مقایسه موتور دیزل با بنزین

مقایسه موتور دیزل با بنزین
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
تهران یکتا

از آنجایی که بیشتر و بیشتر خودروسازان خارجی مدل های دیزلی را در ایالات متحده عرضه می کنند، بسیاری از مصرف کنندگان از خود می پرسند که آیا دیزل در مقابل بنزین انتخاب بهتری برای وسایل نقلیه بعدی آنها است یا خیر. طبق گزارش Bell Performance، سوبارو، آئودی و فولکس واگن در حال حاضر خودروهایی با موتورهای دیزلی را در ایالات متحده می فروشند. این موتورها راندمان بهتری نسبت به موتورهای گازسوز بدون استفاده از برق دارند.

 

اگرچه خودروهای بنزینی محبوب‌تر از دیزلی در ایالات متحده هستند، موتورهای دیزلی تقریباً نیمی از سهم بازار اروپا را دارند. Digital Trends خاطرنشان می‌کند که در حالی که بسیاری از مصرف‌کنندگان آمریکایی دیزل را یک سوخت کثیف می‌دانند، پیشرفت‌های فناوری این را به گزینه‌ای تمیز و سبز برای رانندگانی تبدیل کرده است که می‌خواهند موتوری پرقدرت بدون محدودیت راندمان داشته باشند. با این حال، درک تفاوت بین این دو گزینه خودرو برای خریداران خودرو می تواند چالش برانگیز باشد.

برای خرید چراغ ماشین سنگین به تهران یکتا مراجعه کنید.

 

موتورها چگونه کار می کنند

با توجه به Digital Trends و How Stuff Works، هر دو موتور بنزینی و دیزلی از احتراق داخلی استفاده می کنند. با این نوع موتور هوا وارد موتور شده و با سوخت ترکیب می شود. سیلندرهای موتور، مخلوط حاصل را فشرده می‌کنند، که مشتعل می‌شود تا حرکت پیستون و میل لنگ را تحریک کند. جزء اخیر گیربکس خودرو را برای چرخاندن چرخ های خودرو فعال می کند. سپس، پیستون به موقعیت اولیه خود برمی گردد تا گاز مصرف شده را از موتور از طریق لوله اگزوز به عنوان اگزوز خارج کند. این فرآیند در هر ثانیه چندین بار انجام می شود.

 

با این حال، فرآیند احتراق برای موتورهای گازی و دیزلی متفاوت است. در طول فرآیند تراکم، یک شمع جرقه سوخت را در موتور گازی مشتعل می کند. موتورهای دیزلی شمع ندارند، اما به سادگی از فشرده سازی شدید برای تولید گرمای مورد نیاز برای احتراق خود به خودی استفاده می کنند که به آن جرقه زنی تراکمی نیز می گویند. زمانی که این پدیده در موتور گازسوز رخ دهد به موتور آسیب می رساند.

 

این منابع، همراه با Road and Track، خاطرنشان می کنند که موتورهای با سیلندرهای بیشتر نسبت به موتورهای با سیلندرهای کمتر، قدرت بیشتر و عملکرد نرم تری ارائه می دهند. با این حال، این موتورهای قدرتمندتر نیز کارایی کمتری دارند و تعمیر آنها نیز پیچیده تر است.

 

انتخاب نوع موتور مناسب

طبق گفته‌های Bell Performance و Road and Track، مشتریانی که مایل‌های زیادی در بزرگراه رانندگی می‌کنند، اغلب موتورهای دیزلی را ترجیح می‌دهند، زیرا آنها در این جاده‌ها کارآمدتر از موتورهای گازسوز هستند. سوخت دیزل صرفاً در هر گالن انرژی بیشتری نسبت به سوخت گاز دارد که به طور کلی آن را مقرون به صرفه تر می کند. موتورهای دیزلی هنوز کارآمدتر از موتورهای گازسوز هستند، اما برای کسانی که عمدتاً در شهر رانندگی می کنند، کارایی کمتری دارند. خودروهای دیزلی همچنین دارای گشتاور بیشتری هستند که منجر به مصرف سوخت بهتر در کنار شتاب چشمگیرتر می شود.

