رابطه با آینده بیت کوین

نظر ایلان ماسک، وارن بافت، بیل گیتس و جک ما درباره بیت کوین


 

ایلان ماسک (مدیر عامل شرکت تسلا) : روزی پول کاغذی کنار رفته و ارز دیجیتال در انتقال ارزش، به مراتب بهتر از آن عمل می‌کند. بیت کوین نمونه دیگری از رفتار مدگرایانه‌ انسان است؛ چرا که در حال حاضر، خرید آن هزینه زیادی می‌طلبد.


 

وارن بافت (اقتصاددان و سرمایه‌گذار مطرح) : در خصوص رمزارزها، تقریبا با اطمینان می‌توانم بگویم آخر و عاقبت بدی خواهند داشت. اگر شما صرفا به دلیل رشد یک دارایی در گذشته، در حال خرید آن هستید، این به هیچ عنوان یک دلیل خوب برای خرید نیست و برای شما مشکل ایجاد می‌کند.


 

بیل گیتس (بنیانگذار شرکت مایکروسافت) : من فکر می‌کنم این یک سفرهیجان انگیز اجباری است اما دولت ها می خواهند که بر حریم آن تسلط داشته باشند. بیت کوین بهتر از ارز‌های سنتی است، زیرا شما مجبور نیستید که به صورت فیزیکی آن را حمل کنید.


 

جک ما (موسس علی‌بابا) : بیت کوین در مقابل بانک پیروز است. برای بلاک‌چین، حباب بودن صدق نمی‌کند زیرا بلاک‌چین بیش از چیزی که مردم تصور می‌کنند، توانایی تغییر جهان را دارد و راه‌حلی برای امنیت اطلاعات ارائه می‌دهد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9qzJ
نظرتان را بنویسید