چگونه اجاق گاز صفحه‌ای را تمیز کنیم

چگونه اجاق گاز صفحه‌ای را تمیز کنیم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
hossein

یکی از کارهای سخت و دشوار برای خانم‌ها تمیز کردن اجاق گاز صفحه‌ای است. به دلیل حساسیت این کار باید با دقت و دانش کافی انجام شود تا آسیبی به اجاق وارد نشود و همیشه تمیز و درخشان باشد. درست است که این اجاق‌های نسل جدید زیبایی و کارایی بهتری نسبت به مدل‌های قدیمی دارند اما عیب بزرگی که دارند این است که پاک کردن آن‌ها سخت و دشوار است. پس اگر شما هم در منزل خود دارای این قبیل اجاق گاز‌ها هستید برای افزایش طول عمر دستگاه و این‌که همیشه تمیز باشد باید نکات لازم درباره نحوه پاک‌کردن آن را بدانید. در ادامه ما به شما می‌گوییم چگونه اجاق کاز صفحه‌ای را تمیز کنیم که در عین پاکیزگی آسیبی، هم نبیند. 

چگونه اجاق گاز صفحه‌ای را تمیز کنیم؟

برای داشتن اجاق گاز صفحه‌ای که همیشه تمیز باشد و عملکرد خوبی داشته‌باشد باید یکسری نکات را بدانید و رعایت کنید. اولین نکته مهم این است که از پاک کردن اجاق گاز داغ به شدت پرهیز کنید. ابتدا باید بگذارید اجاق گاز سرد شود و سپس برای پاک کردن آن اقدام کنید. برای انتخاب این که از چه شوینده و ماده شیمیایی برای شستن گاز استفاده کنید لازم است که دفترچه راهنما را بخوانید.

توجه داشته‌باشید چون صفحه گاز حساس است و امکان خط افتادن در حین تمیزی وجوددارد باید با یک پد یا پارچه نرم این کار را انجام دهید چون به ظاهر و زیبایی گاز آسیب می‌رسد. توجه‌داشته‌باشید که به جای مواد شوینده اگر از محلول آب یا سرکه برای تمیزکردن گاز استفاده کنید. 

انواع روش‌های تمیزکردن اجاق گاز صفحه‌ای

در ادامه این سوال که چگونه اجاق گاز صفحه‌ای را تمیز کنیم باید با انواع روش‌ها و موادی که می‌توان به کمک آن گاز را تمیز کرد آشنا باشید. 

تمیزکردن گاز با مواد شوینده

امروزه در بسیاری از فروشگاه‌ها می‌توانید موادتمیزکننده گاز آن هم از نوع شیمیایی‌اش را خریداری و استفاده کنید. خرید هر کدام از این شوینده‌ها بستگی به بودجه‌ای که می‌خواهید خرج کنید، برند اجاق گاز شما و جنس آن دارد. 

تمیزکردن گاز به کمک جوش شیرین 

ابتدا باید با آب و صابون یک محلوب درست کنید و بعد حوله را درون محلول بزنید و به راحتی بکه‌های روغن و غذا را از گاز پاک کنید البته آب داغ این روند را تسریع می‌بخشد. برای اینکه این محلول تاثیرگذاری بیشتری داشته‌باشد می‌توانید جوش شیرین را هم بر روی صفحه گاز بریزید و اجازه دهید حداقل دستمال ده تا پونزده دقیقه روی گاز بماند و بعد از آن با یک دستمال دیگر جوش شیرین را پاک کنید.

پاک کردن گاز با آبلیمو

در پاسخ به این سوال که چگونه اجاق گاز صفحه‌ای را تمیز کنیم یکی از روش‌های خوب استفاده از آب لیمو است. این پاک کننده طبیعی بسیاری از لکه‌های روغن و غذا را تمیز می‌کند و هزینه چندانی هم ندارد. ترکیب محلول جوش شیرین و آب لیمو هم می‌تواند یک پاک‌کننده قوی برای کثیفی‌های گاز باشد.  

نکات مهم درباره تمیز کردن اجاق گاز شیشه‌ای

اگر اجاق گاز شما از نوع شیشه‌ای آن است در زمینه پاک کردن آن باید به موارد مختلفی چون موارد زیر توجه کنید:

  • برای تمیزکردن این نوع گاز روش‌های خانگی گزینه خوبی است.
  • سعی کنید از الکل برای تمیز کردن کثیفی‌های گاز استفاده کنید اما اگر در دسترس نبود به سراغ پاک‌کننده‌های چندمنظوره بروید
  • اگر نمی‌خواهید لکه و چربی‌های گاز دائمی‌شود به سرعت آن‌ها را از روی گاز پاک کنید.

اگر می‌خواهید اجاق گاز خود را طوری تمیز کنید که به آن آسیبی هم وارد نشود حتما به موارد زیر توجه کنید:

  1. به هیچ عنوان از وسایل تیز و چاقو برای برداشتن و از بین بردن لکه‌های روی گاز استفاده نکنید.
  2. از موادی که درصد بالایی از اسید دارند به عنوان پاک کننده کمک نگیرید چون هم به گاز هم به شما آسیب می‌رسد.
  3. ابتدا بگذارید چدن و صفحه گاز خنک شود سپس برای تمیزکردن گاز اقدام کنید.
  4. در انتخاب روش تمیزکردن گاز و شوینده مناسب حتما به جنس و ویژگی‌های گاز خود توجه کنید

 

همه آن‌چه درباره این‌که چگونه اجاق گاز صفحه‌ای را تمیز کنیم باید بدانید

اگر می‌خواهید در حین تمیز کردن گاز به آن آسیبی وارد نشود از اسفنج سفت، چاقو تیز، سیم ظرفشویی استفاده نکنید چون صفحه گاز را خش می‌اندازد. برای تمیزکردن گاز حتما از شوینده مخصوص این کار استفاده کنید و به سراغ وایتکس و شوینده‌های غیرمرتبط نروید. توجه کنید برای این‌که به خوبی گاز را پاک کنید باید ابتدا نوع چربی و کثیفی را شناسایی کنید و بعد از آن روش مناسب پاک کردنش را انتخاب کنید. 

برای ثبت درخواست تعمیر اجاق گاز کلیک کنید.

برچسب ها
نظرتان را بنویسید