شرایط ثبت نام حوزه علمیه خواهران

شرایط ثبت نام حوزه علمیه خواهران
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان علاقه مند به ثبت نام در آزمون ورودی سال 1400 - 1401 و تحصیل در حوزه های علمیه خواهران، برای پذیرش نهایی در مقطع و مدرسه انتخابی می بایست تمامی شرایط عمومی و اختصاصی لازم را داشته باشند. شرایط عمومی پذیرش تمامی سطوح حوزه علمیه خواهران با هم یکسان بوده اما شرایط اختصاصی و مدارک مورد پذیرش هر مقطع با دیگری متفاوت است.




متقاضیان ورود به مقاطع مختلف حوزه های علمیه خواهران که علاقه مند به تحصیل در رشته های حوزه معارف و علوم دینی هستند، می توانند در صورت دارا بودن شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در پذیرش مدارس علمیه خواهران در سال تحصیلی 1400 - 1401 اقدام کنند.

شرایط ثبت نام حوزه علمیه خواهران در دو دسته طبقه بندی می شود که دسته اول شرایط عمومی و دسته دوم شرایط اختصاصی می باشد. معمولا شرایط عمومی ثبت نام حوزه علمیه خواهران برای تمامی مقاطع باهم یکسان بوده اما شرایط اختصاصی هر سطح و مقطع با دیگری متفاوت است.

به منظور اطلاع رسانی به داوطلبان آزمون ورودی حوزه های علمیه خواهران در سال جاری، در ادامه این مقاله به تفکیک جزئیات شرایط عمومی، اختصاصی و شرط سنی لازم برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران سال تحصیلی 1400 - 1401 در سطوح دو، سه، چهار و بازپذیری مقطع عمومی را ارائه داده ایم.



شرایط عمومی ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1400 - 1401
 همانطور که پیش از این نیز اشاره کرده ایم شرایط مشترک میان تمامی سطوح و مدارس علمیه خواهران که تمام داوطلبان موظف به رعایت آن ها هستند، تحت عنوان شرایط عمومی ثبت نام حوزه علمیه خواهران سال 1400 - 1401 نامبرده می شوند. شرایط عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام حوزه علمیه خواهران به شرح زیر می باشد:



 اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام و داشتن مذهب شیعه اثنی عشری

 اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه

 اعتقاد و التزام عملی به نظام کشور جمهوری اسلامی ایران

 دارا بودن تابعیت ایران ( امکان ثبت نام اتباع در دوره روزانه در صورت داشتن کد تحصیلی جامعه المصطفی )

 نداشتن سوء پیشینه کیفری و یا اخلاقی

 رعایت شئونات و حدود اسلامی

 برخورداری از سلامت جسمانی و نداشتن نقص عضو موثر در ادامه تحصیل و یا بیماری های مسری

 داشتن رضایت پدر یا سرپرست قانونی برای داوطلبان مجرد

 داشتن رضایت همسر برای داوطلبان متاهل

 عدم اشتغال به تحصیل همزمان حضوری در حوزه یا دانشگاه

 سکونت با والدین، همسر، جد پدری یا مادری و یا سرپرست قانونی در شهرستان محل دارای حوزه



 تذکر مهم : لازم به ذکر است که در صورت عدم وجود حوزه علمیه در محل سکونت، استفاده از خوابگاه با حداکثر 200 کیلومتر فاصله از محل سکونت الزامی می باشد.

حتما بخوانید: زمان ثبت نام حوزه علمیه خواهران





شرایط اختصاصی ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1400 - 1401
 داوطلبان متقاضی پذیرش در حوزه های علمیه خواهران علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی ثبت نام این مدارس باید شرایط اختصاصی لازم برای ثبت نام سطح و مقطع مورد نظر را نیز داشته باشد. شرایط اختصاصی و مدارک مندرج در دفترچه ثبت نام حوزه علمیه خواهران به شرح زیر می باشد:



 مدارک تحصیلی مورد پذیرش حوزه علمیه خواهران :

 سطح دو : سیکل ( نهم ) یا هشتم / دیپلم و بالاتر

 سطح سه : دانشنامه سطح 2 و یا کارشناسی مدرسه عالی شهید مطهری، دانشگاه امام صادق و جامعه المصطفی

