ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانشگاه تبریز از میان داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ تا 15 دی ماه دانشجو می پذیرد.

دانشگاه تبریز مطابق با « آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد » در تمامی رشته گرایش های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز که در سال تحصیلی 1401 دارای سهمیه پذیرش از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور هستند ، از میان دانشجویان و دانش آموختگان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته ، با لحاظ نمودن شرایط ذیل دانشجو می پذیرد .

شرایط متقاضیان پذیرش

دانشجویان ورودی بهمن 96 و مهر 97 دوره کارشناسی که حائز شرایط یکی از بندهای (الف-۱-۱) تا (الف-۳-۱ ) باشند می توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک جهت شرکت در رقابت پذیرش بدون آزمون اقدام نمایند :

۱-۱ - دانشجویان دانشگاه تبریز که پس از گذراندن شش نیم سال تحصیلی ، با سپری نمودن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مقطع کارشناسی ، به لحاظ معدل کل ، جزو ۲۵ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و دارای حداقل معدل ۱۵ باشند .

۲-۱ - دانشجویان دانشگاه های سطح یک و دو کشور که پس از شش نیم سال تحصیلی ، با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی ، به لحاظ معدل کل ، جزو ۱۵٪ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و دارای حداقل معدل ۱۵ باشند .

۳-۱ - دانشجویان دانشگاههای سطح سه و چهار کشور بجز دانشگاه های مذکور در بند ( الف ) ، که پس از گذراندن شش نیم سال تحصیلی ، با سپری نمودن حداقل سه چهارم واحدهای درسی ، به لحاظ معدل کل حائز رتبه های ۱ تا ۳ بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و دارای حداقل معدل ۱۷ باشند . ( به علت شیوع کرونا تبصره ای به این بند در متن فراخوان اضافه شده است ) .
 

 مدارک آن دسته از دانشجویان دانشگاه تبریز و سایر دانشگاههای سطح یک کشور که در طول شش نیم سال تحصیلی موفق به فارغ التحصیلی شده و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیم سال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو ۱۵ درصد برتر هستند ، به صورت مازاد بر ظرفیت ، جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بررسی خواهد شد .

دانشجویان حائز رتبه های ۱ تا ۱۵ در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور می توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک جهت بهره مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون ، اقدام نمایند .

دانشگاه تبریز از پذیرش بدون آزمون دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد ، دانشگاه علمی کاربردی ، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی / غیر انتفاعی معذور است .

متقاضیان پذیرش بایستی حداکثر تا تاریخ 1401/06/31 فارغ التحصیل شوند .

دانشجویانی که طول مدت تحصیل آنها در مقطع کارشناسی ، بیش از ۸ نیم سال باشد ، مجاز به استفاده از تسهیلات این فراخوان نمی باشند . با این وجود، پرونده متقاضیانی که طول مدت تحصیلشان به دلایلی خارج از اختیار خود ( نظیر بیماری ، زایمان و موارد مشابه ) ، حداکثر دو نیم سال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور است ، پس از تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه ، جهت بهره مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بررسی خواهد شد .

متقاضیانی که از زمان فارغ التحصیلی آنها ، بیش از یک نیم سال تحصیلی گذشته است ، مجاز به استفاده از تسهیلات نیستند .
 

ظرفیت پذیرش

ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان، برابر با ۴۰% ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور سراسری ورود به مقطع کارشناسی ارشد در هر کدام از کد رشته محل های اعلامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور است . به عنوان مثال ، اگر ظرفیت پذیرش یک گرایش تحصیلی در دانشگاه تبریز از طریق کنکور کارشناسی ارشد ۳۰ نفر (۱۸ نفر روزانه و ۱۲ نفر شبانه) باشد ، ظرفیت پذیرش بدون آزمون در این گرایش ، با گرد کردن به نزدیکترین عدد صحیح ، ۷ نفر خواهد بود .

دو سوم از ظرفیت مذکور در بند ( ب -۱ ) برای پذیرش بدون آزمون ، به دانشجویان دانشگاه تبریز تعلق دارد .

با ارجاع به مثال بند ( ب -۱ ) ، این تعداد با گرد کردن به نزدیکترین عدد صحیح ، ۵ نفر خواهد بود .
 

