زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی 99

زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی 99
ثبت نام دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی آغازشد . داوطلبینی که قصد تحصیل در دانشگاه با سوابق تحصیلی را دارند میتوانند با ورود به سامانه اقدام به ثبت نام نمایند. ثبت نام دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی د مقاطع مختلف دارای شرایط و وضوابطی میباشد که شما میتوانید با دانلود دفترچه و مزالعه آن از این شرایط مطلع شوید و در صورت دارا بودن شرایط اقدام به پر کر دن فرم اطلاعات هویتی و تحصیلی نمایید.
نحوه ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی
در هر کدام از دانشگاه هایی که بخواهید ثبت نام نمایید، می توانید از طریق سامانه همان دانشگاه و با استفاده از لینک های قرار داده شده ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. انجام ثبت نام در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی آزاد تنها در سامانه همین دانشگاه امکان پذیر است اما برای انتخاب رشته سایر دانشگاه های سراسری لازم است به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید.

پس از قرار گیری لینک ثبت نام بدون کنکور لازم است ابتدا نسبت به دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام نمایید. قرار گیری لینک دانلود دفترچه تنها در زمان تعیین شده در سامانه مربوط به هر یک از دانشگاه ها امکان پذیر است. بنابراین دقت لازم را در تهیه دفترچه مرتبط داشته باشید.


زمان ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی سال 99

زمان ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی

با توجه به اینکه ثبت نام برای هر یک از داوطلبان در هر دانشگاهی در دو ترم مهر و بهمن صورت می پذیرد، لذا برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور ترم مهر می توانید همزمان با سایر رشته های با آزمون اقدام نمایید.
زمان ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی برای داوطلبان ترم بهمن نیز اواخر بهمن ماه می باشد. بنابراین برای رشته های مورد نیاز در هر یک از دانشگاه ها لازم است در اواخر بهمن ماه اقدام نمایید. متقاضیان توجه داشته باشند که مهلت ثبت نام محدود می باشد و به همین دلیل در زمان تعیین شده اقدام نمایید.
امکان ثبت نام برای دانش آموزان پایه دوازدهم نیز وجود خواهد داشت. دانش آموزان پایه دوازدهم در صورتی می توانند در ثبت نام بدون کنکور شرکت نمایند که مدرک دیپلم خود را تا شهریور ماه دریافت نموده باشند.


نحوه پذیرش رشته های بدون کنکور
اقداماتی که داوطلبان برای پذیرش در هر یک از دانشگاه ها لازم است داشته باشند به شرحی که در ادامه خواهد آمد می باشد. پس از انتشار اطلاعیه ای مبنی بر آغاز ثبت نام دانشگاه ها ، ابتدا برای دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام نمایید.
ابتدا تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را فراهم نموده و در سایت سازمان سنجش قرار دهید. پس از انجام مراحل مورد نظر لازم است اقدام به انتخاب رشته نمایید. انتخاب رشته برای هر یک از داوطلبان تنها در همان رشته های دفترچه امکان پذیر است.
دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با داوطلبانی که امکان پذیرفته شدن داشته باشند، با آنها تماس گرفته خواهد شد. همچنین در صورتی که داوطلبان شرایط پذیرفته شدن را نداشته باشند نیز با آنها تماس گرفته خواهد شد.
در گام بعدی دانشگاه ها به بررسی رشته هایی که امکان پذیرش ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی سراسری وجود دارد خواهند پرداخت . همچنین در زمان نهایی تصمیمات مبنی بر انتخاب داوطلبان تنها برای یک کد رشته محل اخذ خواهد گردید.
در صورت پذیرش نهایی ثبت نام شما قطعی خواهد شد و لذا لازم است برای ثبت نام و همچنین تعهد کتبی مبنی بر علاقه مندی برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظر اقدام نمایید.


جدول ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی

جدول ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) با توجه به نوع دیپلم و گروه آزمایشی

گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک علوم تجربی ادبیات و علوم انسانی علوم و معارف اسلامی سایر عناوین دیپلم
علوم ریاضی و فنی 100 100 57/1 57/1 51/4
علوم تجربی 100 100 57/1 57/1 51/4
علوم انسانی 57/1 57/1 100 100 51/4
هنر 100 100 100 100 100
زبان های خارجی 100 100 100 100 100


قوانین پذیرش ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی
با توجه به ایتکه سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت نام تمامی داوطلبان می نماید ، این سازمان در واقع تمامی اطلاعات ثبت نامی هر یک از داوطلبان را ذخیره نموده و در اختیار دانشگاه ها قرار خواهد داد.
برای پذیرش هر یک از داوطلبان با استفاده از معدل، داوطلبان دارای بهترین معدل در اولویت قرار می گیرند . همچنین در این رابطه آنچه حائز اهمیت خواهد بود، ظرفیت تعیین شده برای هر یک از رشته ها می باشد.
داوطلبانی که در هر یک از رشته های مورد علاقه خود پذیرفته نشده اند، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند. همچنین لازم به ذکر است در صورتی به اعتراض آنان رسیدگی خواهد شد که از شرایط لازم برخوردار باشند.
دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در صورتی مجاز به مصاحبه با داوطلبان خواهند بود که در رشته هایی ثبت نام نموده باشند که دارای شرایط خاص باشند. در غیر این صورت دانشگاه هایی که تخلف نموده اند باید پاسخگو باشند.
متقاضیان در بین تمامی انتخاب های خود تنها امکان پذیرش در یکی از دانشگاه ها و رشته های مذکور را خواهند داشت. به همین دلیل تنها آن دسته از داوطلبانی که واجد شرایط استعداد درخشان می باشند، بهتر است در دانشگاهی که احتمال بیشتری برای پذیرش دارند ثبت نام نمایند.


