پیگیری کارت پایان خدمت با کد ملی

پیگیری کارت پایان خدمت با کد ملی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
خوارزم سازه
کارت پایان خدمت یک مدرک رسمی ملی و کشوری است که در ازای گذراندن خدمت 2 ساله سربازی به شخص اعطا می‌گردد و به فرد اعلام می‌شود که از حضور مجدد در یگان‌های نظامی معاف است و تنها در صورت بروز جنگ امکان ابطال کارت معافیت وجود دارد. در کارت پایان خدمت اطلاعات هویتی فرد و همچنین زمان خدمت، محل خدمت و اطلاعاتی مانند مشخصات گروه خونی آورده شده است که فرد می‌تواند به عنوان یک مدرک شناسایی از آن استفاده کند.
کارت پایان خدمت هوشمند یکی از نوآوری‌های جدید در حوزه نظامی و انتظامی کشور است که از قابلیت‌های کارت‌های هوشمند برای بالا بردن ظرفیت کارت پایان خدمت استفاده کرده‌اند. در این کارت‌ها از یک تراشه برای نگهداری اطلاعات استفاده شده است که اطلاعات هویتی و برخی اطلاعات نظامی در آن درج شده است. در کارت‌های قدیمی امکان تأیید صحت گفته‌های فرد و هویت وی وجود نداشت، اما با وجود کارت‌های هوشمند، تنها با استفاده از یک دستگاه کارت‌خوان و اسکن ساده، می‌توان به اطلاعات هویتی و اطلاعات نظامی وی دسترسی داشت و صحت اطلاعات را تأیید کرد.
قشرهای مختلف جامعه با گرفتن کارت پایان خدمت درگیر هستند، از یک جوان بیکار برای دریافت تسهیلات و ازدواج گرفته، تا افراد تحصیل‌کرده برای اشتغال و گرفتن کار حرفه‌ای، همگی به گرفتن این کارت یا معادل آن نیاز دارند. بنابراین کارت پایان خدمت موضوعی بسیار فراگیر در سطح جامعه است که نه‌تنها جوانان، بلکه خانواده آنها را نیز درگیر خود کرده است. اما در چند سال اخیر با ظهور کارت‌های هوشمند و ورود آنها به حوزه‌های مختلف، بحث کارت پایان خدمت هوشمند نیز پیش آمده است که به نوعی برای افراد بسیاری تازگی دارد.
روند صدور کارت پایان خدمت هوشمند از ارسال اطلاعات خدمتی سرباز از یگان خدمتی وی شروع می‌شود. در واقع زمانی که مدت خدمت یک سرباز تمام می‌شود، اطلاعات وی توسط نیروی انسانی یگان خدمتی در سامانه مشترک نیروهای مسلح ثبت می‌شود و از آن زمان به بعد تأیید اطلاعات و بررسی آنها به سازمان وظیفه عمومی ناجا محول می‌شود. معمولاً بررسی اطلاعات و تطابق آنها با اطلاعات هویتی فرد زمان چندانی نمی‌برد و کارت پس از یک هفته صادر می‌شود.
باوجوداینکه صدور کارت پایان خدمت و کارت معافیت ظرف یک هفته صورت می‌گیرد، اما هم‌زمان با ارسال کارت، یک پیامک مبنی بر ارسال کارت برای فرد صادر می‌شود و زمان تحویل کارت به وی اطلاع داده می‌شود. در برخی مواد نادر، زمان تحویل کارت طول می‌کشد و با وجود ارسال پیامک، کارت پایان خدمت تحویل فرد داده نمی‌شود. در این مورد، فرد 15 روز پس از ارسال پیامک، می‌تواند به اداره پست و مراکز پلیس بعلاوه 10 مراجعه کند و روند صدور کارت خود را پیگیری کند. برای پیگری کارت پایان خدمت خود کلیک کنید.
اما کسانی که کارت پایان خدمت برای آنها صادر نشده است و پیامک نیز دریافت نکرده‌اند می‌توانند به آخرین یگان خدمتی خود مراجعه کرده و درخواست صدور کارت را مجدداً ارسال کنند. در برخی موارد نیز ممکن است اطلاعات پستی فرد به اشتباه وارد شده باشد که با پیگیری می‌توانید این مشکل را هم برطرف کنید
شما همواره میتوانید کارت پایان خدمت خود را از طریق پست هم پیگیری کنید که برای اطلاعات بیشتر پیگیری پستی کارت پایان خدمت میتوانید از کارشناسان نظام وظیفه ایران تحصیل و با کلیک اینجا ارتباط داشته باشید و راهنمایی های لازم را کسب کنید.
پیگیری کارت پایان خدمت با کد ملی

همواره شما عزیزان میتوانید کارت پیایان خدمت خود را با کد سخا و حتی کد ملی پیگیری کنید. اگر کد سخا خود را فراموش کردید برای بازیابی کد سخا باید به سایت ایران تحصیل مراجعه کنید و با کسب اطلاعات لازم نسبت به دریافت مجدد کد سخا اقدام کنید.
نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی روشی است که شما میتوانید درخواست تمديد يا تعجيل خدمت خود را از طريق يک سامانه ديگر به صورت اينترنتي ثبت کنيد. روش کار با این سامانه به صورتی است که شما در ابتدا وارد سایت http://evazifeh.epolice.ir میشوید و پس از آن کد سخا و شماره ملی خود را وارد میکنید . پس از آن یکی از سه درخواست زیر را باید ثبت کنید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8Rll
نظرتان را بنویسید