طراحی لوگو گلخانه

طراحی لوگو گلخانه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
طراح گرافیک

گلخانه‌ها و فروشگاه‌های گل فروشی از جمله مشاغل پرمتقاضی و پرطرفدار هستند که برندسازی اصولی در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی لوگو گلخانه به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر بصری و مراحل برندسازی برای این شغل در نظر گرفته می‌شود که طراحی صحیح و استاندارد لوگو برای آن موجب معرفی حرفه‌ای گلخانه به مخاطبان هدف و افزایش میزان فروش خواهد شد. لوگو گلخانه باید به گونه‌ای طراحی شود تا بتواند در نگاه اول توجه مخاطبان را جلب کرده و آنها را نسبت به بازدید از گلخانه و در نهایت خرید انواع گل و گیاه ترغیب نماید. ساخت لوگو برای گلخانه به آن رسمیت و اعتبار می‌بخشد و تصویر ذهنی مثبتی را نیز در ذهن مخاطبان ایجاد خواهد کرد؛ زیرا طراحی یک لوگوی جذاب و منحصر به فرد این پیام را به مشتریان انتقال می‌دهد که شما یک مجموعه حرفه‌ای و درجه یک هستید و برای مشتریان خود ارزش قائل‌اید. اما لوگو گلخانه باید چگونه طراحی شود تا بتواند توجه و البته اعتماد مخاطبان را جلب نماید؟ در ادامه این مطلب از آرمکده مزایای ساخت لوگو و نمونه لوگو برای گلخانه و را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با ویژگی‌ها و اصول طراحی لوگو گلخانه نیز آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اهمیت طراحی لوگو گلخانه

لوگو گلخانه هویت بصری کسب و کار شما محسوب می‌شود که به آن رسمیت، هویت و اعتبار می‌بخشد و گلخانه و یا گل فروشی‌تان را در نگاه مخاطبان به مجموعه‌ای ارزشمند و خاص تبدیل خواهد کرد. گلخانه‌هایی که دارای لوگوی اختصاصی، نام منحصر به فرد و هچنین فضای داخلی شیک هستند، بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از رقبای خود می‌توانند توجه و اعتماد مشتریان هدف را جلب نمایند. زیرا گل فروشی در دسته مشاغل پرمتقاضی و پر رقابت قرار دارد و عدم توجه به برندسازی حرفه‌ای منجر به شکست کسب و کار و مغلوب شدن به رقبا خواهد شد.

اهمیتی ندارد که گلخانه شما چقدر بزرگ و یا کوچک باشد، در کدام قسمت شهر قرار دارد و یا رقبایتان تا چه اندازه موفق عمل می‌کنند؛ آنچه که اهمیت دارد این است که گلخانه خود را به روشی موثر به مخاطبان هدف معرفی نمایید. تصویر ذهنی افراد از فروشگاه شما تاثیر بسزایی بر رشد و موفقیت‌تان در این عرصه دارد و به همین دلیل است که طراحی یک لوگو گلخانه زیبا به عنوان یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای معرفی یک گلخانه تازه تاسیس به مخاطبان در نظر گرفته می‌شود. برخی از مهم‌ترین مزایای طراحی لوگو برای گلخانه شامل:

  • برندسازی اصولی
  • معرفی حرفه‌ای و موثر گلخانه به مخاطبان
  • جلب توجه و اعتماد مشتریان
  • ایجاد تصویر ذهنی مثبت از گلخانه در ذهن مخاطبان
  • برقراری ارتباط موثرتر با مشتریان
  • ایجاد تمایز از رقبا
  • افزایش میزان فروش

بنابراین با طراحی یک لوگو گلخانه جذاب و خاص می‌توانید از مزایای قابل توجه آن در معرفی حرفه‌ای گلخانه خود به مشتریان هدف استفاده کرده و به کسب و کار خود رونق و اعتبار بخشید.

