با این 10 گیاه محیط حمام خود را زیباتر کنید

با این 10 گیاه محیط حمام خود را زیباتر کنید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
گرولایت

محبوبیت گیاهان آپارتمانی در سال های اخیر افزایش یافته است و به آرامی راه خود را به تمام اتاق های خانه از جمله حمام باز کرده اند. گرما و رطوبت حمام شبیه زیستگاه طبیعی بسیاری از گونه‌های گیاهی است و آن را به محیطی ایده‌آل برای بسیاری از گیاهان – اما مهم‌تر از همه – تبدیل می‌کند.

گیاهان مختلف در شرایط مختلف رشد می کنند - برخی نور آفتاب روشن، رطوبت بالا و گرمای زیاد را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر در نور کم، رطوبت کم و دمای خنک تر خوشحال هستند. بنابراین بدون توجه به محیطی که ارائه می شود، یک گیاه حمام متناسب با خانه شما وجود دارد.

برای آشنایی با گیاهان آپارتمانی به این لینک مراجعه کنید:

https://bit.ly/3up7Qbt

گیاهان در حمام نه تنها عالی به نظر می رسند و به فضای شما جان می بخشند، بلکه فواید زیادی برای شما و خانه شما دارند. آنها می توانند به جذب رطوبت اضافی و در نتیجه کاهش کپک در حمام کمک کنند، می توانند به بهبود کیفیت هوا کمک کنند و همچنین می توانند استرس و اضطراب را کاهش دهند.

ما فهرستی از 10 بهترین گیاه برای حمام تهیه کرده‌ایم تا به شما در پیدا کردن گونه‌های مناسب برای فضای خود کمک کنیم.

 

1. سرخس 

تشخیص تنها یک سرخس دشوار است زیرا بسیاری از این گونه ها به خوبی در حمام کار می کنند. آنها می توانند نوسانات دما را تحمل کنند، در رطوبت رشد می کنند و سایه را دوست دارند. نحوه مراقبت از آنها به نوع سرخس بستگی دارد، اما آنها به طور کلی در خاک مرطوب و با زهکشی خوب و در محیط های کم نور رشد می کنند. برخی از سرخس هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از سرخس بوستون، سرخس لانه پرنده و سرخس مارچوبه.

2. آلوئه ورا

گیاه حمام خود را با آلوئه ورا بخشی از رژیم زیبایی خود کنید. این نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه می تواند برای کمک به تسکین پوست، التیام سوختگی های جزئی و کاهش خارش نیز استفاده شود. این گیاهان نور مستقیم و روشن را دوست دارند، بنابراین در حمام هایی با پنجره های بزرگ و نور طبیعی خورشید بهترین کار را دارند. برای بهترین نتایج رشد آنها را نزدیک پنجره نگه دارید.

3. کالاثیا

کالاتیا چشم نواز گیاهی عالی برای معرفی رنگ و طرح به حمام شماست. اکثر کالاتاها از رطوبت بالا و نور متوسط ​​و غیرمستقیم خورشید لذت می برند، بنابراین فرقی نمی کند که پنجره حمام شما کوچک باشد یا آن را در قسمت سایه دارتر اتاق قرار دهید.

4. گیاه مار

گیاه مار، که به عنوان زبان مادرشوهر نیز شناخته می شود، یکی از کم نگهداری ترین گیاهان حمام موجود است و به همین دلیل یکی از محبوب ترین هاست. آنها هوا را فیلتر و تصفیه می کنند، در هر سطح رطوبتی رشد می کنند و در حالی که نور روشن را ترجیح می دهند، می توانند با خوشحالی در نور کم نیز زندگی کنند.

5. گیاه گندمی 

مانند گیاهان مار، گیاهان گندمیی نور روشن را ترجیح می دهند، اما نور کم را نیز تحمل می کنند. حتما آنها را از تابش مستقیم آفتاب دور نگه دارید وگرنه برگ هایشان می سوزد. آنها مقداری رطوبت را ترجیح می دهند، اما می توانند سطوح پایینی از آن را نیز تحمل کنند، که آنها را گزینه دیگری برای نگهداری کم می کند. آنها یکی از بهترین گیاهان حمام آویزان هستند و گیاهان گندمیی بچه تولید می کنند که می توانید آنها را قطع کرده و برای رشد مجموعه خود استفاده کنید، بنابراین در ازای پول خود گیاهان زیادی خواهید داشت.

6. گاردنیا

گاردنیا گرمسیری درست در خانه در یک محیط مرطوب حمام است و بخار حاصل از حمام یا دوش شما می تواند رطوبت مناسبی را تامین کند. آنها به نور خورشید زیادی نیاز دارند - در حالت ایده آل حداقل چهار ساعت در روز - بنابراین اگر یک حمام رو به جنوب یا غرب با یک پنجره بزرگ دارید باید در نظر بگیرید.

7. بامبو

مقداری ذن و حسی شبیه به اسپا را با بامبو به حمام خود اضافه کنید. بامبو نگهداری کمی دارد و در نور کم رشد می کند، بنابراین برای حمام هایی که آفتاب زیادی نمی گیرند یا بدون پنجره هستند ایده آل است. این گیاه سریع رشد می کند، بنابراین باید به طور مرتب گلدان شود، اگرچه آن را زیر قفسه قرار دهید تا به اندازه فضایی که در آن محدود شده است رشد کند.

8. ارکیده 

ارکیده ها گیاهان گرمسیری هستند که رطوبت را دوست دارند و فضای زیادی را در حمام شما اشغال نمی کنند. آنها نور کم را تحمل می کنند، اما در نور روشن و غیرمستقیم خورشید به بهترین وجه رشد می کنند، بنابراین آن را روی طاقچه حمام شما بیشتر دوست دارند. در حالی که آنها عاشق رطوبت هستند، ترجیح می دهند خاکشان در سمت خشک تر باشد، بنابراین آنها را کم آبیاری کنید.

9. لیلی

 صلح زنبق صلح زیبا و گلدار رطوبت را دوست دارد و به حداقل مراقبت نیاز دارد. نیلوفرهای صلح برای شکوفه دادن به آفتاب فراوان نیاز دارند، اما با نور کم و تنها قرار گرفتن گاه به گاه در معرض نور غیر مستقیم خورشید نیز خوشحال خواهند شد. خاک را مرطوب نگه دارید زیرا نیلوفرهای صلح اگر خاک بیش از حد خشک شود پژمرده می شوند - هر چه بتوانید آنها را به دوش بخار نزدیکتر نگه دارید، بهتر است. یک امتیاز اضافی این است که آنها برای تصفیه هوا عالی هستند.

10. پتوس

با تاک های ترال طولانی که می توانند تا 10 فوت رشد کنند، پتوس یکی دیگر از گیاهان آویزان حمام جذاب است که باید در نظر گرفت. آنها عملاً تخریب ناپذیر هستند و در حالی که لزوماً به رطوبت اضافی نیاز ندارند، به دلیل تحمل سطح نور کم و آبیاری نامنظم برای حمام ایده آل هستند. اگر طولانی شدند آنها را کوتاه کنید و هر زمان که خاک خشک شد به آنها آبیاری کنید.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2jyv
نظرتان را بنویسید