پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه خلیج فارس

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه خلیج فارس
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MN.Work.84

فراخوان پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه خلیج فارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش مسترتست، دانشگاه خلیج فارس به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد در مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کشور و در راستای اجرای آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط اختصاصی و عمومی در رشته‌های مختلف در سال ۱۴۰۱ اقدام می‌نماید.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه خلیج فارس

مهلت ثبت نام جهت پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۳ بهمن لغایت ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ است.

ثبت نام صرفا الکترونیکی و از طریق وب سایت دانشگاه به آدرس https://old.pgu.ac.ir/page/msctalent صورت می‌گیرد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام ارشد بدون کنکور

۱- یک قطعه عکس اسکن شده به فرمت JPEG با حداکثر حجم ۱۰۰ KB

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه خلیج فارس

۲- تصویر صفحات اول و توضیحات شناسنامه با شماره سریال به انضمام تصویر کارت ملی

۳- ریز نمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم (به صورت غیر رسمی)

۴- تکمیل و بارگذاری گواهی پانزده درصد برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها: متن گواهی مورد نظر در سربرگ دانشگاه محل تحصیل کارشناسی کپی شده و پس از درج شماره، تاریخ و امضاء در صفحه ثبت نام بارگذاری شود.

ارائه این گواهی صرفا برای متقاضیان سایر دانشگاه ها (غیر از دانشگاه خلیج فارس) الزامی است. 

۵- دانشجویان کارشناسی دانشگاه خلیج فارس فرم گواهی متقاضیان پذیرش بدون آزمون را از مسیر زیر در سامانه دانشجویی خود تکمیل فرمایند و پس از تایید، فایل آن را در صفحه ثبت نام بارگذاری فرمایند.

مسیر فرم: مکاتبات اداری — فرم های درخواست — سایر درخواست ها — بخش استعداد های درخشان (فرم معرفی نامه متقاضیان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد)

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه خلیج فارس

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون ازمون این دانشگاه به شرح زیر است:

۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن سه چهارم واحدها تا پایان نیمسال ششم تحصیل، به لحاظ میانگین کل جزء ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند (دانشجویان دانشگاه خلیج فارس که به لحاظ میانگین کل جزء ۲۵ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود هستند، می توانند در فراخوان شرکت نمایند.)

۲- رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد.

نکات مهم:

– پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است. 

– این فراخوان شامل دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی پیوسته یا فارغ التحصیلان نیمه اول سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ میشود و فارغ التحصیلان کارشناسی سال های قبل و کارشناسی ناپیوسته مجاز به شرکت در فراخوان نیستند. 

– دانشگاه می تواند به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا برای محاسبه حدنصاب واحدهای درسی دانشجویانی که در بهمن ماه ۹۸ در حال گذراندن نیمسال ششم بوده و به دلیل مرتبط با شیوع بیماری کرونا و تایید دانشگاه حذف واحد داشته اند، با کسر حداکثر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام نماید.

– برای دانشجویان تحصیل همزمان، مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی می باشد. 

– وضعیت متقاضیانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در طرح کارورزی / کارآموزی شرکت کرده اند، بر اساس مصوب ۱۳۹۶/۷/۲۹ شورای هدایت قابل بررسی و استناد خواهد بود.

– دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، در صورتی می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بهره مند شوند که علاوه بر سایر شرایط آیین نامه یادشده، سنوات تحصیلی آنها در دوره کارشناسی پیوسته از ورود به رشته و دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال باشد.

– تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون مجاز نیست.

– پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

– متقاضیان حداکثر در دو رشته – گرایش (رشته – گرایش مقطع کارشناسی و رشته – گرایش مرتبط با آن) امکان ثبت نام دارند که باید در سامانه در دو فرایند جداگانه اقدام به ثبت نام نمایند و برای هر کدام شهریه ثبت نام جداگانه پرداخت نمایند.

– به درخواست هایی که فاقد هر کدام از مدارک لازم باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد (مدارک باید هنگام ثبت نام الکترونیک الصاق شوند). 

– در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه تحصیل وی جلوگیری و پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد.

رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان

فهرست رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه خلیج فارس از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oMpA
نظرتان را بنویسید