ثبت نام آزمون دفتریاری

ثبت نام آزمون دفتریاری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

برای ثبت نام آزمون دفتریاری اسناد رسمی، لازم است نکات مربوط به آن و تاریخ‌های مهمی که برای ثبت نام اعلام می‌شود را بدانید. در واقع تمامی افرادی که دفاتر اسناد رسمی دارند، نیاز به یک دفتردار خواهند داشت. به همین دلیل آزمونی برای ثبت نام این افراد اجرا شده است که بر اساس نتایج اعلام شده در دفاتر استخدام می‌شوند. از آنجایی که دفتریار نفر دوم بعد از سردفتر محسوب می‌شود، نیاز است که مهارت لازم برای اداره دفتر را داشته و صلاحیت لازم را داشته باشد. حتی گفته می‌شود که شخص دفتریار، می‌تواند فرد دیگری را به عنوان دفتریار دوم داشته باشد.


تمامی دفاتر اسناد رسمی به یک سردفتر و یک دفتریار نیاز دارند. این فرد می‌تواند معاونت دفترخانه را بر عهده گرفته و نماینده اداره ثبت اسناد شود. در هر سال و حتی دوبار در هر سال، ممکن است آزمون دفتریاری برگزار شود. البته لازم است بدانید که ثبت نام آزمون دفتریاری اسناد رسمی شرایط و مراحلی دارد که در ادامه به هر یک خواهیم پرداخت.

✅ نشانی اینترنتی saazmoon.com را در گوگل سرچ کنید.

✅ در مرحله اول گزینه خرید کارت را انتخاب کنید.

✅ سپس اطلاعات خود را وارد کنید و کد پیگیری کارت خرید را وارد نمایید.

✅ وارد سایت ثبت نام شوید و مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید.

✅ بعد از ثبت تمامی مراحل، کد 16 رقمی نام نویسی در آزمون را دریافت نمایید.

زمان ثبت نام آزمون دفتریاری 1402

دفتریار به کسی گفته می‌شود که جایگزین و معاون سر دفتر محسوب می‌شود. البته دفتریار حق امضای اسناد و برخی مدارک را ندارد. اما با این حال زمانی که سر دفتر در دفترخانه حضور فیزیکی نداشته باشد، دفتریار می‌تواند به جای او مسئولیت برخی امور را بر عهده بگیرد.

این آزمون هر سال 1 مرتبه الی 2 مرتبه، با توجه به نیاز کشور و دفترخانه‌ها برگزار می‌شود. زمان دقیق ثبت نام آزمون دفتریاری معلوم نگردیده است، اما پیش بینی می‌شود که زمان تعیین شده، در شهریور ماه باشد. در حالی که زمان ثبت نام آزمون دفتریاری اسناد رسمی در سال گذشته، آبان ماه منتشر شده بود. تا به امروز هیچ اطلاعیه رسمی از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص این موضوع اعلام نشده است.

بنابراین با انتشار و اعلام زمان دقیق آزمون دفتریاری، اطلاعات این مقاله به‌روزرسانی می‌شود. در صورتی که قصد دارید در این آزمون شرکت کنید، بهتر است از تاریخ برگزاری آن در سال‌های گذشته اطلاعات جامعی به دست آورید.

شرایط ثبت نام آزمون دفتریاری 1402

آزمون دفتریاری مانند سایر آزمون‌ها دارای شرایط عمومی و اختصاصی است که افراد بایستی پیش از نام نویسی از آن شرایط مطلع شوند. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شوند. این آزمون با توجه به ظرفیت دفترخانه‌ها برگزار می‌شود، بنابراین دارای شرایط و محدودیت‌های خاصی است.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون دفتریاری اسناد رسمی، کافی است مواردی را که در ادامه آورده‌ایم مطالعه نمایید. همانطور که در قسمت‌های فوق اشاره کردیم برای ثبت نام در این آزمون، یکی از مهم‌ترین شرایط، معرفی از سمت سردفترداران اسناد رسمی است. در ادامه سایر شرایط را بررسی می‌کنیم:

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • داشتن سن از حداقل 20 تا حداکثر 50
  • یک سال کارآموزی برای افراد دیپلمه
  • نداشتن اعتیاد
  • نداشتن سوء سابقه
  • نداشتن محکومیت

 

منبع: https://irantahsil.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c/

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/V8v1
نظرتان را بنویسید