شرایط پذیرش در دانشگاه بدون سوابق تحصیلی
• آن دسته از داوطلبانی که دارای دیپلم نظام جدید می باشند در صورتی که مدرک خود را تا پایان شهریور ماه اخذ نمایند، می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند. همچنین دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم نیز می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.
• همچنین برای آن دسته از داوطلبانی که دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش دارند نیز در صورتی که دارای مدرک کاردانی باشند، امکان ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی را خواهند داشت.

شرایط ثبت نام دوره کاردانی حرفه ای نظام پیوسته آموزش مهارتی
• دارا بودن مدرک دیپلم نظام جدید (3-3-6) رشته نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش می باشد.
• داوطلبان فارغ التحصیل نظام قدیم ترمی ، سالی- واحدی رشته های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش باید دارای مدرک دیپلم چهارساله یا شش ساله باشند.
• برخورداری از شرایط تعیین شده دانشگاه های علمی کاربردی برای رشته های مختلف
• برخورداری از توانایی جسمانی متناسب با رشته مورد علاقه و رشته انتخابی داوطلبان
• عدم ممنوعیت تحصیلی از نظر خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان پسر
• کارمندانی که اقدام به ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی می نمایند، حتما لازم است در زمان تعیین شده مجوز لازم را از سازمان مربوطه دریافت نمایند و سپس در دانشگاه محل پذیرش خود ارائه نمایند.
• هیچ یک از دانشجویان مجاز به ادامه تحصیل در دو مقطع موسسه علمی کاربردی دولتی و یا غیر دولتی نخواهد بود و در صورت تخلف از آیین نامه های تعیین شده برابر با مقررات با آنها برخورد خواهد شد.
• امکان تعییر رشته ، دریافت مرخصی تحصیلی و همچنین انتقالی و میهمانی برای تمامی دانشجویان در نیمسال اول تحصیلی پس از پذیرش ممنوع خواهد بود.
• امکان تحصیل همزمان برای مدرسینی که در دانشگاه مشغول به تدریس می باشند، وجود نخواهد داشت . به همین دلیل درصورت انجام ثبت نام، کد مدرسی آنان لغو و غیر فعال خواهد گردید.


سهمیه و تسهیلات کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

سهمیه و تسهیلات کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد

بر اساس ضوابط و همچنین قوانین تعیین شده برای هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه ای در نظر گرفته شده است.
• رزمندگانی که حداقل 6 ماه در جبهه حضور داشته اند و تابع ضوابط و همچنین شرایط مربوط به سهمیه رزمندگان می باشند .
• حد نصاب برای داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان 75 درصد نمره گزینش آزاد در رشته محل های مورد نظر می باشد.
• رزمندگانی که با توجه به قانون تسهیلات مشمول سهمیه می باشند و یا داوطلبان بسیجی که به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از تاریخ 1359/6/31 لغایت 1367/6/31 (حداقل شش ماه) داوطلبانه در مناطق عملیاتی حضور داشته اند، می توانند به ارگان مربوطه مراجعه نمایند.
• در صورتی که سهمیه بسیج یه تائید دانشگاه ها وموسسات آموزشی رسیده باشد، قابل انجام است.
• وارد نمودن کد 12 رقمی سازمان بسیج مستضعفین و یا نیروهای مسلح برای هر داوطلب الزامی می باشد.
• تعیین مناطق عملیاتی برای تمامی داوطلبان با توجه به مصوبات شورای عالی دفاع تعیین خواهد شد.

نحوه پذیرش داوطلبان دارای سهمیه
• بر اساس مصوبات تعیین شده 25 درصد ظرفیت هر یک از کد رشته محل ها برای خانواده های همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان اختصاص داده شده است.
• 5 درصد ظرفیت تعیین شده برای پذیرش در هر رشته ای مربوط به جانبازان زیر 25 درصد می باشد که برای همسر و فرزندان آنان تعیین شده است.
• 5 درصد سهمیه پذیرش در هر رشته ای برای افراد دارای سهمیه ستاد کل نیروهای مسلح، داوطلبان بسیجی و جهاد سازندگی اختصاص خواهد داشت.
• چنانچه ظرفیت تعیین شده برای سهمیه 25 درصدی خانواده های ایثارگران تکمیل نشود، ظرفیت خالی مانده و باقی مانده را می توانند مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران استفاده نمایند.
• درصورتی ظرفیت تعیین شده مشمولین سهمیه های ایثارگران و جانبازان برای هر یک از رشته ها تکمیل نشود، سایر داوطلبان می توانند از این سهمیه استفاده نمایند.


مطالب مرتبط
شرایط علمی کاربردی بدون کنکور
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور
ثبت نام رشته ی پرستاری بدون کنکور
رتبه های قبولی پزشکی بین الملل

خلاصه مقاله : در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با نحوه ثبت نام در دانشگاه آزاد با سوابق تحصیلی آشنا کنیم و راهنمایی های لازم را در اتباط با نحوه ثبت نام و شرایط ثبت نام ارائه دهیم. متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که زمان ثبت نام را از دشت ندهدی چرا که ثبت نام فقط به صورت اینترنتی بوده و در صورت دارا بودن شرایط اقدام به ثبت نام نمایید.
منبع : زمان ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1lQm
نظرتان را بنویسید