یک سوم باقی مانده از ظرفیت مذکور در بند ( ب -۱ ) ، به دانشجویان حائز شرایط سایر دانشگاهها تعلق می گیرد .

با ارجاع به مثال بند ( ب -۱ ) ، این تعداد ۲ نفر خواهد بود .
 

چنانچه ظرفیت مذکور در بند ( ب -۲ ) توسط دانشجویان دانشگاه تبریز تکمیل نشود ، مابقی این ظرفیت به دانشجویان حائز شرایط سایر دانشگاه ها تعلق خواهد گرفت .

اگر ۴۰٪ ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور در گرایشی ، ۱ نفر باشد ، ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در آن گرایش ، ۲ نفر در نظر گرفته می شود که ۱ نفر طبق بند ( ب-۲ ) و یک نفر طبق بند ( ب-۳ ) پذیرفته خواهد شد .

به عنوان مثال ، چنانچه ظرفیت پذیرش یک گرایش تحصیلی در دانشگاه تبریز از طریق کنکور کارشناسی ارشد ۴ نفر (۲ نفر روزانه و ۲ نفر شبانه ) باشد ، ۴۰% ظرفیت پذیرش روزانه معادل ۱ نفر خواهد شد. در این شرایط ، ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در این گرایش ، ۲ نفر در نظر گرفته می شود . بدین صورت که یک سهمیه به متقاضیان دانشگاه تبریز و یک سهمیه به متقاضیان حائز شرایط سایر دانشگاهها تعلق خواهد گرفت .

تهیه و ارسال مدارک لازم

متقاضیان محترم بایستی مدارک خود را حداکثر تا تاریخ 1400/10/15 ، به آدرس پستی تبریز ، بلوار ۲۹ بهمن ، دانشگاه تبریز ، ساختمان کتابخانه مرکزی ، طبقه ۱ ، گروه حمایت از استعدادهای درخشان ، کد پستی : ۵۱۶۶۶۱۶۴۷۱ ارسال نمایند . روی پاکت حتمأ قید شود : مدارک پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1401- 1402

 

 مدارک لازم عبارتند از :

  •  کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه
  • کپی کارت دانشجویی
  • کارنامه تحصیلی مقطع کارشناسی
  • فرم ثبت نام ( موجود در وب سایت dotsa.tabrizu.ac.ir ) تکمیل شده توسط متقاضی که پس از تأیید کارشناس آموزش دانشکده ، توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده امضا و مهر شده است .
  • اصل گواهی رتبه رسمی صادره توسط دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویی کشور ( صرفا برای حائزین شرایط بند (الف-۲) )
  • رسید واریز هزینه ثبت نام

     

هزینه ثبت نام ، به مبلغ 950,000 (نهصد و پنجاه هزار ) ریال ، بایستی از طریق سامانه پرداخت اینترنتی وجوه دانشگاه تبریز ( به آدرس https://portal.tabrizu.ac.ir /payment ) با انتخاب گروه حمایت از استعدادهای درخشان از منوی واحد دانشکده و انتخاب پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد از منوی نوع درآمد ، پرداخت شده و رسید واریز به همراه مدارک ارسال شود .

 

مدارک ارسالی و مبلغ واریز شده بابت هزینه ثبت نام ، در صورت انصراف یا عدم پذیرش مسترد نخواهد شد .

 

متقاضیانی که در فرم ثبت نام، رشته گرایش هایی از دو دانشکده متفاوت را انتخاب نموده اند ( به عنوان نمونه ، گرایش های مرتبط با گروه مهندسی آب در دانشکده های مهندسی عمران و کشاورزی ) ، بایستی از کلیه مدارک مذکور در بند (پ-۲) ، دو سری تهیه و همراه هم در یک پاکت ارسال نمایند . ضمنا هزینه ثبت نام نیز می بایست به صورت جداگانه پرداخت و دو رسید واریزی همراه مدارک ارسال گردد .

 

در صورت مخدوش بودن فرم ثبت نام و ایا نقص در مدارک لازم ، پرونده ارسالی از فرایند بررسی خارج خواهد شد .

مهلت ارسال مدارک (تحویل به پست): 1400/10/15
 

منبع : ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/G35J
نظرتان را بنویسید