حذف سربازی برای دکتری

حذف سربازی برای دکتری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

پس از کسب موافقت از ستاد کل نیروهای مسلح، از این پس فارغ التحصیلان دکتری می توانند به جای گذراندن دوره خدمت سربازی به تحصیل در دوره پسادکتری پرداخته تا مهارت جدیدی را که مورد نیاز جامعه می باشد فرا گیرند. 
 

وزیر علوم گفت با ستاد کل نیروهای مسلح مذاکره شد، زیرا سالانه تعداد زیادی دانشجوی فارغ التحصیل دکتری داریم که باید برای اعزام به سربازی آماده شوند. صحبت‌ ها مبنی بر این بود که فارغ‌ التحصیلان به جای سربازی دوره مهارتی بیاموزند که به درد جامعه بخورند که خوشبختانه موافقت کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل درآئین معارفه دکتر فرهاد دانشجو، سرپرست دانشگاه تربیت مدرس و تکریم دکتر محمدتقی احمدی، رئیس سابق این دانشگاه اظهار داشت: در روزهایی هستیم که لایحه بودجه نهایی شده و به مجلس شورای اسلامی می‌رود و این فرصتی است که به سرمایه‌گذاری در زمینه علم و فناوری توجه کنیم، چرا که تجربه دنیا نشان می‌دهد پیمودن مسیر پیشرفت نیاز به سرمایه گذاری در علم و فناوری دارد.

 

طرح جدید برای سربازی دانش آموختگان دکترا

 

زلفی گل در پایان سخنان خود گفت: با ستاد کل نیروهای مسلح وارد مذاکره شدیم زیرا سالانه ۵ تا ۶ هزار دانشجوی فارغ التحصیل دکتری داریم که باید به سربازی بروند. ما صحبت کردیم که این افراد پس از ثبت نام دکتری و فراغت از تحصیل، به جای سربازی دوره پسا دکتری را بگذرانند و مهارتی بیاموزند که به درد جامعه بخورند که خوشبختانه موافقت کردند. البته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز موافقت کرد تا این افراد، یک سوم تا یک دوم پژوهشگران معمولی حقوق بگیرند
 

 

منبع : حذف سربازی برای دکتری
 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wolr
نظرتان را بنویسید