ازدواج در سن بالا

ازدواج در سن بالا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
مساله ازدواج در سن بالا، موضوعی است که بسیاری از افراد را به ابهام و سردرگمی وادار می کند. این موضوع برای هر دو طرف به نوعی چالش محسوب می شود. هم برای سن بالایی که تصمیم به ازدواج در این سن می گیرد و هم برای شخصی که قرار است شخص سن بالا را به عنوان همسر خود برگزیند.

ازدواج یک بازه مشخصی دارد که معمولا سفارش می شود در این بازه اقدامات مربوط به تشکیل خانواده آغاز شود. اما بسیار پیش می آید که افراد در این بازه همچنان آمادگی لازم برای تشکیل زندگی را ندارند و بایستی گذر زمان آن ها را آماده تر و پخته تر کند. البته عده ای هم با توجه به باورها و افکارشان یا اینکه اتفاقاتی که برایشان پیش آمده ازدواج خود را به تاخیر انداخته اند. در این مقاله به بررسی ازدواج در سنین بالا و مزایا و معایب آن پرداخته شده است.



معایب ازدواج در سن بالا چیست
ازدواج در سنین بالا دارای یکسری معایبی بوده که بهتر است قبل اقدام به انجام آن از آن آگاه بود. در این جا برخی معایب ازدواج در سنین بالا را مشاهده می کنید.

1نداشتن شور و اشتیاق جوانی

افرادی که ازدواج در سن بالا را بر می گزینند، دیگر آن نشاط و پویایی دوره ی جوانی را ندارند. زیرا با توجه به این که سنشان رو به افزایش است، به دنبال زندگی آرام هستند. این دسته از افراد همواره خود را از چالش ها و تنش ها دور می کنند. اگر همسر این دسته از افراد به دنبال شیرینی های دوران نامزدی باشد، معمولا کمی توی ذوقشان خواهد خورد! چون افراد سن بالا معمولا همه چیز را منطقی و به دور از احساس پیش می برند.

2کم تحملی و زودرنجی

افراد سن بالا دوران سرشار از انرژی بودن خود را گذرانده اند و اکنون دیگر حوصله چندانی برای ناملایمات زندگی ندارند. از طرفی دیگر ازدواج در سن بالا اغلب چالش ها و سوء تفاهماتی را به دنبال خواهد داشت که نیاز به صبر و کظم غیظ دارد. اما این افراد دیگر ظرفیتی برای هضم این مشکلات نداشته و زود از کوره در می روند و یا دچار اختلافات زناشویی می شوند.

3اختلاف سنی با فرزندان

از بزرگترین آسیب های ازدواج در سنین بالا این است که پس از تولد فرزند و رشد او، اختلاف سنی زیاد میان آن دو وجود خواهد داشت. این اختلاف ممکن است در تربیت فرزندان تاثیر به سزایی گذاشته و رابطه ی میان آن ها را سرد و کم رمق کند. زمانی که فرزند حس کند والدین خود تفکرات او و دوره ی حال حاضر را درک نمی کنند و باورهای قدیمی دارند، قطعا از آن ها فاصله گرفته و در بین دوستان خود به دنبال جایگزین آن ها خواهد بود.

حتما بخوانید: بحران میانسالی











فواید ازدواج در سنین بالا
ازدواج در سنین بالا در کنار معایب و آسیب هایی که داشته، فوایدی نیز به همراه دارد. در این جا برخی مزایای ازدواج در سنین بالا را مشاهده می کنید.

1پختگی و درک بالا در سنین بالا

شخصی که دوران ناپختگی جوانی را پشت سر گذاشته باشد، قطعا به تعقل کافی برای گذران زندگی رسیده است و همین عامل سبب می شود که سوء تفاهمات و مشکلات به حداقل ممکن برسد. همچنین اگر در مواقعی حاد درگیری پیش آمد با توجه به تجربه بالای اشخاص، به درستی مدیریت انجام شده و همه چیز پایان می پذیرد. درک بالای این دسته از افراد که به موجب تجربه آن ها حاصل شده است، سبب می شود تا به خوبی احساسات همسر خود را متوجه شده و عکس العمل صحیحی نسبت به آن انجام دهند.



2وضعیت مالی مساعد برای ازدواج در سن بالا

از مزایای ازدواج در سن بالا، این است که فرد توانسته در طول دوران جوانی خود به خوبی اندوخته مالی جمع کرده و مقدمات زندگی را فراهم کند؛ و زمانی که زندگی مشترک آغاز می شود دیگری مشکلاتی از قبیل خرید خانه و ماشین وجود نخواهد داشت. در عصر حاضر که بیش از هر زمان دیگری مسائل مالی و تجملاتی اهمیت پیدا کرده اند.