یک لوگو گلخانه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

سوالی که اکنون ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که یک لوگو گلخانه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا با طراحی هر لوگویی می‌توانیم از مزایای خلق هویت بصری خاص برای کسب و کار خود بهره مند شویم؟ مسلما پاسخ «خیر» است و ساخت لوگو گلخانه در هر شرایطی سبب رشد و رونق آن نخواهد شد. لوگو گلخانه باید به گونه‌ای طراحی شود تا در نگاه اول توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و در ذهن آنان ثبت شود. این بدان معناست که لوگو گلخانه شما باید به قدری جذاب و تاثیرگذار باشد تا مخاطبان به راحتی آن را در ذهن خود ثبت کرده و در موقعیت‌های مختلف نیز قادر به شناسایی لوگوی شما باشند. مهم‌ترین ویژگی‌های یک لوگو گلخانه عالی و تاثیرگذار شامل:

منحصر به فرد باشد

لوگو گلخانه باید خاص و منحصر به فرد طراحی شود تا بتواند گلخانه شما را از سایر گلخانه‌های شهر متمایز سازد. زیرا یکی از مهم‌ترین اهداف و البته مزایای ساخت لوگو گلخانه «ایجاد تمایز از رقبا» است و برای دستیابی به این هدف نیز باید لوگوی خود را به گونه‌ای طراحی کنید تا در مقایسه با سایر لوگوهای گلخانه قابل تشخیص و البته اختصاصی باشد. استفاده از سبک طراحی «لوگو ترکیبی» بهترین روش برای طراحی یک لوگو اختصاصی است که لوگوی شما را به طور کامل از لوگو رقبا متمایز می‌سازد و مخاطبان نیز با مشاهده آن به راحتی قادر به تشخیص حوزه فعالیت شما بوده و نام گلخانه‌تان را نیز به خاطر می‌سپارند.

ساده اما جذاب باشد

«سادگی» مهم‌ترین ویژگی لوگو گلخانه است که آن را به نمادی خاص در ذهن مخاطبان تبدیل خواهد کرد. لوگوی گلخانه باید در کمال سادگی طراحی شود تا مخاطبان هدف به راحتی بتوانند معنا و مفهوم آن را درک کرده و با لوگو ارتباط عاطفی برقرار کنند. لوگوهای پیچیده معمولا احساسات مثبت و خوشایندی را به بیننده انتقال نمی‌دهند و بسیار سریع نیز فراموش خواهند شد. بنابراین برای طراحی یک لوگوی خاص و ماندگار باید آن را در نهایت سادگی اما زیبایی طراحی کنید. سادگی در طراحی لوگو به این معناست که در آن از یک نماد ساده اما مرتبط (تصویر گل و گیاه) استفاده کرده و آن را با سایر عناصر طراحی لوگو همچون تایپوگرافی جهت درج نام گلخانه ترکیب نمایید.

معرف حوزه فعالیت شما باشد

طراحی لوگو گلخانه باید به گونه‌ای باشد که بتواند حوزه فعالیت شما را به طور واضح و شفاف به مخاطبان هدف معرفی نماید. این بدان معناست که مشتریان در نگاه اول به لوگو و یا مشاهده آن در موقعیتی به غیر از تابلوی فروشگاه بتوانند تشخیص دهند که این لوگو مربوط به یک گلخانه است. برای انجام این کار نیز بهتر است از سبک طراحی لوگو تصویری یا ترکیبی (تلفیقی از نماد مرتبط و نام برند) استفاده کرده و برای طراحی لوگو گلخانه خود یک نماد مرتبط انتخاب نمایید تا به خوبی معرف حوزه فعالیت شما باشد.

منعطف باشد

انعطاف پذیری از دیگر ویژگی‌های لوگو گلخانه خوب در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا هویت بصری یک گلخانه تنها در تابلوی آن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. نشان تجاری گلخانه شما در تمامی بخش‌های مربوط به برندسازی، بازاریابی و تبلیغات همچون شبکه‌های اجتماعی، کارت ویزیت و بنرهای تبلیغاتی درج می‌شود. به همین دلیل باید به گونه‌ای طراحی شود که امکان تغییر سایز و ابعاد را داشته باشد تا بتواند در هر موقعیتی به راحتی مورد استفاده قرار گیرد و کیفیت خود را از دست ندهد. با در دست داشتن وکتور لوگو گلخانه خود می‌توانید تغییراتی همچون تغییر رنگ، سایز و یا فونت را در آن ایجاد نمایید.

