تاثیر معدل در کنکور ارشد

تاثیر معدل در کنکور ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقضیان کنکور کارشناسی ارشد 99 پس از ثبت نام و شرکت در آزمون ، بر اساس معدل اکتسابی مقطع کارشناسی خود گزینش می شوند . تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 99 معادل 20 درصد بوده و نمره نهایی متقاضیان بر اساس 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل کارشناسی آن ها صورت می گیرد .


تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 99 موضوعی است که شاید ابهامات زیادی را برای داوطلبان ایجاد کند . بر اساس قوانین مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ، گزینش نهایی کلیه متقاضیانی که در این آزمون ثبت نام کرده و با هم به رقابت می پردازند بر اساس 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل دوره کارشناسی ( لیسانس ) صورت می گیرد .

حال ممکن است این سوال مطرح شود که آیا معدل کارشناسی معیار مناسبی برای سنجش داوطلبان می باشد ؟ مسلما خیر . چون دانشگاه های مختلف کشور از نظر کیفی در سطوح مختلفی قرار دارند و عادلانه نیست معدل داوطلبان بدون در نظر گرفتن جوانب آن در نمره نهایی آزمون ترتیب اثر داده شود . از این رو سازمان سنجش به بررسی عوامل موثر در معدل کارشناسی داوطلبان پرداخته و با یک ساز و کار خاص اقدام به ترازبندی این معدل می نماید . در ادامه نحوه تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 99 را شرح داده و به اهمیت این موضوع می پردازیم .


نحوه تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 99
همان طور که گفتیم عوامل مختلفی در نحوه تراز بندی معدل کارشناسی داوطلب نقش دارند که می توان به سطح کیفی دانشگاه و نمره اکتسابی داوطلب اشاره کرد . به طور مثال کیفیت تحصیل در دانشگاه های برتر هم چون دانشگاه تهران یا صنعتی شریف با کیفیت دانشگاه های آزاد شهرستان ها قابل قیاس نیست .

از این رو سازمان سنجش ضریبی به هر یک از دانشگاه ها اختصاص می دهد که این ضریب در معدل کارشناسی داوطلب اعمال شده و یک معدل تراز شده حاصل می شود . این معدل که با عنوان " معدل موثر " در کارنامه کارشناسی ارشد درج می شود در نمره نهایی آزمون موثر خواهد بود .

از طرفی تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 99 طبق سالیان گذشته قطعی می باشد . به این معنا که نمره نهایی ( تراز ) داوطلب با معدل تراز شده او مقایسه می شود و این معدل چه باعث پایین آمدن تراز داوطلب شود چه بالا رفتن آن تاثیر خود را خواهد گذاشت . 




اهمیت معدل در کنکور کارشناسی ارشد 99
با توجه به تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 99 به داوطلبان توصیه می کنیم در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد معدل خود را با دقت بیش تری در فرم اینترنتی وارد نمایند تا در مراحل بعدی با مشکل مواجه نشوند . به دلیل اهمیت این موضوع سازمان سنجش علاوه بر فرصتی که تحت عنوان ویرایش ثبت نام کارشناسی ارشد در اختیار داوطلبان قرار می دهد در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 99 هم امکان ویرایش معدل را برای داوطلبان فراهم می کند .




در صورتی که با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را نیافته و تمایل به کسب اطلاعات بیش تری در خصوص تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 99 دارید می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید . راه ارتباطی شما با مشاوران این مرکز سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد . 

سوالات متداول

1- معدل کارشناسی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد چه تاثیری در نمره اکتسابی داوطلب دارد ؟
نمره نهایی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 99 بر اساس تاثیر 80 درصدی نمره آزمون و تاثیر 20 درصدی معدل کارشناسی داوطلب به دست می آید که جزئیات بیشتر تاثیر معدل در متن مقاله شرح داده شده است .

2- آیا معدل کارشناسی داوطلب به صورت مستقیم در نمره نهایی داوطلب تاثیر دارد ؟
خیر ، مطابق متن مقاله معدل کارشناسی داوطلب تراز شده سپس اعمال خواهد شد .

3- داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد چه زمانی می توانند معدل خود را ویرایش نمایند ؟
مطابق متن مقاله علاوه بر زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد ، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون هم امکان ویرایش معدل وجود خواهد داشت .

منبع : تاثیر معدل در کنکور ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/GqN7
نظرتان را بنویسید