اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱

اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

نتایج انتخاب رشته داوطلبان بعد از گذشت چند هفته از مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری منتشر می شود. با اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱، محل قبولی داوطلبان مشخص شده و پذیرفته شدگان می بایست در موعد مقرر نسبت به تهیه مدارک برای ثبت نام در دانشگاه محل قبولی اقدام نمایند.

 

 

سازمان سنجش پس از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور 1401 به بررسی فرم اینترنتی و اولویت بندی انتخاب های داوطلبان پرداخته و نتایج نهایی کنکور را در سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر می کند. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته محل های متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود بوده و در مرحله انتخاب رشته شرکت کردند، می توانند نتیجه نهایی این آزمون را به صورت اینترنتی دریافت نمایند.

با توجه به اهمیت مشاهده نتایج نهایی به منظور ثبت نام به موقع در دانشگاه قبولی، در ادامه این مقاله به بررسی زمان و نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ پرداخته شده تا داوطلبی به دلیل عدم آگاهی در خصوص جزئیات مشاهده این نتیجه از ثبت نام در دانشگاه باز نمایند.

 

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

یکی از اصلی ترین دغدغه افرادی که اقدام به انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 کردند زمان اعلام نتایج این آزمون می باشد. سازمان سنجش به عنوان مجری برگزار کننده این آزمون، زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱ را هنوز اعلام نکرده است، اما پیش بینی می کنیم این زمان همانند سال گذشته در هفته اول مهر ماه باشد.

 

امسال اگر با تعویق کنکور سراسری و تعلیق در انجام مراحل مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص مواجه نشویم، پیش بینی می شود که نتایج نهایی کنکور سراسری با نتایج سوابق تحصیلی در همان تاریخ سال گذشته یعنی مهر ماه منتشر شود. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از اخبار مربوط به اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ عضو کانال تلگرام و اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.

 

 

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401، به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

 

داوطلبی که در کنکور سراسری و آزاد شرکت می کند باید از زمان اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد مطلع باشند. با کلیک روی لینک زیر می توانید مقاله اعلام نتایج آزاد رو خوانده و از زمان و نحوه دریافت نتایج خود با خبر شوید.

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 1401

 

 

نحوه مشاهده اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

نتایج انتخاب رشته کنکور 1401 به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org اعلام می شود. از این رو داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام کردند، می بایست در موعد مقرر به سایت مذکور مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات درخواستی نتایج نهایی کنکور سراسری خود را مشاهده نمایند.

 

مراحل مشاهده اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱​

 

 

  1. ورود به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org و کلیک روی لینک مشاهده نتایج نهایی آزمون سراسری 1401
  2. وارد کردن اطلاعات خواسته شده
  3. مشاهده نتیجه نهایی

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

1داوطلبان بعد از ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مطابق تصویر باید وارد صفحه اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 شوند.

 

نحوه مشاهده اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

 

2در این بخش مطابق تصویر ، با استفاده از یکی از دو روش موجود می توانند نتایج خود را دریافت نمایند.

  1. روش اول : با وارد کردن شماره داوطلبی و شماره شناسنامه
  2. روش دوم : با وارد کردن  شماره پرونده و شماره شناسنامه

 

نحوه مشاهده اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری

 

 

تصاویر فوق مربوط به اعلام نتایج نهایی سال گذشته می باشد و به محض اعلام نتایج سال جاری بروزرسانی خواهد شد.

 

هر سال سازمان سنجش چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری مرحله ای را به منظور رسیدگی و بررسی اعتراض داوطلبان نسبت به نتایج دریافتی اختصاص می دهد که این مرحله را اعتراض به نتایج کنکور سراسری می نامند تا داوطلبان بتوانند اعتراضات خود را از طریق ارسال درخواست به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت در خواست در سایت سازمان سنجش

 

 

 

 

 

اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

چند روز بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری با انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 1401 امکان درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری و تقاضای اولویت بعدی نیز از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش برای داوطلبان فراهم می شود،

 

هر چند اعتراضات اکثر داوطلبان به دلیل اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد اما سازمان سنجش این قابلیت ها را در اختیار داوطلبان قرار داده تا بتوانند از این طریق به اصلاح برخی اشتباهات خود بپردازند. 

بیشتر بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور سراسری

 

 

 

 

مشاوره پذیرفته شدگان کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1401 در ردیف پذیرفته شدگان این آزمون قرار می گیرند می بایست در موعد مقرر به همراه فرم ۶۰۲ و سایر مدارک نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود اقدام نمایند. با توجه به این که دانشگاه ها زمان و نحوه ثبت نام را در سایت اینترنتی خود اعلام می کنند، پذیرفته شدگان پیش از مراجعه حضوری به دانشگاه ملزم به مراجعه به سایت دانشگاه محل قبولی خود می باشند.

 

نکات قابل توجه بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری
داوطلبان می بایست در زمان مراجعه به دانشگاه محل قبولی مدارک لازم برای ثبت نام را که در سایت هر دانشگاه اعلام شده به همراه داشته باشند.
عدم مراجعه و ثبت نام پذیرفته شدگان در تاریخ های مقرر به منزله انصراف بوده و هیچ گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.
پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور سراسری 1400 در صورت عدم ثبت نام یا انصراف از دانشگاه، از انتخاب رشته دوره روزانه کنکور 1401 محروم می باشند.
داوطلبانی که علاوه بر قبولی در این آزمون جزو پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 1400 نیز می باشند می توانند در یکی از دو دانشگاه محل قبولی دلخواه ثبت نام خود را انجام دهند.

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ می باشند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و از تجربیات این کارشناسان در این خصوص بهره مند شوید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری فقط رشته محل قبولی داوطلبان مشخص می شود؟

✔️ بله، همانطور که در متن مقاله گفته شد داوطلبان زمان مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری فقط می توانند از وضعیت قبولی خود مطلع شوند.



 

2- ✔️ آیا امکان اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری وجود دارد؟

✔️ مطابق متن مقاله در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری لینک اعتراض به نتایج در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش فعال می شود برای اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه کنید.



 

3- ✔️ آیا داوطلبان زمان اعلام نتایج نهایی سراسری می توانند از رتبه اکتسابی خود در تمامی رشته محل های انتخابی مطلع شوند؟

✔️ همانطور که در متن مقاله گفته شده است، زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری تنها وضعیت قبولی یا عدم قبولی داوطلب منتشر می شود و متقاضیان برای اطلاع از رتبه اکتسابی در هر رشته محل باید کارنامه سبز خود را دریافت کنند. 

منبع : اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wo7z
نظرتان را بنویسید