تاریخچه لوگو مایکروسافت

تاریخچه لوگو مایکروسافت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
لوگو آنلاین

اغراق آمیز نیست اگر بگوییم که بدون مایکروسافت، جامعه به شکل امروزی به نظر نمی رسید. مایکروسافت به همراه گوگل و اپل یکی از معدود شرکت هایی است که به راه اندازی انقلاب سایبری کمک کردند.

در طول راه، آنها کل دنیای مدرن را بازسازی کردند.

بیزگو یک سایت طراحی لوگو آنلاین است که می توانید برای طراحی انواع لوگو به صورت کاملا رایگان از آن استفاده کنید.

و مانند هر شرکتی با این عظمت، حفظ یک تصویر خاص همیشه برای موفقیت مایکروسافت بسیار مهم بوده است. با نگاهی دقیق به تکامل لوگوی مایکروسافت، این امر حتی آشکارتر می شود.

امروز، ما به بررسی تاریخچه و توسعه نسخه‌های مختلف لوگوی مایکروسافت در ۴۵ سال گذشته خواهیم پرداخت.

و، ما همچنین به چگونگی تحول پیام شرکت با تغییر وضعیت و تصویر شرکت، چگونگی ارتباط آنها با مشتریان در طول چهار دهه حیات خود، و اینکه چگونه لوگوی مایکروسافت بازتابی از زرق و برق زمانه بوده است، خواهیم دید.

تاریخچه مختصری از مایکروسافت

اگر تا به حال از یکی از میلیاردها رایانه ویندوزی در جهان استفاده کرده اید، ایکس باکس بازی کرده اید، در اسکایپ صحبت کرده اید، اطلاعات لینکدین خود را ارسال کرده اید یا Minecraft بازی کرده اید، در اکوسیستم مایکروسافت بوده اید.

 

اما همیشه اینطور نبود.

بیل گیتس و پل آلن، بنیانگذاران مایکروسافت، از ابتدایی فروتنانه به عنوان یک زن و شوهر نادان که در گاراژی در کالیفرنیا مشغول سرهم بندی بودند، شرکتی را ایجاد کردند که امروزه 166000 نفر در سراسر جهان استخدام می کند. مایکروسافت همچنین 17 درصد سهم بازار پیشرو در بخش SaaS دارد.

مایکروسافت امروز دارایی‌هایی به ارزش 310 میلیارد دلار دارد و سالانه 143 میلیارد دلار درآمد دارد.

در آوریل 2019، مایکروسافت تنها پس از اپل و آمازون به سومین شرکت در تاریخ جهان تبدیل شد که به ارزش بازار تریلیون دلاری دست یافت.

به منظور کنترل روایت و به تصویر کشیدن شرکت در یک صدای بایت - کمتر از یک صدای بایت، اگر بخواهید، بیشتر یک "چشم نیش" است - افراد طراحی شرکت در طول سال‌ها مجموعه‌ای از آرم‌ها را ایجاد کرده‌اند که شایسته است. مطالعه دقیق تر

 

تاریخچه لوگوی مایکروسافت

امروز ما مربع چهار پانل چهار رنگی را در همه جا می بینیم – و اگر کاربر ویندوز هستید، احتمالاً هنگام تصویر کردن آن صدای بوت آپ را نیز می شنوید – و ما فکر می کنیم این دقیقاً همان راهی است که لوگو همیشه داشته است. برای شرکت تریلیون دلاری بیل گیتس بوده است.

اکنون با ما در سفری در زمان و مکان همراه باشید تا لوگوهای قدیمی مایکروسافت در دوران قدیم را که از دهه 1970 شروع می شود، دوباره مرور کنیم.

 

لوگوی اصلی مایکروسافت: 1975 - 1980

اسکیت‌های غلتکی خود را بیرون بیاورید، توپ‌های دیسکو خود را جلا دهید و کفش‌های بوگی خود را بپوشید - در اینجا یک استارت‌آپ کوچک جدید و بد بو در عصر دیسکو به نام Micro Soft ارائه می‌شود.

سال 1975 است و ویلیام گیتس و دوستش پل آلن از هاروارد رها می‌شوند و رویای خود را برای ورود به دنیای در حال رشد فناوری دنبال می‌کنند. شرکت آنها به طور رسمی در 4 آوریل 1975 راه اندازی شد و توسط لوگوی طراحی شده توسط Simon Daniels پشتیبانی می شود.

برای کاربران مدرن ویندوز، این لوگوی قدیمی مایکروسافت به سختی قابل تشخیص است.این یک لوگوی تک رنگ با تمام حروف بزرگ است که از یک سری خطوط جداگانه تشکیل شده است. اگر به دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که برخی از خطوط پررنگ‌تر از بقیه هستند و حس حرکت و عمق را ایجاد می‌کنند.تایپ فیس بسیار مربوط به دوران خود است و ارتباط نزدیکی با فونت Aki Lines دارد و حس جوانی و پیشروی را نشان می دهد. حروف گرد و Oهای بزرگ و باز بسیار با اخلاق آزادانه کالیفرنیای دهه 1970 مطابقت دارد.

 

لوگوی دوم مایکروسافت: 1980 – 1982

وارد دهه 1980 شوید.مه دلپذیر ماری جوانا در دهه 1970 جای خود را به کوکائین 1980 می دهد. جامعه وارد مرحله تیزتر و تهاجمی تر می شود و با پیروی طراحان شرکت از این روند، تاریخچه لوگوی مایکروسافت در شرف ساخته شدن است.این شرکت تصمیم می گیرد خطوط نرم و گرد آرم اصلی مایکروسافت را به نفع چیزی کاملاً متفاوت حذف کند:تنها در مدت پنج سال، لوگوی قدیمی مایکروسافت دستخوش تغییرات اساسی شده است. اکنون حروف به جای دایره های چاق و خطوط متحدالمرکز در لوگوی اصلی مایکروسافت، از خطوط تک و پررنگ تشکیل شده اند.هیچ چیز ظریفی در مورد دومین حرکت سایمون دنیلز وجود ندارد: لوگوی جدید مایکروسافت بر اساس فونت New Zelek است که تماماً مورب های تهاجمی و نافذ است.

این یادآور جلد آلبوم یک گروه هوی متال است. در واقع، اگر به نحوه امتداد M، R و F از خطوط اصلی بقیه حروف دقت کنید، بسیار شبیه لوگوی متالیکا به نظر می رسد.تغییر مهم دیگر این است که اکنون نام شرکت قرار است در یک خط نوشته شود نه اینکه مانند قبل در دو خط مختلف به Micro و Soft تقسیم شود.از این جسارت جدید و چهره عمومی قاطع تر، می توانیم ظهور شرکتی را استنباط کنیم که شروع به احساس اعتماد به هویت خود کرده است.با این حال، این اولین تغییر لوگوی مایکروسافت برای ماندگاری ساخته نشده است.

برخی از آدم‌های تایپوگرافی و آدم‌های تاریخ کامپیوتر از این واقعیت که این به اصطلاح «لوگوی ستاره‌های راک» تنها دو سال کوتاه دوام آورد، ناراحت هستند.اما این درسی برای طراحان لوگوی مدرن و شرکت هایی است که به دنبال نشان دادن نشان خود هستند: انتخاب طرحی جاودانه که بتواند در برابر تغییرات مد روز مقاومت کند، به همان اندازه مهم است که بیانیه ای جسورانه داشته باشید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xPNJ
نظرتان را بنویسید