لیست رشته های بدون کنکور ریاضی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که می خواهند برای پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها ثبت نام کنند می بایست پس از مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی ، ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند . متقاضیانی که علاقه مند به رشته های گروه ریاضی هستند می توانند با بررسی رشته های بدون کنکور مجموعه ریاضی اولویت های دلخواه خود را انتخاب کنند .




تفکیک رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری از رشته های با کنکور با هدف حذف کنکور سراسری و کاهش استرس کنکور و تسهیل در ورود داوطلبان به دانشگاه ها با تصویب در جلسه شانزدهم شوراي سنجش و پذيرش از بهمن 97 اجرایی شد . با توجه به این مصوبه سازمان سنجش دفترچه ثبت نام بدون آزمون سراسری را برای پذیرش بدون کنکور گروه آزمایشی ریاضی منتشر می کند.

لیست رشته های بدون کنکور 1400 ارائه شده در این دفترچه شامل کلیه دانشگاه های کشور که به صورت بدون آزمون وروی در دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پردیس های خودگردان ، پیام نور و غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرند ، است .

با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان علاقمند به اطلاع از لیست رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده رشته های بدون کنکور ریاضی هستند در ادامه این مقاله لیست رشته های بدون کنکور ریاضی سال 1400 را ارائه داده ایم .



لیست رشته های بدون کنکور ریاضی 1400
​طبق اطلاعیه سازمان سنجش داوطلبان باید در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی 1400 به صورت اینترنتی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و پس از تکمیل فرم ثبت نام و فرم انتخاب رشته ثبت نام خود را نهایی کنند .



با توجه به تنوع رشته ها و دانشگاه های ارائه کننده رشته های بدون آزمون ، در ادامه لیست رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون رشته ریاضی را ارائه کرده ایم .



لیست رشته های بدون کنکور ریاضی
ریاضیات و کاربردها مهندسی برق
فیزیک مهندسی مکانیک
آمار مهنددسی صنایع
آمار و سنجش آموزشی مهندسی کامپیوتر
علوم کامپیوتر مهندسی معدن
علوم مهندسی مهندسی نساجی
فیزیک مهندسی مهندسی اپتیک و لیزر
مهندسی شیمی مهندسی ایمنی و بازرسی فنی
مهندسی مواد و متالوژی  مهندسی مکانیک بیوسیستم ( کشاورزی )
مهندسی پلیمر مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی
مهندسی ساخت و تولید مهندسی پزشکی
مهندسی نفت مهندسی ماشین های صنایع غذایی
مهندسی عمران علوم و مهندسی آب
مهندسی معماری مهندسی راه آهن
معماری داخلی مهندسی خط و سازه های ریلی
مهندسی نقشه برداری مهندسی ماشین های ریلی
مهندسی شهرسازی مهندسی ایمنی صنعتی
مهندسی مدیریت پروژه چند رسانه ای
مهندسی انرژی مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت
مهندسی ایمنی صنعتی کاردانی آمار
کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزی کاردانی فنی صنایع
کاردانی فنی الکترونیک کاردانی فنی عملیات پتروشیمی
کاردانی علمی کاربردی برق قدرت کاردانی معماری سنتی
کاردانی تکنولوژی آبیاری کاردانی فنی صنایع شیمیایی
کاردانی معماری کاردانی شهرسازی
کاردانی نقشه برداری کاردانی مخابرات
کاردانی فنی جوشکاری کاردانی پالایش گاز
کاردانی فنی عمران کارادانی تکنولوؤی صنایع غذایی
کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی برق و تاسیسات
کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات


با توجه به اینکه اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش در خصوص زمان انتشار لیست رشته ها و دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در مهر سال تحصیلی 1400 منتشر نشده در ادامه لیست رشته های بدون کنکور ریاضی را ارائه داده ایم که به محض انتشار رشته های جدید این لیست بروزرسانی می شود.



برای مشاهده لیست رشته های بدون آزمون سراسری ریاضی مهر سال گذشته کلیک کنید



مجددا خاطر نشان می شود که در صورت انتشار لیست رشته های بدون کنکور ریاضی مهر 1400 علاوه بر بروزرسانی این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی






مشاوره ثبت نام بدون کنکور ریاضی 1400
ثبت نام بدون کنکور 1400 در رشته های ریاضی به صورت اینترنتی از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش انجام می شود لذا به داوطلبان توصیه می کنیم که قبل از ثبت نام قطعی شرایط ثبت نام را از دفترچه رشته های بدون کنکور به خوبی مطالعه کرده و مدارک مندرج در اطلاعیه را آماده کرده و همراه خود داشته باشند .



همچنین با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه های شهریه پرداز اعم از غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان مستلزم پرداخت شهریه است توصیه می کنیم قبل از ثبت نام شهریه این دانشگاه را بررسی کنند و در صورت تناسب هزینه برآورد شده با تناسب مالی شخص ثبت نام نهایی خود را انجام دهند .



همچنین علاوه بر ثبت نام بدون کنکور ریاضی 1400 داوطلبان می توانند در رشته های پرطرفدار گروه تجربی مانند نیز نام نویسی کنند.

در ادامه بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور تجربی









در صورتی که برای ثبت نام بدون کنکور 1400 در رشته های ریاضی نیاز به کارشناسانی مجرب در این زمینه دارید ، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک بگیرید . برای برقراری ارتباط با این کارشناسان می بایست از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده نمایید .






سوالات متداول


1- کدام رشته های مجموعه ریاضی بدون کنکور ارائه می شوند ؟
اکثر رشته های مهندسی و پایه ریاضی بصورت بدون کنکور ارائه می شوند که آخرین لیست رشته های ارائه شده در متن مقاله ارائه شده است .




2- کدام دانشگاه ها رشته های بدون کنکور ریاضی را ارائه می دهند ؟
همانطور که در مقاله اشاره شده است تمامی دانشگاه ها اعم از سراسری ، پردیس ، غیر انتفاعی و ... در رشته های متفاوت گروه ریاضی پذیرش بدون آزمون دارند .




3- چه زمانی می توان لیست رشته محل های ریاضی را مشاهده کرد ؟
معمولا مدتی پیش از زمان مقرر ثبت نام ف سازمان سنجش لیست رشته محل های رشته ریاضی را منتشر می کنند که در این مقاله قرار می گیرد .

منبع : لیست رشته های بدون کنکور ریاضی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6Prn
نظرتان را بنویسید