مهاجرت کاری یا تحصیلی؟ مقایسه جامع

مهاجرت کاری یا تحصیلی؟ مقایسه جامع
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mashhadvape

شاید اگر شما هم یک نگاه گذرا به اطرافیان خود بیندازید می‌بینید که بسیاری از دوستان و آشنایان شما در چند سال گذشته از روش‌های مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به خارج از ایران مهاجرت کرده اند. بعضی از این افراد شرایط بسیار خاصی داشتند و توانسته‌اند با گرفتن یک بورسیه خوب به یک مقصد مناسب، مهاجرت تحصیلی انجام دهند. برخی دیگر که تجارب کاری مناسبی داشتند موفق شدند تا با گرفتن پیشنهاد شغلی،به کشور تراز اول مهاجرت کاری انجام دهند. ولی در این میان عده‌ای هم بودند که نه شرایط تحصیلی ویژه‌ای داشتند و نه شرایط کاری خاصی،ولی موفق شدند تا به هدف خود یعنی مهاجرت از ایران و ایجاد شرایط بهتر در یک کشور دیگر برسند.

به طور کلی افرادی که از ایران مهاجرت می‌کنند از چند روش برای مهاجرت خود استفاده می‌کنند. در میان روش‌های مهاجرتی مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به عنوان پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی محسوب می‌گردند که در ادامه قصد داریم به بررسی این دو روش بپردازیم.

روش اول مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی را می‌توان مختص سه گروه از متقاضیان مهاجرت قلمداد کرد.

گروه اول ، تحصیلات بالا بودجه کم

اولین گروه که همیشه مهاجرت تحصیلی و به خصوص بورسیه تحصیلی را به عنوان مسیر اصلی مهاجرت خود به خارج از کشور برگزیدند فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترایی هستند که توانسته‌اند سوابق تحصیلی درخشانی را در حین دوره تحصیلی خود ایجاد نمایند و حالا با استفاده از موقعیت‌های مناسب بورسیه تحصیلی در کشورهای بزرگ دنیا نظیر آمریکا ،کانادا ،استرالیا و غیره که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای مسیر تحصیلی خود را ادامه دهند.

طبیعتاً افرادی که دارای مقاله‌های علمی متعدد ،معدل بالا و البته فارغ التحصیل از رشته‌های پرتقاضا هستند، شانس بیشتری برای مهاجرت تحصیلی از روش بورسیه را خواهند داشت.

گروه دوم افراد محتاط با بودجه محدود

برخی دیگر از افراد که در طی عمر خود توانسته‌اند در ایران پشتوانه منطقی برای زندگی خود ایجاد نمایند،مثلاً توانستند در ایران منزل و وسیله نقلیه‌ای برای خود تهیه نمایند،تمایل دارند تا در ابتدا با یک روش کم هزینه‌تر وارد کشور مقصد خود شوند و پس از بررسی تمامی جوانب کار اقدام به ز بین بردن پل‌های پشت سر خود نماید. این دسته از افراد دقیقاً مهاجرت تحصیلی را به عنوان روش مهاجرتی امنی می‌دانند که ‌با صرف هزینه‌های بسیار کم میتواند باعث مهاجرت نه تنها خود بلکه تمام اعضای خانواده خود شود.

گروه سوم در ابتدای مسیر زندگیی 

بسیار دیگری از افراد به خصوص نوجوانان و جوانانی که هنوز مسیر شغلی مشخصی برای آینده خود ترسیم نکرده‌اند ا هنوز رشته دانشگاهی را برای تحصیلات آکادمیک خود انتخاب نکردند ترجیح می‌دهند تا طی مسیر طولانی مدت تحصیلات خود را در کشوری انجام دهند که آینده روشن‌تری در آن برای مسیر زندگی خود متصور هستند. مثلاً بسیاری از افراد به جای رقابت در کنکور ریاضی و تجربی و عبور از مسیر بسیار سخت کنکور در ایران،ترجیح می‌دهد تا در یک کشور بسیار کم هزینه مثل ایتالیا و یا آلمان و سایر کشورهای مشابه آنها با هزینه‌های بسیار کم تحصیلات دانشگاهی خود را در بهترین کیفیت ممکن تجربه کنند.

ممکن است شما در هیچ کدام از سه گروه بالا جای نگیرید ولی باز هم مهاجرت تحصیلی برای شما یک روش منطقی و مناسب باشد. توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید با فراد خبره این کار که تجربه سال‌های زیاد مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری را در کارنامه خود دارند مشورت نمایید. خوشبختانه موسسه مهاجرتی آریانا پارس یکی از خوشنام‌ترین موسسات فعال در حوزه مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری محسوب می‌شود ه به صورت رایگان مشاوره‌های مربوط به این دو حوزه را به متقاضیان مهاجرت از ایران ارائه می‌دهد.

