قبول نشدن در امتحانات نهایی

قبول نشدن در امتحانات نهایی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

آن دسته از دانش آموزانی که در امتحان های خرداد ماه سال ۱۴۰۱ موفق به کسب نمره قبولی نشده اند، می توانند در امتحان های شهریور ماه شرکت کنند. در صورتی که دانش آموزان با مشکل قبول نشدن در امتحانات شهریور هم مواجه شوند، می بایست که مجددا در امتحان های دی ماه شرکت کنند و نمره قبولی کسب کنند.

 

 

امتحانات از جمله دغدغه های بسیار مهم برای دانش آموزان پایه های مختلف است. به هر حال شرایط هر یک از دانش آموزان جهت شرکت در امتحان های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد و همین موضوع سبب می شود که بعضی از دانش آموزان نتوانند در امتحان های خرداد ماه 1401 - 1402 قبول شوند.

تجدیدی در امتحان های خرداد ماه باعث می شود که دانش آموزان مجبور به شرکت در امتحانات شهریور شوند، اما سوالی که برای دانش آموزان پیش می آید این است که، در صورت قبول نشدن در امتحانات شهریور چه اتفاقی رخ می دهد؟ آیا دانش آموزان از امتحان دادن دوباره برای امتحانات نهایی منع خواهند شد؟

چنین سوالاتی ذهن دانش آموزان را درگیر می کند و باعث نگرانی آن ها می شود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با جزئیات قبول نشدن در امتحانات شهریور ۱۴۰۱ آشنا شوید.

 

قبول نشدن در امتحانات شهریور ۱۴۰۱

شرکت در امتحان های خرداد ماه برای بسیاری از دانش آموزان حائز اهمیت است. دانش آموزان می بایست که حتما جهت شرکت در امتحان های خرداد ماه مطالعه کافی داشته باشند تا بدون دغدغه و نگرانی آن سال تحصیلی را به اتمام برسانند، اما به هر حال ممکن است دانش آموزان به دلیل شرایط و مشکلاتی که دارند، نتوانند در امتحان خرداد ماه قبول شوند.

 

وزارت آموزش و پرورش برای کمک به این دانش آموزان، تسهیلاتی را در نظر گرفته است که دانش آموزان بتوانند مجددا در امتحانات شهریور ماه هم شرکت کنند. دانش آموزانی که موفق به قبولی در امتحانات خرداد ماه 1401 نشده اند، می توانند مجددا در امتحانات شهریور ۱۴۰۱ شرکت کنند. در صورتی که این دسته از دانش آموزان باز هم در امتحانات شهریور قبول نشوند، می بایست تحت شرایط قبول نشدن در امتحانات شهریور پیش بروند.

 

معمولا امتحان شهریور دانش آموزان پایه های مختلف از اواسط شهریور ماه آغاز می شود و تا قبل از پایان شهریور ماه، تمامی امتحانات دانش آموزان در شهریور ماه به اتمام می رسد و تعیین تکلیف می شوند. آن دسته از دانش آموزانی که قصد شرکت در امتحان های شهریور ۱۴۰۱ را دارند، می بایست که حتما نمونه سوالات نهایی شهریور ماه را مطالعه کرده و برای شرکت در این امتحان ها آماده باشند، اما به هر حال اگر دانش آموزان با مشکل قبول نشدن در امتحانات شهریور مواجه شوند، می توانند مجددا در دی ماه امتحان دهند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره حداقل نمره قبولی در امتحانات نهایی می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: حداقل نمره قبولی امتحانات نهایی

 

 

قبول نشدن در امتحانات شهریور دوازدهم ۱۴۰۱

دانش آموزان پایه دوازدهم در پایه تحصیلی بسیار حساسی در حال تحصیل هستند. این دانش آموزان باید دبیرستان را به اتمام برسانند و در کنکور سراسری نیز ثبت نام نمایند. به همین خاطر، لازم است که دانش آموزان پایه تحصیلی دوازدهم حتما دقت کافی برای شرکت در امتحان های خرداد ماه داشته باشند تا با مشکل قبول نشدن در امتحانات خرداد ماه و سپس شهریور ماه 1401 مواجه نشوند.

 

حال در این میان بعضی از دانش آموزان دچار تجدید شدن در امتحان نهایی دوازدهم می شوند. این دانش آموزان می بایست که حتما در امتحانات شهریور دوازدهم ۱۴۰۱ شرکت کنند و در این امتحان نمره قبولی کسب کنند، اما بعضی از دانش آموزان با قبول نشدن در امتحانات شهریور ماه 1401 با مشکلات دیگری مواجه می شوند. سوال اصلی این جا است که با قبول نشدن در امتحانات شهریور ماه چه مشکلی برای دانش آموزان پایه دوازدهم پیش می آید؟

 

به طور کلی با توجه به پایه حساس دوازدهم توصیه می کنیم که دانش آموزان از نحوه محاسبه نمره امتحان نهایی اطلاع داشته و مطالعه کافی برای شرکت در امتحان های شهریور داشته باشند تا درگیر مشکلات قبول نشدن در امتحانات شهریور نشوند، اما اگر به هر دلیلی موفق به قبولی در امتحان های شهریور ماه نشدید، می بایست که مجددا در دی ماه سال ۱۴۰۱ در امتحان نهایی شرکت کنید.