اینکه زوجی درگیر مقدمات و نیازهای اصلی زندگی خود نباشند، یک پوئن مثبت محسوب می شود.از طرفی دیگر فرد از توانایی و قدرت مالی مطلوبی برخوردار خواهد بود. همین عامل سبب خواهد شد که چالش ها و ضررهای مالی زندگی این افراد به حداقل برسد.

3کاهش احتمال طلاق در سنین بالاتر

ازدواج در سن بالا، این مزیت را خواهد داشت که طلاق در آن ها به شدت کم رخ خواهد داد. افرادی سن بالا به میزان قابل توجهی از پختگی رسیده اند که با تصمیم گیری های احساسی زندگی مشترک خود را به خطر نیندازند. از طرفی دیگر اینکه این افراد سن خود را به گونه ای نمی بینند که فرصت تشکیل زندگی مجددی را داشته باشند، سازگاری بیشتری را از خود نشان داده و ادامه ی زندگی را در دستور کار خود قرار می دهند.

حتما بخوانید: ازدواج مجدد


ازدواج در چه سنی مناسب است
این سوال برای عده کثیری از افراد مبهم است و پاسخ مشخصی را برای آن پیدا نمی کنند. واقعیت امر این است که معمولا نمی توان سن مشخصی را برای ازدواج مشخص گرفت. علت هم تفاوت در بلوغ، تفاوت در میزان تعقل، تفاوت در درک و احساس، تفاوت در سبک زندگی ها و... می باشد.

قطعا ازدواج در سن بالا چندان سفارش شده نمی باشد و بهتر است که ازدواج در سنین جوانی صورت بگیرد. علت هم لذت بالایی است که در تمامی ابعاد حاصل زوجین می شود. بر طبق تحقیقات صورت گرفته شده بهترین سن ازدواج بین 20 الی 30 سالگی می باشد. باز اگر بخواهیم دقیق تر سن ازدواج را مورد بررسی قرار دهیم، مابین 22 الی 25 سالگی مناسب ترین سن برای ازدواج خواهد بود؛ زیرا در این دوره هم شور و نشاط زیادی وجود خواهد داشت و هم اینکه جوان به موجب انرژی که دارد می تواند در قالب زندگی مشترک برای رابطه خود تلاش و کوشش کند.

همچنین بهتر است که چند سالی اختلاف سنی میان زوجین داشته باشد. بهتر است که مرد بین 4 الی 7 سال از زن بزرگتر باشد. علت امر هم این است که دختران نسبت به پسران زودتر به سن بلوغ رسیده و طبیعتا زودتر از پسران پخته می شوند. این اختلاف سنی و ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود سبب می شود تا بالانس میان آن دو برقرار نشود.

اگر مجرد هستید، ازدواج در سن بالا برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود. بهتر است مابین سنین 20 الی 30 سالگی شرایط ازدواج خود را مهیا کنید. برای ازدواج آرمانگرا نباشید، زیرا هیچ زوجی در ابتدای زندگی خود، همه چیزشان کامل و مهیا نبوده است. بایستی گام اول را برداشت تا به مرور زمان همه چیز نرمال شود.

حتما بخوانید: ازدواج با پسر کوچکتر از خود
کلام آخر

امروزه با توجه به افزایش سن ازدواج در جامعه با پدیده ازدواج در سن بالا مواجه هستیم. ازدواج در سنین بالا دارای مزایا و معایبی متعددی است که البته معایب و آسیب های آن بیشتر از مزایای آن می باشد. بنابراین بهتر است قبل تصمیم گیری برای آن خوب این موارد را سنجیده و سپس تصمیم بگیرید.













سوالات متداول


1- معایب ازدواج در سن بالا چیست؟
ازدواج در سنین بالا دارای یکسری معایبی بوده که بهتر است قبل اقدام به انجام آن از آن آگاه بود که در متن مقاله شرح داده شده است.




2- فواید ازدواج در سنین بالا چیست؟
ازدواج در سنین بالا در کنار معایب و آسیب هایی که داشته، فوایدی نیز به همراه دارد که در متن مقاله ارائه شده است.




3- ازدواج در چه سنی مناسب است؟
معمولا انجام هر کاری سن مناسب خود را دارد، ازدواج نیز جزو مواردی است که اگر در سن مناسب رخ دهد بهتر است، در متن مقاله شرح این موضوع ارائه شده است.

منبع : ازدواج در سن بالا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8RGg
نظرتان را بنویسید