مهم است که به یاد داشته باشید که برخی از انواع سوخت دیزل می توانند تأثیر منفی بر عملکرد خودرو داشته باشند. اینها شامل دیزل سیاه، بیودیزل و سایر محصولات دیزلی پیشرفته است.برای اکثر مصرف کنندگان ایالات متحده، سوخت دیزل و سوخت گاز تقریباً یکسان است. گاهی اوقات گازوئیل از قیمت بنزین بالاتر می رود و برخی اوقات از قیمت تمام شده گاز پایین می آید. با این حال، حتی زمانی که برای سوخت دیزل هزینه بیشتری می کنید، باز هم در طول عمر خودرو از یک موتور دیزل صرفه جویی بیشتری خواهید داشت. به این دلیل که برای دسترسی به همان مقدار قدرتی که در موتور دیزلی 6 لیتری وجود دارد به یک موتور 8 لیتری گازی نیاز دارید.Digital Trends گزارش می دهد که موتورهای دیزل نسبت به موتورهای گازی دوام بیشتری دارند و عمر طولانی تری دارند، با عملکرد قابل اعتماد و حداقل تعمیر و نگهداری مورد نیاز. در حالی که وزن خودروهای دیزلی زمانی بسیار بیشتر از خودروهای گازسوز با اندازه مشابه بود، به لطف روش‌های ساخت مدرن، این موضوع دیگر مطرح نیست.موتورهای دیزلی همچنین دارای قطعات کمتری نسبت به موتورهای گازسوز هستند، به این معنی که خودروی شما قطعات بالقوه کمتری دارد که ممکن است خراب شود. بیشتر موتورهای دیزلی به خدمات تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به موتورهای گازی نیاز دارند که نشان دهنده صرفه جویی اقتصادی کلی است.در حالی که موتورهای دیزلی اولیه به دلیل عملکرد پر سر و صدا شهرت شایسته ای داشتند، این شکایت عمدتاً با فناوری جدید حل شده است. مسائلی مانند آلودگی صوتی و دود تیره کاهش یافته است، بنابراین اگر در دهه‌های قبل از این نگرانی‌ها آزارتان می‌داد، ممکن است بخواهید گازوئیل را در فهرست احتمالات خود قرار دهید. امروزه، تجربه رانندگی در خودروهای دیزلی تقریباً مشابه تجربه رانندگی با خودروهای گازسوز است.

محاسبه صرفه جویی در هزینه گازوئیل

به گفته The Motley Fool، در مطالعه ای که آنها برای مقایسه بازده سوخت موتورهای دیزلی و گازی انجام دادند، موتورهای دیزلی 29 درصد در بزرگراه ها و 24 درصد در شهر کارآمدتر بودند. از آنجایی که این مطالعه حجم نمونه کوچکی را نشان می دهد، ممکن است بخواهید مزیت دیزل را برای نیازهای رانندگی خاص خود محاسبه کنید.فرمول مورد نیاز شما به شرح زیر است:مایل / (شهر MPG * درصد مایل هایی که در شهر رانندگی می کنید + MPG بزرگراه * درصد مایل هایی که در بزرگراه رانندگی می کنید) * دلار به ازای هر گالن = هزینه سالانه بنزینوقتی خودتان اعداد را اجرا می کنید، احتمالاً خواهید دید که اگرچه سوخت دیزل در هر مایلی که رانندگی می کنید کمتر از بنزین است، سال ها طول می کشد تا از بین برود حتی اگر به قیمت یک وسیله نقلیه دیزلی در مقایسه با هزینه یک خودروی گازسوز نگاه کنید. وسیله نقلیه. اگر سالانه مایل های زیادی را در بزرگراه رانندگی می کنید و قصد دارید خودروی دیزلی خود را برای مدت طولانی نگه دارید، ممکن است متوجه شوید که پرداخت حق بیمه اولیه برای موتور کارآمدتر منطقی است، به خصوص وقتی هزینه سوخت سالانه خود را در نظر بگیرید.علاوه بر این، به یاد داشته باشید که اگر درصد مایل‌های شهری را به مایل‌های بزرگراهی که می‌روید تغییر دهید یا اگر مایل‌ها بیشتر یا کمتر از آنچه انتظار داشتید در سال رانندگی کنید، نقطه سربه‌سرتان برای خودروهای دیزلی تغییر خواهد کرد. رانندگانی که به طور متوسط ​​کمتر از 10000 مایل در سال سفر می کنند، نمی توانند هزینه سوخت خود را به اندازه ای محدود کنند که یک موتور دیزلی منطقی باشد، مگر اینکه به ندرت در شهر رانندگی کنند یا در حال حاضر وسیله نقلیه ای را رانندگی کنند که به بنزین درجه یک نیاز دارد.

مدل های دیزلی موجود در ایالات متحده

با توجه به Digital Trends، برخی از خودروها و کامیون‌های ایالات متحده که در حال حاضر گزینه موتور دیزلی را ارائه می‌دهند، عبارتند از:شورلت کلرادوشورولت سیلورادوفورد F-150رام 1500جیپ رانگلرجیپ گلادیاتورشورولت تاهوشورولت سابربانلندرور رنج روور TD6مزدا CX-5

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Xg4W
نظرتان را بنویسید