چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟

چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
asal

صدا دادن یخچال آن هم صدای کم، یک مشکل محسوب نمی‌شود و کاملا طبیعی است اما زمانی مشکل ایجاد می‌شود که صدای یخچال غیر طبیعی باشد! این صداها می‌توانند شبیه به صدای قل قل اب در یخچال، شر شر و … باشد که نیاز به پیگیری و رفع دارد.
چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟ علت صدای غیرطبیعی یخچال می‌تواند مربوط به خرابی هر چیزی در یخچال اعم از؛ موتور، اتومات، هیتر … باشد از این جهت این قضیه برخلاف ظاهر آن بسیار مهم است. در این مقاله ما به علت سرو صدا و این که علت قطع نشدن صدای یخچال چیست؟ اشاره کرده‌ایم با ما همراه باشید.

چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟ متداولترین مشکلات

در پاسخ به این سوال که چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟ (یا علت قطع نشدن صدای یخچال چیست؟) باید گفت؛ انواع صدای‎‌های غیر طبیعی(غیر عادی) یخچال مانند: صدای قل قل اب در یخچال، صدای شرشر آب در یخچال، صدا دادن درب یخچال، صدای پاشش گاز یخچال، صدای خرخر یخچال، علت صدای تق تق یخچال، صدای جیر جیر از پشت یخچال، صدای خالی شدن گاز یخچال، صدای چکه آب از یخچال، صدای وزوز یخچال، صدای خرخر یخچال … می‌باشد، علت صدای غیر طبیعی و زیاد یخچال فریزر نو یا قدیمی می‌تواند نشان‌دهنده خرابی یا سوختن یک قطعه از یخچال یا حتی گیر کردن یک پلاستیک در پره فن یخچال باشد.

به صورت کلی وجود یک سری از ایرادات در یخچال نیز می‌توانند باعث ایجاد سر و صدای یخچال در حین عملکرد آن بشوند یا به عبارتی علت قطع نشدن صدای یخچال شوند، این خرابی‌ها می‌توانند یک ایراد ساده مانند کثیف بودن یک قطعه و یا خرابی و تعویض برخی از قطعات در یخچال باشند. در ابتدا به بررسی این ایرادات به همراه نحوه قطع کردن صدای غیر طبیعی یخچال خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین مشکلاتی که سبب ایجاد سرو صدای غیر طبیعی در یخچال می‌شود:

  • کثیف بودن فن کندانسوز
  • خرابی در تایمر یخ زدایی
  • خرابی در فن اپراتور
  • شل بودن جای ظرف تخلیه

علت قطع نشدن صدای یخچال؛ کثیف بودن فن کندانسوز

کثیف شده فن کندانسور می‌تواند صدای یخچال را افزایش دهد. فن کندانسوز در پشت یخچال تعبیه می‌شود.
سوال این است در این صورت چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟ کافی است فن کندانسوز را بررسی کنید و کثیفی‌های آن را برطرف نمایید.

نحوه قطع کردن صدای یخچال؛ مشکل در تایمر یخ زدایی

اگر یخچال شما تقریبا یک یا دو بار در روز، طی ساعات خاصی به سر و صدا می‌افتد، به احتمال زیاد مشکل از خرابی تایمر یخ زدا باشد. در این صورت باید تایمر را تعمیر یا تعویض کنید.

منبع:سایت کاری تی

https://kariti.ir/article/abnormal-sound-refrigerator/

 

 

 

 

 

 

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/y1Q6
نظرتان را بنویسید