 

شرکت در امتحان دی ماه 1401 باعث می شود که اگر شما در یک دانشگاه دولتی و در مقطع کاردانی یا کارشناسی پذیرفته شده باشید، نتوانید در آن دانشگاه ثبت نام کنید و یک سال از شرکت در کنکور دولتی محروم خواهید شد. البته اگر بخواهید که به صورت دانشجو ورودی بهمن به دانشگاه وارد شوید، می توانید در امتحان نهایی دی ماه ۱۴۰۱  شرکت کنید و در صورت قبولی در دانشگاه محل پذیرش خود ثبت نام نمایید.

 

اگر به دریافت اطلاعات درباره شرایط تک ماده پایه دوازدهم تمایل دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: شرایط تک ماده پایه دوازدهم

 

 

 

 

 

قبول نشدن در امتحانات شهریور نهم ۱۴۰۱

پایه نهم مانند پایه دوازدهم از جمله پایه هایی است که امتحانات آن به صورت نهایی برگزار می شود. بنابراین، دانش آموزان برای شرکت در امتحان های نهایی خرداد ماه نهم باید دقت زیادی داشته باشند، چرا که امکان ارفاق در امتحان های نهایی وجود نخواهد داشت. در نتیجه اطلاع از بارم بندی امتحان نهایی نهم ضروری است.

 

بعضی از دانش آموزان به دلیل عدم مطالعه کافی در خرداد ماه قبول نمی شوند و مجبور به شرکت در امتحانات شهریور ماه پایه نهم می شوند. این دانش آموزان باز هم باید مطالعه کافی برای شرکت در امتحان های نهایی شهریور ماه داشته باشند تا بتوانند در شهریور ماه قبول شوند، اما مجددا ممکن است که بعضی از دانش آموزان در امتحانات شهریور نهم هم قبول نشوند. حال در صورتی که دانش آموزی موفق به قبولی در امتحان های شهریور نهم نشود چه کاری باید انجام دهد؟

 

دانش آموزانی که با مشکل قبول نشدن در امتحانات شهریور نهم 1401 مواجه شده اند، می بایست که حتما در دی ماه سال ۱۴۰۱ در امتحان نهایی دی ماه شرکت کنند و در این زمان در امتحان تجدیدی خودشان نمره قبولی کسب کنند. البته اگر دانش آموزان پایه نهم نتوانند در امتحان دی ماه هم قبول شوند، می بایست که مجددا در سال 1402 در امتحان نهایی خرداد ماه شرکت کنند و در این امتحان نمره قبولی کسب نمایند.

 

بنابراین، دو فرصت برای دانش آموزانی که با مشکل قبول نشدن در امتحانات شهریور ماه مواجه شده اند وجود دارد، که با اطلاع از زمان امتحانات مدارس می توانید از آن ها مطلع شوید. اولین فرصت شرکت در امتحان های دی ماه سال 1401 و دومین فرصت شرکت در امتحان های خرداد ماه سال 1402 می باشد.

 

اگر به دریافت اطلاعات درباره شرایط تک ماده پایه نهم تمایل دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: شرایط تک ماده پایه نهم

 

 

 

 

مشاوره قبولی در امتحانات دی ماه ۱۴۰۱

به هر حال با توجه به مشکلات و سطح گیرایی دانش آموزان، ممکن است که بعضی از دانش آموزان نتوانند در امتحان های شهریور ماه سال 1401 نمره قبولی کسب کنند؛ اما با توجه به تسهیلاتی که آموزش و پرورش برای این دسته از دانش آموزان در نظر گرفته است می توان بدون دغدغه و نگرانی در امتحان های دی ماه شرکت کرد و نمره قبولی کسب کرد.

 

برای قبولی در امتحانات دی ماه سال 1401 لازم است که دانش آموزان منابع درسی و نمونه سوالات امتحانات نهایی خودشان را از چند روز قبل از برگزاری امتحان های دی ماه مطالعه کنند. برای داشتن مطالعه درست لازم است که دانش آموزان برنامه ریزی خوبی داشته باشند و روزانه حداقل چند ساعتی را اقدام به مطالعه کنند. خواندن نمونه سوال های امتحانی مختلف کمک بسیار زیادی به دانش آموزان برای قبولی در امتحانات دی ماه می کند.

 

لذا سعی کنید که در روزهای پایانی مانده به امتحانات دی ماه حتما چندین نمونه سوال امتحانی را حل کنید تا با نمونه سوال های مختلفی که امکان طرح شدن در امتحان را دارند، آشنا شوید. همچنین می توانید در صورت داشتن شرایط لازم از تک ماده نیز استفاده کنید.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص قبول نشدن در امتحانات نهایی را برای دانش آموزان شرح داده و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت کنید.

 

در ادامه بخوانید: اعتراض به نتایج امتحان نهایی



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ در صورت قبول نشدن در امتحانات نهایی دوازدهم، می توان به دانشگاه رفت؟

✔️ خیر، مطابق متن مقاله دانش آموز می بایست دروس تجدید شده را در دی ماه سال بعد قبول شده و سپس در دانشگاه ثبت نام نماید.



 

2- ✔️ حداقل نمره قبولی در امتحانات نهایی چقدر است؟

✔️ نحوه محاسبه نمرات قبولی امتحان نهایی پایه نهم و دوازدهم در متن مقاله ارائه شده است.



 

3- ✔️ برای قبولی در امتحانات نهایی چه منابعی را باید مطالعه نمود؟

✔️ برای قبولی در امتحانات نهایی نهم و دوازدهم می بایست کتاب های درسی را مطالعه نمود و در شرایط لازم از تک ماده استفاده کرد.

منبع : قبول نشدن در امتحانات نهایی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZA9w
نظرتان را بنویسید