ویژگی های کامپوزیت فوری

ویژگی های کامپوزیت فوری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

کامپوزیت فوری اصلا برای استفاده ی بلند مدت و قرار گیری دائم طراحی نشده است و بهترین شکل استفاده از این محصول استفاده ی روزانه و موقت در طول روز میباشد به فرض مثال :مهمانی ها و جشن ها ، جلسات ، قرار های مهم و تمام فعالیت های موقت و تمام روز مرگی های یک شخص در طول روز
طبق تعریف انجمن فلزات آمریکا، این محصول با ترکیب میکروسکوپی دو یا چند ماده مجزا که سطح مشترک مشخصی بین آن ‌ها وجود داشته باشد،تشکیل می شود.

آیا میتوان حین انجام این کار نوشیدنی و غذا مصرف کرد؟

بله قطعا استفاده از تمام نوشیدنی ها بلامانع است و در مورد غذاها و خورد خوراکفقط غذاهای مانند ساندویچ و سیب درختی و از این قبیل خوراکی و میوه هایی ، که دندان های جلویی را درگیر میکند می بایست استفاده نشود.

کامپوزیت فوری

آیا کسانی که دندان افتاده دارند چه در جلو و سایر نقاط میتوانند از این محصول استفاده کنند؟

بله میتوانند استفاده کنند و مشکلی ندارند .

 

کامپوزیت‌ های دندانی (“کامپوزیت‌های پایه رزین” یا به عبارت ساده‌تر “پرکننده‌ های بر پایه رزین”) دسته ای از رزین ‌های مصنوعی هستند که در مراکز دندان پزشکی و کارت تخفیف به عنوان ماده مستحکم‌ کننده یا چسب استفاده می ‌شوند. رزین ‌هایاین فرآیند دارای خواص مطلوبی هستند که با توجه به ویژگی‌ های خاص حفره دندانی بیمار می‌ توانند استفاده شوند. این دسته از کامپوزیت‌ ها به دلیل داشتن ویژگی‌ های میکرو مکانیکی مناسب برای پر کردن حفره‌ های کوچک که در آن پر کننده ‌های آمالگام به اندازه کافی مؤثر نیست (به علت خواص ماکرو مکانیکی آمالگام) استفاده کرد.می توانید از کارت طلایی دندانپزشکی و تخفیف ایمپلنت نیز که ارائه دهنده کارت تخفیف دندانپزشکی تا ۷۰% تخفیف در کلیه خدمات دندانپزشکی و بیمه دندانپزشکی می باشد،استفاده کنید.

رزین ‌های مصنوعی به عنوان مواد ترمیم‌ کننده تکامل یافته‌ اند، زیرا آن‌ ها غیرقابل حل هستند، ظاهر خوبی برای دندان ایجاد می‌کند، نسبت به هیدرولیز حساس نیستند، و نیز به راحتی شکل ‌دهی می ‌شوند و به اندازه کافی ارزان هستند.

 

جنس کامپوزیت فوری

این  از جنس پلاستیک ونیر ساخته شده و دوام بالا و ظاهری تماما شبیه به دندان دارند به طوری که اگر شخصی آن ها را لمس نکند هرگز متوجه نخواهد شد.ماده مرکب یا چند سازه که به صورت خلاصه کامپوزیت گفته می‌شود، یک جامد غیر یکنواخت است که از دو یا چند ماده مختلف تشکیل شده ‌است که به صورت مکانیکی یا متدلوژی بهم پیوند خورده‌ اند. هر یک از اجزای مختلف هویت، ساختار و خصوصیات مشخصه خود را در کامپوزیت حفظ می‌کند.

سطح مشترک بین مواد کاملاً قابل تشخیص است. ماده کامپوزیت حاصله دارای ترکیبی از خصوصیات است که هر یک از مواد تشکیل دهنده به تنهایی امکان داشتن این ترکیب از خصوصیات را ندارند .

این مواد تشکیل دهنده خواص شیمیایی و فیزیکی کاملاً متفاوتی دارند و برای ساخت ماده ای که شبیه به هیچ ‌کدام از این مواد مجزا نیست با هم ادغام می ‌شوند. این مواد در داخل ماده جدید، مجزا و قابل تفکیک باقی می‌ مانند، و این موضوع وجه تمایز این نوع کامپوزیت ‌با مخلوط‌ ها و محلول‌ های جامد است .

کامپوزیت دندان دارای فواید و مزایایی بوده که در زیر به آن ها اشاره شده است.

 

مزایای کامپوزیت دندان فوری

 

عدم نیاز به تراشیدن دندان

 

تمام افرادی که برای درمان به کلینیک دندانپزشکی یا حتی پوست مراجعه می کنند و از خدمات دندانپزشکی و کارت تخفیف پوست استفاده می کنند، امیدوار هستند که بهترین نتیجه را با کمترین آسیب ببینند. کاشت ونیر کامپوزیت نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارد، بنابراین کوچکترین آسیبی به دندان طبیعی وارد نمیکند.

 

امکان ترمیم کامپوزیت آسیب دیده

 

در صورتی که ونیر کامپوزیت بر اثر ضربه و یا فشار بالا دچار لب پر شدن و یا شکستگی شود، امکان ترمیم آن بر خلاف لمینت وجود دارد. در صورتی که لمینت دندان دچار شکستگی شود، باید به طور کل تعویض شود.

 

ظاهری طبیعی

 

ونیر کامپوزیت با داشتن شباهت به دندان های طبیعی، فرم و شکل زیبایی به دندان ها می دهد.

 

مدت زمان کوتاه درمان

 

برای کاشت کامپوزیت دندان، دندانپزشک نیازی به قالب گیری دندان و ارسال آن به لابراتوار ندارد و نصب کامپوزیت، در یک جلسه توسط دندانپزشک انجام می گیرد.

 

ایجاد مقاومت برای دندان های طبیعی

 

کامپوزیت از دندان های طبیعی در برابر فشار بالا و تغییرات دما محافظت می کند.

لینک مرجع https://kartetalaee.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BDl2
نظرتان را بنویسید