آزمایش آر پی آر/RPR (VDRL)

آزمایش آر پی آر/RPR (VDRL)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sabalab

تست آر پی آر چیست ؟

تست آر پی آر با نام کامل rapid plasma reagin نوعی آزمایش خون است که برای غربالگری سیفلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تست بر مبنای شناسایی آنتی‌بادی‌های غیراختصاصی است که بدن به هنگام مقابله با عفونت تولید می‌کند. سیفلیس نوعی عفونت منتقله از راه جنسی (STI) است که در اثر آلوده شدن با باکتری اسپیروکتی ترپونما پالیدوم ایجاد می‌شود. این بیماری در صورت عدم درمان می‌تواند کشنده باشد.

تست RPR برای چیست ؟

تست RPR در ترکیب با آزمایش آنتی‌بادی اختصاصی، برای تایید تشخیص عفونت فعال و شروع درمان توسط پزشک استفاده می‌شود. این امر احتمال عوارض و انتشار بیماری توسط فرد آلوده و در عین حال بی‌خبر از بیماری خود را کاهش می‌دهد.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بانک صادرات)

انجام تست RPR خون چه زمانی توصیه می‌شود؟
پزشک شما ممکن است این تست را بنا به دلایل متعددی درخواست کند. تست RPR خون راهی سریع برای غربالگری افرادی است که در خطر بالای ابتلا به سیفلیس قرار دارند. همچنین در صورتی که زخم‌ یا ضایعات پوستی مشابه سیفلیس داشته باشید، ممکن است این آزمایش برای شما درخواست گردد. علاوه بر این، تست RPR در بارداری به طور معمول برای غربالگری زنان باردار از نظر سیفلیس انجام می‌گیرد.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه نیرو مسلح عائله جانباز)

تست RPR به جای باکتری عامل بیماری، آنتی‌بادی‌های موجود در خون فرد مبتلا به سیفلیس را اندازه‌گیری می‌کند. از این آزمایش همچنین برای بررسی چگونگی پیشرفت درمان سیفلیس فعال استفاده می‌شود. در واقع پس از یک دوره درمان آنتی‌بیوتیکی مؤثر، پزشک انتظار دارد سطح آنتی‌بادی‌های موجود در خون فرد مبتلا افت کند. تست RPR این حالت را می‌تواند اثبات کند.

برای دیدن جزییات به سایت آزمایشگاه پاتوبیولوژی صبا مراجعه کنید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xP73
نظرتان را بنویسید