با در نظر داشتن این ویژگی‌های مهم به راحتی می‌توانید یک لوگوی به یادماندنی و زیبا برای گلخانه خود طراحی کنید. اما برای ساخت لوگو گلخانه باید علاوه بر این نکات حائز اهمیت به برخی اصول طراحی و گرافیکی نیز توجه داشته باشید که در ادامه به شرح و توضیح آنها می‌پردازیم.

اصول طراحی لوگو گلخانه

حال که با مزایا و ویژگی‌های ساخت لوگو گلخانه آشنا شدید، در این بخش اصول طراحی لوگو برای گلخانه را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با مراحل مختلف ساخت یک لوگوی جذاب و منحصر به فرد نیز آشنا خواهیم کرد.

انتخاب سبک طراحی لوگو

اولین مرحله از طراحی لوگو گلخانه انتخاب سبک طراحی است که در همان ابتدا شما را در مسیر اصلی خلق هویت بصری برای گلخانه قرار می‌دهد. به طور کلی برای طراحی لوگو گلخانه سه روش اصلی وجود دارد که شامل:

لوگو تصویری

لوگو تصویری از جمله روش‌های رایج طراحی لوگو است که در آن از یک تصویر مرتبط با کسب و کار موردنظر برای طراحی آرم اختصاصی آن استفاده می‌شود. برای طراحی لوگو گلخانه می‌توانید از نمادهای رایجی همچون گل، گیاه، برگ و یا گلدان به همراه تصویر یک خانه استفاده کنید تا مخاطبان هدف در نگاه اول به راحتی بتوانند مفهوم لوگو را درک کرده و حوزه فعالیت شما را تشخیص دهند.

لوگوتایپ یا لوگو نوشتاری

لوگوتایپ نیز یکی دیگر از روش‌های متداول طراحی لوگو است که در آن به جای استفاده از نماد‌های مرتبط از نام گلخانه برای ساخت لوگو استفاده می‌شود. یعنی شما به عنوان مدیر یک گلخانه می‌توانید برای طراحی یک لوگوی اختصاصی از نام گلخانه به تنهایی در آن استفاده کنید. لوگوتایپ شاید نتواند به اندازه لوگو تصویری، معرف حوزه فعالیت شما باشد اما به طور کلی لوگو گلخانه‌تان را از رقبا متمایز می‌سازد و نام آن را نیز در ذهن مشتریان ثبت خواهد کرد.

لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی نیز بهترین سبک طراحی لوگو برای گلخانه است و همانطور که از نام آن پیداست، ترکیبی از دو روش لوگو تصویری و لوگوتایپ است که با استفاده از یک نماد مرتبط و نام گلخانه طراحی می‌شود. با طراحی لوگو به روش ترکیبی می‌توانید حوزه فعالیت خود را به مخاطبان معرفی کرده و نام گلخانه‌تان را نیز در ذهن آنان ثبت نمایید.

انتخاب پالت رنگی مناسب

انتخاب پالت رنگ مناسب نیز مرحله مهمی از طراحی لوگو برای گلخانه است که ارتباط مستقیمی با جذابیت بصری و میزان تاثیرگذاری آن بر مخاطبان دارد. برای طراحی لوگو گلخانه بهتر است از ترکیب رنگ‌های مرتبط با گل و گیاه همچون سبز، سفید، زرد و یا قهوه‌ای استفاده کنید تا لوگوی شما واقعی‌تر و خاص‌تر به نظر برسد. نکته مهمی که در هنگام انتخاب رنگ لوگو باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده بیش از سه رنگ برای طراحی لوگو گلخانه مناسب نیست و نشان بصری شما را به نشانی غیر استاندارد و غیر حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

