ارتباط هورمون ها با پرخاشگری

ارتباط هورمون ها با پرخاشگری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1

پرخاشگری به معنای تمایل به وارد کردن آسیب فیزیکی و روان شناختی به دیگران برای کنترل کردن آنان است و با خشم تفاوت دارد . عوامل زیادی ممکن است در بروز پرخاشگری در زنان و مردان نقش داشته باشند . مثلا زمانی که تعادل هورمونی ما به هم می خورد پرخاشگر می شویم ، معمولا گفته می شود که هورمون تستوسترون باعث افزایش پرخاشگری در مردان می شود و بی تعادلی هورمونی در دوران سندرم پیش از قادعدگی است که باعث افزایش پرخاشگری زنان در دوره عادت ماهانه می شود . در ادامه این مقاله بیان ارتباط هورمون ها و پرخاشگری در زنان و مردان می پردازیم . 



 

ارتباط هورمون ها و پرخاشگری در مردان

یکی از هورمون های اصلی مربوط به پرخاشگری تستوسترون است و ارتباط هورمون ها و پرخاشگری مردان به دلیل وجود همین هورون در بدن آنهاست ، اگر چه پژوهش های بسیاری نشان می دهد که بین سطح پرخاشگری و تستوسترون رابطه وجود دارد اما نمی توان گفت تستوسترون منجر به پرخاشگری می شود یا اینکه پرخاشگری باعث ترشح تستوسترون می شود . این امکان وجود دارد که تستوسترون باعث تداوم رفتارهای پرخاشگرانه شود .

تحقیقاتی که انجام شده اند نشان می دهند که استروئیدها ممکن است موجب پرخاشگری شوند زیرا میزان پرخاشگری در افرادی که ماننند وزنه برداران که استروئید بیشتری مصرف می کنند بیشتر است . مطالعات انجام شده درباره اختگی نیز نشان می دهد میزان پرخاشگری رابطه مستقیمی با میزان تستوسترون دارد ؛ تزریق تستوسترون به مردان اخته شده باعث برگشت تمایلات پرخاشگرانه در آنها می شود . به طور کلی تحقیقات زیادی نشان داده اند که کاهش تستوسترون موجب کاهش پرخاشگری می شود . 

حتما بخوانید: علل پرخاشگری

 

 

 

 

 

ارتباط هورمون ها و پرخاشگری در زنان

ارتباط هورمون ها و پرخاشگری در زنان​ در عدم تعادل هورمونی است ؛ برخی تحقیقات نشان می دهند پرخاشگری در زنان ممکن است به دلیل عدم تعادل پروسترون و استرون در زنان باشد . برخی از زنان دست قبل از عادت ماهیانه و در طول مرحله اول عادت ماهیانه افزایش در تحریک پذیری و خصومت را در بخشی از سندروم پیش از قاعدگی تجربه می کنند . برخی زنان در دوران قاعدگی رفتارهای دردسر سازی انجام می دهند مثلا تحقیقات نشان داده اند در دوره عادت ماهانه دختران مدرسه تمایل بیشتری به زیر پا گذاشتن مقررات مدرسه دارند و در نتیجه بیشتر تنبیه می شوند . حتی زنان در این دوره بیشتر مرتکب جرم می شوند . بین سندرم پیش از قاعدگی و کاهش سطح پروژسترون نسبت به تستوسترون رابطه وجود دارد . البته عوامل دیگری نیز ممکن است در این دوران موجب افزایش پرخاشگری شوند ولی عدم تعادل این دو هورمون از نظریه های اصلی درباره پرخاشگری زنان در دوره عادت ماهانه است . البته باور زنان به اینکه در این دوران دچار پرخاشگری می شوند نیز اهمیت دارند مثلا زنان آمریکای شمالی و کشورهای غربی تمایل دارند باور کنند در دوره عادت ماهانه باید خلق و خوی منفی و احساس پرخاشگری داشته باشند . 

در ادامه بخوانید: درمان پرخاشگری در کودکان

 

 

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ارتباط هورمون ها و پرخاشگری در مردان چیست؟

✔️ یکی از هورمون های اصلی مربوط به پرخاشگری تستوسترون است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.



 

2- ✔️ ارتباط هورمون ها و پرخاشگری چیست؟

✔️ عوامل زیادی از جمله هورمون ها ممکن است در بروز پرخاشگری در زنان و مردان نقش داشته باشند که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

3- ✔️ ارتباط هورمون ها و پرخاشگری در زنان چیست؟

✔️​ ارتباط هورمون ها و پرخاشگری در زنان​ در عدم تعادل هورمونی است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

منبع : ارتباط هورمون ها با پرخاشگری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vngX
نظرتان را بنویسید