ثبت نام کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sevil77
ثبت نام کنکور سراسری 1400 به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنحش به آدرس sanjesh.org انجام میشه و تمام داوطلبانی که متقاضی شرکت در آزمون سراسری گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان هستند می توانند در زمان تعیین شده برای ثبت نام کنکور اقدام کنند.

اولین موضوع مهمی که داوطلبا باید از آن مطلع باشند اطلاع از زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 می باشد، تا آن ها بتوانند تا آن تاریخ خود را برای ثبت نام در این آزمون آماده کرده و مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری را محیا کنند.

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 طبق اطلاعیه سنجش از تاریخ 12 بهمن ماه آغاز می شود و داوطلبان فرصت دارند فرایند ثبت نام خود را تاریخ 18 بهمن ماه در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام داده و خود را برای این رقابت بزرگ آماده کنند.

اما همان طور که گفته شد یکی از اقدامات داوطلبان برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری آماده کردن مدارک لازم برای ثبت نام می باشد تا در زمان ثبت نام بتوانند فرایند ثبت نام رو به درستی و کامل انجام بدن. از جمله مدارکی که آن ها در زمان ثبت نام کنکور به آن احتیاج داشته و باید آن را در فرم ثبت نام خود وارد کنند شامل مواردی از جمله اطلاعات شناسنامه و کارت ملی، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، کد نظام وظیفه (مخصوص داوطلبان آقا)، وارد کردن اطلاعات دیپلم ( زمان فارغ التحصیلی، معدل و ... ) می شود.

داوطلبان با آماده کردن این مدارک می توانند با آغاز فرایند ثبت نام کنکور سراسری، به دقت و با آگاهی کامل فرم ثبت نام اینترنتی کنکور را تکمیل کنند .

اما علاوه بر آگاهی از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری داوطلبای متقاضی ثبت نام در کنکور سراسری باید حتما از تمام شرایط و ضوابط شرکت در کنکور و اقدامات لازم آن هم مطلع باشند که برای دریافت تمام جزئیات این ثبت نام حتما باید دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 را دانلود و با دقت مطالعه کنند.

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری همزمان با ثبت نام کنکور در سایت سنجش منتشر می شود و داوطلبان باید قبل از تکمیل فرم ثبت نام خود ، این دفترچه رو از این سایت دانلود کرده و آن را با دقت بخوانند تا با جزئیات این دفترچه آشنایی کامل پیدا کنند .

در این دفترچه علاوه بر توضیح در خصوص شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور، در خصوص سهمیه های کنکور سراسری، محرومیت ها، زمان برگزاری، هزینه و نحوه ثبت نام کنکور سراسری نیز توضیحات لازم داده شده است تا داوطلبان با اطلاعات کاملی اقدام به ثبت نام کنند.

برای دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری از سایت تحصیلیکو کلیک کنید.

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری

نحوه ثبت نام کنکور سراسری

همان طور که گفته شد فرایند ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود و همه داوطلبانی که شرایط ثبت نام در این آزمون را دارند می توانند در زمان ثبت نام کنکور 1400 وارد این سایت شده و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور خود کنند .



نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1400 به طور خلاصه:
ورود به سایت سنجش و انتخاب گزینه سراسری از بخش چپ صفحه
انتخاب گزینه " ثبت نام کنکور سراسری 1400 "
انتخاب گزینه پرداخت هزینه آزمون
وارد کردن اطلاعات لازم و تکمیل فرم ثبت ناl
نکته ای که در خصوص پرداخت هزینه ثبت نام کنکور وجود دارد این است که اگر داوطلبی بخواهد در کنار کنکور رشته اصلی خود در یکی از کنکورهای گروه آزمایشی هنر و یا زبان هم شرکت کند باید فرایند پرداخت هزینه کنکور را دو بار انجام دهد و اگر علاقمند به انتخاب رشته محل های دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی نیز می باشد باید برای هر کدام از این ها نیز هزینه مجزایی بپردازد . البته در صورت داوطلبان فقط یک فرم ثبت نام کنکور را باید تکمیل کنند.

برای مطالعه راهنمای قدم به قدم ثبت نام کنکور سراسری از سایت تحصیلیکو کلیک کنید.

ثبت نام کنکور سراسری

شرایط شرکت در آزمون سراسری 1400

همان طور که گفته شد داوطلبای متقاضی کنکور سراسری هر یک از گروه های آزمایشی تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان در صورتی می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند که تمام شرایط ثبت نا کنکور سراسری که در دفترچه ثبت نام آن نوشته شده است را دارا باشند، این شرایط شامل موارد زیر می شود.

دارا بودن یکی از مدارک زیر:
گواهینامه دوره پیش دانشگاهی ( نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی )

دیپلم نظام آموزشی جدید ( 3-3-6 ) در یکی از شاخه های نظری

کاردانش و یا فنی حرفه ای

دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه

مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم

دانشجوی دوره روزانه حق ثبت نام در کنکور سراسری را ندارد مگر اینکه تا 25 اسفند 99 انصراف قطعی خود را به دانشگاه محل تحصیل اعلام کند . اما دانشجوی غیر روزانه یا دانشگاه آزاد می تواند بدون انصراف ، در آزمون ثبت نام کرده و بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور 1400 ، اگر در رشته محل دلخواه قبول شد، از دانشگاه قبلی خود انصراف دهد.
داوطلبی که در کنکور سراسری 99 در دوره روزانه پذیرش شده باشد، حتی در صورت عدم ثبت نام و انصراف از رشته محل قبولی ، از انتخاب رشته برای دوره روزانه کنکور سراسری 1400 محروم می باشد.
داوطلبان بعد از مطالعه کامل شرایط و قبل از اقدام برای ثبت نام بهتر است که سوابق تحصیلی خود را از سایت سوابق تحصیلی آموزش و پرورش دریافت نمایند تا روند ثبت نام خود را به سرعت انجام دهند.

برای مطالعه راهنمای مشاهده سوابق دیپلم و پیش دانشگاهی از سایت تحصیلیکو کلیک کنید.


  دریافت سوابق تحصیلی کنکور سراسری

منبع : ثبت نام کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qzky
نظرتان را بنویسید