نحوه تاثیر اضطراب بر کودکان

نحوه تاثیر اضطراب بر کودکان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
مشکلات اضطرابی در کودکان بسیار شایع هستند ، مشکلات ناشی از اضطراب کودکی اغلب قابل کنترل و درمان هستند ولی قبل از درمان مشکلات زیادی را در زندگی کودک و خانواده اش ایجاد می کنند . اغلب ترس ها و فوبی های کودکان مانند ترس از مدرسه ناشی از اضطراب هستند . ترس های کودکان در دوره های مختلف زندگی طبیعی هستند اما گاهی اوقات این ترس ها به حدی می رسند که در زندگی کودک اختلال ایجاد می کنند و در این مرحله است که نیاز به درمان دارند تا آسیب های بیشتری به کودک وارد نشود . در ادامه این مقاله به پاسخ به این سوال می پردازیم که چگونه اضطراب بر کودکان تاثیر می گذارد ؟




چگونه اضطراب بر کودکان تاثیر می گذارد ؟
مشکلات اضطراب می توانند زندگی کودک را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهند ؛ کودکان مضطرب نسبت به دیگر کودکان گرایش به داشتن دوستان کمتری دارند زیرا بسیاری از آنها خجالتی هستند و در ملاقات با کودکان جدید و وارد گروه های جدید شدن مشکل دارند ، به همین دلیل آنها دوستان کمتری دارند و این موضوع می تواند تاثیر مهمی بر زندگی شان داشته باشد مانند تنها بودن در بزرگسالی . هم چنین تحقیقات نشان داده اند در بلند مدت کودکان مضطرب انتخاب ها و فرصت های شغلی محدودتری دارند . 
بسیاری از کودکان مضطرب ممکن است وقتی که رشد می کنند تغییر کنند و اعتماد به نفس خود را به دست بیاورند ولی در برخی دیگر در صورت درمان نشدن این اضطراب ها به بزرگسالی انتقال می یابند و مشکلا ت بیشتری را برای فرد به وجود می اورند .

حتما بخوانید: علت اضطراب در کودکان











تاثیر اضطراب بر درس خواندن کودک
اضطراب کودک می تواند بر موفقیت های تحصیلی او تاثیرگذار باشد ، بسیاری از کودکان مضطرب به دلیل کمالگرایی و وظیفه شناسی شان در مدرسه کارها را خیلی خوب انجام می دهند . اما شاید به آن خوبی که توانشان است انجام ندهند به خصوص کودکانی که نگرانی و اضطراب زیادی دارند . اکثر مواقع کودکان مضطرب تکالیفشان را به تاخیر می اندازند و در درس هایشان مشکل دارند به این دلیل که نگرانی شان آنان را از اینکه با اعتماد به نفس به انجام تکالیف بپردازند باز می دارد . امکان دارد کودکان مضطرب کمتر از دیگران از کلاس و معلم بهره ببرند زیرا اضطراب انها باعث می شود نتوانند از منابع موجود استفاده کامل را ببرند مثلا کودک در کلاس از معلم سوال نمی پرسد ، یا نمی تواند به سوال های معلم جواب بدهد . 
تعداد زیادی از کودکان مضطرب ممکن است در کلاس خوب عمل کنند اما هنگامی که برای امتحان آماده می شوند نگرانی شان در خصوص مردود شدن ، تمرکز آنها را از بین می برد و در نتیجه در امتحان خوب عمل نمی کنند . به هر روی اگر هر نوعی از ترس ، نگرانی و اضطراب را در کودک خود می بینید باید در پی درمان باشید تا مشکلات بیشتری در نوجوانی و بزرگسالی برای او به وجود نیاید . 

منبع : کمک به کودک مضطرب ؛ ترجمه سمیرا رستمی

در ادامه بخوانید: راه های درمان کودک مضطرب














سوالات متداول


1- مشکلات اضطرابی در کودکان چیست؟
مشکلات اضطرابی در کودکان بسیار شایع هستند و اغلب قابل کنترل و درمان هستند که در متن مقاله توضیحات آن ارائه شده است.




2- چگونه اضطراب بر کودکان تاثیر می گذارد؟
مشکلات اضطرابی می توانند زندگی کودک را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهند که در متن مقاله برخی از این عوامل مطرح شده است.




3- تاثیر اضطراب بر درس خواندن کودک چیست؟
اکثر مواقع کودکان مضطرب تکالیفشان را به تاخیر می اندازند و در درس هایشان مشکل دارند که در متن مقلاله توضیح آن ارائه شده است.

منبع : نحوه تاثیر اضطراب بر کودکان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J34o
نظرتان را بنویسید