انتخاب فونت مناسب

انتخاب فونت مناسب یکی دیگر از مراحل مهم طراحی لوگو گلخانه است که نقش تاثیرگذاری را در ماندگاری نام آن در ذهن مخاطبان ایفا می‌کند. سبک فونت مورد استفاده در لوگو به آن شخصیت و اعتبار می‌بخشد و لوگوی شما را به طور کلی از رقبا متمایز می‌سازد. برای طراحی لوگو گلخانه بهتر است از فونت‌های سنس سریف ساده و کلاسیک استفاده کنید؛ زیرا به راحتی قابل خواندن هستند و شکل ظاهری آنها نیز از جذابیت بصری کافی برخوردار است.

 

 

استفاده از اشکال هندسی

پس از تشکیل شکل کلی لوگو به منظور سازماندهی عناصر لوگو و تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان می‌توانید از اشکال هندسی همچون دایره و یا مربع استفاده کنید. اشکال هندسی به لوگوی شما نظم و ترتیب خاصی می‌بخشند و تصویر ذهنی مثبتی را در ذهن مخاطبان شکل خواهد شد. بسیاری از لوگوهای گلخانه موفق با استفاده از شکل هندسی دایره‌ طراحی شده‌اند؛ زیرا دایره یک شکل مثبت و بی حاشیه است که به راحتی توجه و اعتماد بیننده را به خود جلب می‌کند و عین حال آن نیز جذابیت بصری لوگو را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

بررسی لوگو رقبا

بررسی لوگوهای رقبا نیز مرحله مهم دیگری در ساخت لوگو گلخانه است که ایده‌های طراحی جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته منظور از بررسی لوگو رقبا، کپی برداری از آنها نیست و شما به عنوان طراح لوگو باید بتوانید با بررسی جزئیات و عناصر لوگوی رقبا بتوانید ایده‌های مختلف را در کنار یکدیگر قرار داده و سپس با ترکیب آنها با ایده‌های ذهنی و خلاقیت خود در نهایت یک نشان تجاری خاص برای گلخانه‌تان طراحی نمایید.

طراحی نهایی لوگو

در آخرین مرحله از طراحی لوگو باید عناصر آن را با رعایت تناسب و فاصله مناسب از یکدیگر در لوگو قرار دهید. اگر تمامی نکات بالا را به درستی رعایت کنید اما عناصر تشکیل دهنده لوگو را به صورت استاندارد در کنار یکدیکر قرار ندهید، لوگوی شما نه تنها تاثیر مثبتی بر مخاطبان هدف نخواهد داشت بلکه در ذهن آنان نیز ثبت نخواهد شد. اگر لوگو گلخانه خود را به روش ترکیبی طراحی می‌کنید باید نماد اصلی لوگو را در صورت انتخاب شکل هندسی در وسط قرار داده و سپس با رعایت فاصله مناسب، نام گلخانه را در پایین و یا کنار آن بنویسید. با رعایت فاصله مناسب میان اجزای تشکیل دهنده لوگو می‌توانید آخرین مرحله طراحی لوگو گلخانه را با موفقیت طی کنید و شاهد تاثیرات آن در برندسازی موفق و رشد میزان فروش خود باشید.

با رعایت این نکات ساده و انجام صحیح مراحل طراحی لوگو گلخانه می‌توانید لوگویی جذاب و خاص برای گلخانه خود طراحی کرده و از آن به عنوان نشان تجاری کسب و کارتان استفاده نمایید. گروه طراحان آرمکده دارای سال‌ها تجربه در حوزه طراحی لوگو برای مشاغل مختلف است که لوگوی موردنظر و دلخواه شما را با رعایت پارامترها و اصول طراحی لوگو خلق می‌کند. جهت دریافت مشاوره تخصصی و ثبت سفارش طراحی لوگو گلخانه خود با ما در ارتباط باشید.

برچسب ها
لینک مرجع https://armcade.com
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Dz4K
نظرتان را بنویسید