تغییر رمز شخصی ثنا

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در راستای سیاست های دولت مبنی بر الکترونیکی شدن خدمات قضایی ، سامانه ثنا راه اندازی شده است . با راه اندازی این سامانه بسیاری از خدمات قضایی به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می شود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مشاهده ابلاغیه و پرونده های قضایی اشاره کرد .

بنابراین لازم است تمامی افراد ایرانی خصوصا کسانی که قصد استفاده از خدمات قضایی را دارند ، ثبت نام ثنا را انجام دهند . بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام ، یک رمز شخصی برای ثبت نام کننده ارسال می شود . از آنجایی که به لحاظ امنیتی بهتر است این رمز مطابق با نظر کاربر تغییر کند ، در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص نحوه تغییر رمز ثنا می پردازیم .




نحوه تغییر رمز شخصی سامانه ثنا
همانطور که می دانید اطلاعات بسیار مهم و شخصی در خصوص پرونده ها و یا پیگیری های قضایی ، در صفحه شخصی کاربران سامانه ثنا از جانب قوه قضاییه درج می شود ، بنابراین بسیار مهم و حیاتی است که صرفا خود کابر به این اطلاعات دسترسی داشته باشد .

از آنجا که در صورت در اختیار داشتن رمز شخصی کاربر توسط دیگران امکان دسترسی به اطلاعات شخصی مخاطب و دریافت ابلاغیه ها را برای آن ها فراهم می شود ، سامانه ثنا امکان تغییر رمز را برای کاربران فراهم کرده است . به بیان دیگر با تغییر رمز شخصی توسط این سامانه رمز قبلی بلااثر شده و رمز جدید معتبر شناخته می شود .

همچنین رمز شخصی که سامانه در اختیار فرد قرار داده ، یک رمز ده رقمی است که امکان فراموشی آن توسط کاربران بسیار محتمل است ، بنابراین برای جلوگیری از فراموش رمز و عدم ایجاد مشکل در هنگام مشاهده ابلاغیه ها بهتر است آن را با رمزی که در خاطر شخص ماندگار باشد ، جایگزین نماید . با انجام دادن مراحل ذیل می توانید به سادگی رمز شخصی خود را تغییر دهید :



1- ابتدا عبارت سامانه خدمات الکترونیک قضایی را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .







2- بعد از ورود به صفحه اصلی در قسمت سر تیتر خدمات ویژه که در یک کادر آبی رنگ قرار گرفته است ، گزینه اول یعنی سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی را انتخاب کنید .







3- بعد از ورود به قسمت سامانه ثبت نام الکترونیکی قضایی ، گزینه سامانه اصلی ثنا را فعال کنید . در صورتی که سامانه اصلی ثنا پاسخ ندهد ، می توانید از قسمت سامانه پشتیبان ثنا وارد شوید .







4- در این صفحه چند گزینه برای شما به نمایش درمی آید که از بین آن ها باید گزینه تغییر رمز را انتخاب کنید .







5- در این مرحله باید کد ملی و رمز شخصی خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و گزینه مرحله بعد را فعال کنید .







6- حالا یک رمز موقت شش رقمی به شماره همراه شما ارسال می شود که بعد از درج آن در قسمت مربوطه می توانید وارد صفحه تغییر رمز شوید .







7- در آخرین مرحله باید رمز شخصی فعلی و رمز جدیدی که مدنظر دارید را وارد نمایید و بعد از درج کد امنیتی ، گزینه تغییر رمز عبور را انتخاب نمایید .







بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سامانه ثنا




بازیابی رمز ثنا در صورت فراموشی
ثبت نام سامانه ثنا در دو مرحله انجام می گیرد به این صورت که ابتدا ثبت نام کننده باید فرآیند ثبت نام اینترنتی را تا انتها انجام داده و سپس برای تکمیل فرآیند ثبت نام به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کند . بعد از آنکه مراحل ثبت نام به اتمام رسید ، یک پیامک حاوی رمز شخصیه ده رقمی برای ثبت نام ارسال می شود .

کاربر محترم برای ورود به قسمت ابلاغیه ، پرونده ها و به طور کلی استفاده از سامانه ثنا لازم است که از کد ملی و رمز شخصی خود استفاده کند . به زبان ساده تر در حالت فراموشی و یا مفقود شدن این رمز شخصی امکان ورود به هیچکدام از این قسمت ها برای کاربر فراهم نبوده و باید ابتدا رمز را بازیابی کرده و سپس با رمز جدیدی که برای او ارسال می شود از خدمات این سایت استفاده نماید .

برای بازیابی رمز  در حالت فراموشی به اطلاعات مختلفی نیاز است از جمله : شماره ملی ، تاریخ تولد ، سریال شناسنامه و شماره همراه . دقت کنید که شماره همراهی که در زمان ثبت نام ثبت کرده اید ملاک عمل بوده و باید همان شماره وارد شود . در ضمن کلیه پیامک ها برای همان شماره همراه ارسال می شود و لازم است که به آن دسترسی داشته باشید .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تغییر رمز ثنا​ به کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه تغییر رمز ثنا پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: بازیابی رمز عبور سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا




سوالات متداول


1-  آیا امکان تغییر رمز شخصی توسط کاربران سامانه ثنا وجود دارد ؟
 بله ، این امکان از طریق سامانه ثنا فراهم شده است و برای انجام آن لازم است که از قسمت سامانه ثبت نام الکترونیکی قضایی اقدام شود که راهنمای تصویری نحوه تغییر رمز از طریق سامانه ثنا در مقاله آورده شده است .


2-  در چه مواقعی کاربران لازم است رمز شخصی خود را تعویض کنند ؟
 در حالتی که رمز شخصی که سامانه در اختیار شما گذاشته است را فراموش می کنید و یا آنکه رمز شخصی شما در اختیار دیگران نیز قرار دارد بهتر است رمز خود را تعویض نمایید که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله آورده شده است .


3-  آیا برای تغییر رمز شخصی ، دسترسی به رمز قبلی ضروری است ؟
 بله ، برای تغییر رمز شخصی باید به رمز قبلی دسترسی داشته باشید و در صورتی که رمز قبلی را در اختیار ندارید باید ابتدا رمز خود را بازیابی نمایید و سپس نسبت به تغییر آن اقدام کنید که در مقاله به طور کامل بررسی شده است .

منبع : تغییر رمز شخصی ثنا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Y89W
نظرتان را بنویسید