روش دوم مهاجرت کاری

بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت از ایران ترجیح می‌دهند تا از روش اقدام برای مهاجرت نمایند که به صورت مشخص هیچ هزینه‌ای (و یا هزینه بسیار کمی) در آن برای مهاجرت پرداخت نگردد. این دسته از افراد تمایل دارند تا کار و تخصص آنها در کشور مقصد باعث مهاجرت ایشان گردد. علاوه بر آن مشکلات بیشمار اقتصادی در چند سال گذشته یکی دیگر از دلایل انتخاب مهاجرت کاری توسط بسیاری از علاقمندان به مهاجرت در ایران گشته است.

به طور کلی چند دسته از افراد تمایل بیشتری به مهاجرت از طریق مهاجرت کاری به خارج از ایران را نسبت به سایر افراد از خود نشان می‌دهند.

دسته اول افراد متخصص

افرادی که در حوزه‌های شاغل پرطرفدار امروز جهان نظیر مشاغل مرتبط با حوزه کامپیوتر،مشاغل مرتبط با حوزه سلامت،مشاغل فنی پر تقاضا و و سایر رشته‌هایی که امروزه در جهان بازار کار مناسبی دارند فعالیت داشتند،متقاضیان بالقوه اقدام از طریق مهاجرت کاری می‌باشند. طبیعی است که داشتن حداقل سه سال سابقه کار در این حوزه‌ها به عنوان پیش نیاز اقدام در روش مهاجرت کاری محسوب می‌شود. البته دانش زبان انگلیسی و یا بان‌های نظیر آلمانی،می‌تواند به عنوان فاکتوری کمک کننده در مسیر مهاجرت کاری به این دسته از متقاضیان یاری نماید.

دسته دوم فارغ التحصیلان کم سن و سال

تعدادی از کشورهای پیشرفته جهان نظیر کانادا و استرالیا به جذب فارغ التحصیلان مجرب به خصوص در رشته‌هایی که کشورشان نیاز جدی در آنها احساس میکند،علاقه خاصی نشان می‌دهند. و روش‌های گوناگونی برای جذب این دسته از متقاضیان مهاجرت کاری ایجاد کردند. فارغ التحصیلان کمتر از ۳۵ سال که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی و البته دانش زبان انگلیسی هستند می‌توانند به عنوان متقاضیان احتمالی مهاجرت کاری از این روش ،دارای شانس قابل توجهی باشد.

دسته سوم افراد افراد با مهارت بالا یا بدون مهارت

علاوه بر متقاضیانی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند،با توجه به نیاز روز جهان به بسیاری از مهارت‌های تجربی نظیر جوشکاری، تاسیسات ،کابینت سازی، مهارت‌های مرتبط با حوزه سلامت و بسیاری دیگر از مهارت‌هایی که متقاضیان نیاز به اخذ مدرک دانشگاهی برای فعالیت در آنها ندارند،می‌توانند دلایل مهاجرت بسیاری از افراد از طریق مهاجرت کاری به خارج از کشور باشند.

افرادی که در این دسته از مشاغل بیش از ۵ سال مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر آن گواهی‌های مرتبط با رشته کاری خود را از سازمان‌های نظیر فنی حرفه‌ای اخذ نموده‌اند ی‌توانند به صورت جدی روی مهاجرت کاری به عنوان یک گزینه محتمل حساب باز کنند. علاوه بر آن کشورهایی نظیر آلمان  متقاضیان جوانی که هنوز مهارتی را به دست نیاوردند امکان این را می‌دهد تا از طریق روش‌هایی نظیر آسبیلدونگ،به کشور آلمان مهاجرت نموده و پس از طی یک دوره کارآموزی در مشاغل مربوط به این حوزه در کشور آلمان مشغول به فعالیت شود. این روش به خصوص در افراد زیر ۲۵ سال به عنوان یکی از پرتقاضاترین روش‌های مهاجرت کاری برشمرده می‌شود.

اگر هنوز تردید دارید که کدام روش برای شما  بهترین مسیر مهاجرت محسوب می‌شود،مهاجرت کاری می‌تواند یک گزینه منطقی پیش روی شما باشد. چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد که با یک موسسه که از طریق وزارت کار ایران مجوز انجام کاریابی در خارج از کشور را دارد در این مورد مشورت کنید. متقاضیان مهاجرت کاری می‌توانند به صورت رایگان با کاریابی آریانا پارس نوین که دارای مجوز از وزارت کار ایران جهت اریابی در خارج از کشور می‌باشد،مشاور نماینده نمایند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NQkv
نظرتان را بنویسید