راهنمای کامل ثبت نام کنکور سراسری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
sevil77
آزمون سراسری در واقع ماراتنی سنگین و نفسگیر برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل در رشته های پرطرفدار مانند پزشکی محسوب می شود.



کنکور سراسری برای ورود افراد دارای مدرک دیپلم و علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های پرمتقاضی و دانشگاه های برتر برگزار می گردد. داوطلبان علاقمند ثبت نام کنکور سراسری ، بدون توجه به رشته دیپلم خود می توانند در آزمون سراسری یکی از گروه های آزمایشی اصلی ( ریاضی ، تجربی و انسانی ) و یک یا هر دو رشته فرعی ( زبان و هنر ) شرکت نمایند . لازم به ذکر است که داوطلبان دارای مدارک بالاتر از دیپلم و واجد شرایط شرکت در کنکور نیز می توانند در این آزمون ثبت نام کرده و شانس خود را جهت قبولی در رشته مدنظر خود امتحان نمایند .
آزمون سراسری در واقع ماراتنی سنگین و نفسگیر برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل در رشته های پرطرفدار مانند پزشکی محسوب می شود. با توجه به ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر تمامی مراحل از جمله ثبت نام آزمون ، برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه به صورت همزمان با هم و از طریق سایت سنجش صورت می گیرد اما مسیر پذیرش دانشگاه های آزاد به جز 4 رشته ( پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی ) در مرحله انتخاب رشته از یکدیگر جدا شده و در دو سامانه مجزا انجام می شود .
به استناد سایت هیوا متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری برای داشتن ثبت نامی دقیق و بدون نقص لازم است تا با داشتن اطلاعات جامعی از نحوه و فرایند ثبت نام ، در موعد مقرر نسبت به انجام این کار اقدام نمایند . سازمان سنجش عهده دار برگزاری آزمون سراسری می باشد و به عبارتی مجری برگزاری کنکور سراسری می باشد .

سازمان سنجش ، هرسال با انتشار جدولی از زمان ثبت نام و برگزاری تمامی آزمون های سراسری اعم از ( کنکور سراسری ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ) خبر می دهد تا متقاضیان هر یک از این آزمون ها با آسودگی خاطر نسبت به برنامه ریزی جهت رسیدن به هدف خود و کسب موفقیت در آزمون مذکور اقدام نمایند . بر اساس این جدول ثبت نام کنکور سراسری 1400 از روز یکشنبه 12 بهمن ماه شروع شده و تا روز شنبه 18 بهمن ماه ادامه دارد .
علیرغم اطلاع رسانی هایی که از طرف سازمان سنجش درخصوص مهلت ثبت نام کنکور سراسری صورت می گیرد اما باز هم تعداد زیادی از داوطلبان بنا به دلایل مختلفی موفق به انجام ثبت نام نمی شوند و خواستار تمدید این مهلت می باشند . به همین خاطر سازمان سنجش مجددا یک بازه سه الی چهار روزه برای ثبت نام در نظر می گیرد و اصطلاحا زمان ثبت نام را تمدید می کند .

برای مطالعه راهنمای جامع و نحوه ثبت نام کنکور سراسری از سایت هیوا کلیک کنید .
ثبت نام کنکور 1400




شرایط شرکت در کنکور سراسری
شرایط ثبت نام کنکور سراسری به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود ، داوطلبان متقاضی کنکور سراسری می بایست در مهلت مقرر وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شده و پس از مطالعه دفترچه ثبت نام این آزمون از شرایط ثبت نام مطلع شده و با اطلاع کامل نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام کرده و سپس تمامی مراحل ثبت نام این آزمون را که شامل بارگذاری عکس و تکمیل فرم ثبت نام می باشد را طی نمایند . از اصلی ترین شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1.    دارا بودن یکی از مدارک زیر :
داشتن دیپلم و گواهینامه دوره پیش دانشگاهی ( نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی )
دیپلم نظام آموزشی جدید ( 3-3-6 ) در یکی از شاخه های نظری کاردانش و یا فنی حرفه ای
دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم
مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )
2.    پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور سراسری 99 در صورت عدم ثبت نام و حتی انصراف از رشته محل قبولی خود ، در صورت شرکت در کنکور 1400 از انتخاب رشته دوره روزانه کنکور سراسری 1400 محروم می باشند .
3.    دانشجوی دوره روزانه حق ثبت نام در کنکور سراسری را ندارد مگر اینکه تا 25 اسفند 99 انصراف قطعی خود را به دانشگاه محل تحصیل اعلام کرده و فرم انصراف را تکمیل نماید .
4.    دانشجویان دوره غیر روزانه یا آزاد می توانند بدون انصراف ، در آزمون ثبت نام کرده و پس از اعلام نتایج نهایی کنکور 1400 ، در صورت قبولی در رشته محل مورد نظر ، از دانشگاه خود انصراف دهند .

برای اطلاع از جزئیات ثبت نام کنکور سراسری از سایت هیوا کلیک کنید .
ثبت نام کنکور سراسری


نحوه ثبت نام کنکور سراسری
فرایند ثبت نام کنکور سراسری 1400 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد . داوطلبان علاقمند به شرکت در این آزمون با اطلاع از شرایط و ضوابط گفته شده در دفترچه ثبت نام می توانند در موعد مقرر وارد سایت مذکور شده و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری و دریافت کدرهگیری ثبت نام ، اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور خود نمایند .
•    مراحل ثبت نام کنکور سراسری 1400 :
1. ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت چپ صفحه
2. کلیک روی لینک " ثبت نام کنکور سراسری  1400 "
3. انتخاب گزینه خرید کارت اعتباری آزمون سراسری 1400
4. تکمیل فرایند خرید کارت اعتباری و دریافت کدرهگیری ثبت نام
5. ورود به صفحه ثبت نام و وارد کردن اطلاعات لازم  جهت تکمیل فرم ثبت نام

به محض تمدید مهلت و یا مهلت مجدد ثبت نام کنکور از طریق سایت هیوا مطلع شوید .

منبع : راهنمای کامل ثبت نام کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rAlL
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر