کنکور 1400 و آخرین ترفندهای حضور پرقدرت در آن

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
لیدا راد
آمادگی برای کنکور 1400
اگز می خواهید در کنکور موفق شوید و به نتیجه دلخواه خود برسید ، مطالعه و برنامه ریزی برای کنکور 1400 را از فصل تابستان شروع کنید. در فصل تابستان شما زمان کافی برای مطالعه و جمع بندی دروس پایه دهم و یازدهم که 50 درصد سوالات کنکور را شامل می شود ، دارید و با شروع سال دوازدهم ، زمان کافی برای خواندن امتحانات نهایی را خواهید داشت ، هم چنین با روش های صحیح مطالعه و مهارت های تست زنی آشنا می شوید.
اصول برنامه ریزی جهت آمادگی برای کنکور 1400
جهت آمادگی برای کنکور 1400 ، اگر پایه متوسط یا ضعیفی دارید می توانید از مشاوره کنکور یا رتبه های برتر در فرآیند برنامه ریزی و نحوه مطالعه هریک از دروس کمک بگیرید. در ادامه این مطلب نکاتی در رابطه با اصول برنامه ریزی برای داوطلبان آزمون سراسری ارائه داده ایم :
تهیه دفتر برنامه ریزی
ابتدا یک دفتر برنامه ریزی درسی تهیه کنید و ساعت درس خواندن ، خواب ، تفریح و … را مشخص کنید. با یادداشت این موارد درک مناسبی از ساعات مطالعه خود به دست می آورید و به ساعت مطالعه مطلوبی خواهید رسید. ساعت درس خواندنتان را به صورت قابل اجرا تعیین کنید تا بتوانید برنامه را انجام دهید. دفتر برنامه ریزی را هنگام شروع ، در کنار خود داشته باشید و ساعت مطالعه را در آن یادداشت کنید و در پایان هفته مجموع زمان صرف شده را محاسبه کنید.
توجه داشته باشید که برای برنامه ریزی کنکور 1400 میزان مطالعه دروس در بازه های مختلف متفاوت خواهد بود. در برنامه ریزی برای آزمون سراسری ، در فصل تابستان 80 درصد مطالعه روزانه خود را به دروس اختصاصی و 20 درصد را به دروس عمومی اختصاص دهید.
برنامه ریزی شخصی و متناسب با توانایی های فردی
جهت آمادگی برای کنکور 1400 یک برنامه ریزی شخصی و استاندارد متناسب با توانمندی های فردی خود داشته باشید. بدین معنا که در برنامه ریزی باید تمامی خصوصیات و شرایط شما در نظر گرفته شود. در غیر این صورت در پایان هفته یا ماه با مشاهده حجم زیاد دروس خوانده نشده به مرور نا امید و دلزده خواهید شد.
مرور و تکرار مطالب
فراموش کردن مطالب خوانده شده مسئله ای بدیهی است و برای همه دانش آموزان پیش می آید. برای آنکه مطالب در حافظه بلند مدت قرار بگیرد ، درطول هفته زمانی را به مرور دروس خوانده شده اختصاص دهید. برای به یاد سپردن دروس حفظی مانند لغات زبان ، تاریخ ادبیات و … تعداد مرورهای خود این دروس را در طول هفته بیشتر کنید.
مطالعه دروس با توجه به اهمیت آنها
برای شروع برنامه ریزی ابتدا دروس اختصاصی مهم رشته خود را مشخص کنید . برای مثال در رشته تجربی ، زیست و در مرحله بعد شیمی و فیزیک و ریاضی قرار دارند. با توجه به اهمیت دروس اختصاصی 3 تا 4 ساعت به مطالعه دروس اختصاصی و یک ساعت و نیم به مطالعه دروس عمومی اختصاص دهید.
رعایت تعادل در مطالعه دروس
در مطالعه و برنامه ریزی کنکور همه دروس دارای اهمیت است و برای موفقیت در کنکور نباید هیچ درسی را حذف کنید. در طول روز همه زمان خود را صرف مطالعه یک درس نکنید و کلیه دروس را به صورت همزمان و موازی مطالعه کنید. بهتر است پس از هر درس اختصاصی مطالعه یک درس عمومی را در برنامه ریزی خود قرار دهید.
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WYLX
نظرتان را بنویسید