انواع موتورهای ماشین

انواع موتورهای ماشین
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
تهران یکتا

بسیاری از بخش‌های مهم یک وسیله نقلیه وجود دارد که به آن کمک می‌کند تا بتواند از مکانی به مکان دیگر حرکت کند. یکی از حیاتی ترین مواردی که باید همیشه به درستی کار کند، موتور است. قدرت لازم برای عملکرد ماشین شما را در اختیار دارد.

 

آیا می دانستید انواع مختلفی از موتورهای خودرو در آنجا وجود دارد؟ طرح‌بندی و پیکربندی سیلندر می‌تواند متفاوت باشد. به خواندن ادامه دهید تا درباره نحوه عملکرد موتورهای خودرو و همچنین برخی از طرح‌بندی‌ها و پیکربندی‌های مختلف اطلاعات بیشتری کسب کنید.

انواع لوازم جانبی و قطعات ماشین سنگین را از تهران یکتا تهیه کنید.

 

موتورهای خودرو چگونه کار می کنند

در حالی که از نظر اندازه و چیدمان چندین نوع موتور وجود دارد، همه خودروهای مدل آخر (به غیر از مدل های الکتریکی هیبریدی) از موتور احتراق داخلی استفاده می کنند.

 

احتراق فرآیندی است که از انرژی آزاد شده از مخلوط سوخت و هوای موجود در داخل موتور حاصل می شود. یک موتور احتراق داخلی برای تبدیل انرژی به گشتاور یا انرژی مکانیکی، سوخت را مشتعل و می‌سوزاند.

 

موتورهای احتراق داخلی دارای سیلندرهای ثابت و پیستون متحرک هستند. انرژی مکانیکی تولید شده برای کمک به فشار دادن پیستون ها استفاده می شود که سپس میل لنگ را می چرخاند. چرخ دنده هایی که در پیشرانه به حرکت در می آیند به حرکت چرخ های خودرو کمک می کنند.

 

چرخه احتراق

در هر دقیقه ای که موتور کار می کند هزاران انفجار کنترل شده رخ می دهد. اکثر موتورهای احتراق داخلی دارای چرخه احتراق چهار زمانه هستند:

 

مکش: مخلوط هوا و سوخت از طریق دریچه های ورودی به داخل کشیده شده و به سیلندرها فرستاده می شود.

فشرده سازی: هر دو دریچه ورودی و خروجی در طول ضربه فشرده سازی بسته می شوند. با حرکت پیستون ها به سمت بالا، مخلوط هوا و سوخت به سمت شمع ها فشرده می شود.

احتراق: شمع ها با جرقه ای مخلوط هوا و سوخت را مشتعل می کنند و انفجار کوچکی ایجاد می کنند. این باعث می شود که پیستون ها به شدت به سمت پایین هل داده شوند.

اگزوز: فرآیند نهایی در چرخه، ضربه اگزوز است. دریچه اگزوز باز می شود و گازهای ایجاد شده در حین احتراق با حرکت مجدد پیستون به سمت بالا خارج می شوند.

موتورهای دیزلی نیز اغلب موتورهای چهار زمانه هستند، اما در نحوه تکمیل فرآیند احتراق با موتورهای بنزینی متفاوت هستند. به جای استفاده از شمع ها برای احتراق مخلوط هوا و سوخت، آنها به نسبت تراکم بالا متکی هستند.

 

طرح بندی موتوردر حالی که اکثر خودروها از موتورهای احتراق داخلی استفاده می کنند، تنظیمات این موتورها می تواند متفاوت باشد. چیدمان سیلندرها می‌تواند متفاوت باشد، بسته به میزان قدرتی که سازنده می‌خواهد خودرو داشته باشد یا اطمینان حاصل شود که موتور با فضای اختصاص داده شده مطابقت دارد.رایج ترین چیدمان سیلندرها عبارتند از:راست: سیلندرها در طرح مستقیم موتور در یک خط موازی با خودرو از جلو به عقب چیده شده اند. این امکان قرار گرفتن سیلندرهای بیشتری را فراهم می کند و این طرح را برای مدل های سدان قدرتمند محبوب می کند.درون خطی: موتورهای درون خطی دارای سیلندرهایی هستند که در کنار هم و به صورت عمودی چیده شده اند. این یک پیکربندی محبوب است، زیرا امکان یک موتور کوچکتر و فشرده را فراهم می کند.

 

V: هنگامی که از جلو مشاهده می شود، سیلندرها در یک موتور V به شکل V قرار می گیرند. آنها دارای سیلندرهایی هستند که با زاویه 60 درجه چیده شده اند. این موتورها اجازه می دهند سیلندرهای زیادی جا بیفتند و اغلب در مدل های با کارایی بالا یافت می شوند.تخت: که به آن موتور باکسر نیز گفته می شود، سیلندرها به صورت افقی قرار می گیرند. این نوع موتور غیر معمول است و اغلب در خودروهای پورشه یافت می شود. آنها مزیت مرکز ثقل پایین در محفظه موتور را دارند.تنظیمات سیلندرتعداد سیلندرهای یک وسیله نقلیه به تعیین میزان قدرتی که یک موتور می تواند تولید کند کمک می کند. مواردی مانند توربوشارژرها امکان فشرده سازی بیشتر در محفظه احتراق را فراهم می کنند، به این معنی که می توان قدرت موتور را بدون افزودن سیلندرهای بیشتر افزایش داد.کوچکترین پیکربندی موتور دو سیلندر است، اما این موتورها قدرت یا ظرفیت زیادی ندارند. با این حال، آنها گاهی اوقات در موتورهای کوچکتر سازگار با محیط زیست یافت می شوند.موتورهای سه سیلندر معمولاً در یک طرح موتور مستقیم قرار می گیرند و گاهی اوقات می توان آنها را در وسایل نقلیه کوچکتر یا هاچ بک یافت. این طراحی جمع و جور باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود و خودروها همچنان می توانند با اضافه شدن یک توربوشارژر قدرت مناسبی داشته باشند.رایج ترین پیکربندی موتور چهار سیلندر است که در انواع خودروها از کوچک تا متوسط ​​یافت می شود. یک موتور چهار سیلندر به صورت خطی تنظیم شده است و مقدار خوبی از خروجی موتور را ارائه می دهد.تعداد سیلندرها در یک موتور می‌تواند همچنان افزایش یابد، مانند موتورهای شش سیلندر که در خودروهای با عملکرد بالا و اسپرت یافت می‌شوند.آموزش عملی با موتورها را در UTI دریافت کنیدبه دانش‌آموزان برنامه فناوری خودرو در مؤسسه فنی یونیورسال (UTI) اصول نگهداری و تعمیر خودرو آموزش داده می‌شود. این دستورالعمل به آماده سازی دانش آموزان برای مشاغل پایه به عنوان تکنسین های خودرو کمک می کند

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RZzK
نظرتان را بنویسید