 سطح چهار : دانشنامه سطح 3 حوزه 



 شرط معدل :

 سطح دو : حداقل 15 برای دارندگان مدرک سیکل ( نهم ) یا هشتم و حداقل 12 برای دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر

 سطح سه : حداقل 14 برای شیوه حضوری و حداقل 17 برای شیوه غیرحضوری

 سطح چهار : شرط معدلی تعریف نشده است



 دارندگان سوابق تحصیلی حوزوی در صورت گذراندن حداقل 30 واحد درسی عمومی ( برای دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر ) و یا حداقل 90 واحد درسی عمومی ( برای دارندگان مدرک سیکل ) در یکی از حوزه های علمیه خواهران یا جامعه الزهرا می توانند با اقدام از طریق آزمون بازپذیری از تسهیلات تطبیق واحد استفاده کنند.



 الزام به کسب حداقل 50% از نمره آزمون کتبی برای دعوت شدن به مصاحبه در سطح 4. پذیرش نهایی داوطلبان سطح 4 از مجموع 55% بر اساس نمره، 15% بر اساس سوابق داوطلب و 30% بر اساس مصاحبه می باشد.



 واجدین شرایط اختصاصی و عمومی ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1400 می توانند با مطالعه مقاله زیر از سایر جزئیات ثبت نام پذیرش سال جاری مطلع شوند.

حتما بخوانید: ثبت نام حوزه علمیه خواهران









شرط سنی ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1400 - 1401
 یکی از شروط بسیار مهم در پذیرش دانشجویان حوزه علمیه خواهران در رشته های تحصیلی سال 1400 - 1401، شرط سنی داوطلبان برا ورود به مقاطع مختلف این مدارس می باشد. داوطلبان باید حداقل و حداکثر شرط سنی اعلام شده برای مقطع مورد نظر را رعایت کرده و با دارا بودن سایر شرایط برای ثبت نام خود اقدام کنند. شرایط سنی مندرج در دفترچه ثبت نام حوزه علمیه خواهران سال جاری به شرح زیر می باشد:



 شرط سنی سطح دو حوزه علمیه خواهران :



شرایط سنی ثبت نام سطح 2 حوزه علمیه خواهران
مدرک تحصیلی مورد پذیرش حداکثر سن
هشتم و یا نهم 17
دیپلم و بالاتر 40


 شرط سنی سطح سه حوزه علمیه خواهران :



شرایط سنی ثبت نام سطح 3 حوزه علمیه خواهران
شیوه حداقل معدل لازم
حضوری 14
غیرحضوری 17


 داوطلبان دقت داشته باشند که پس از ثبت نام در پذیرش حوزه علمیه خواهران سال 1400 باید با اطلاع از زمان برگزاری آزمون مقطع خود برای شرکت در آزمون و پذیرش نهایی آماده شوند.

در ادامه بخوانید: زمان برگزاری آزمون حوزه علمیه







اگر پس از مطالعه جزئیات شرایط عمومی، اختصاصی و سنی ثبت نام حوزه علمیه خواهران سال 1400 - 1401 سوالی در خصوص ثبت نام و شرایط پذیرش آزمون سال جاری دارید می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا دریافت کنید.




سوالات متداول


1- چه شرایطی برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران تعیین شده است ؟
 برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران دارا بودن شرایطی از جمله سن ، حداقل معدل ، مدرک تحصیلی و برخی شرایط دیگر تعیین شده که به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده است .




2- برای ورود به حوزه علمیه خواهران چه مدرکی لازم است ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده است داوطلبان با داشتن حداقل مدرک پایه هشتم می توانند برای ورود به سطح دو حوزه علمیه خواهران ثبت نام کنند .




3- شرط سنی ثبت نام حوزه علمیه خواهران چقدر است ؟
  شرط سنی برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران هر مقطع و شیوه آموزشی متفاوت است که به تفکیک در این مقاله توضیح داده شده است .

منبع : شرایط ثبت نام حوزه علمیه خواهران
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7QW1
نظرتان را بنویسید