لینک سازی داخلی چیست

لینک سازی داخلی چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

لینک سازی داخلی چیست؟

پیوند داخلی هر پیوندی از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگر در وب سایت شما است. هم کاربران و هم موتورهای جستجو از لینک ها برای یافتن محتوای وب سایت شما استفاده می کنند.

کاربران شما بیشترین استفاده را از بک لینک برای پیمایش در سایت شما و یافتن محتوایی که می خواهند پیدا کنند، خواهند کرد.

موتورهای جستجو نیز از لینک ها برای پیمایش در سایت شما استفاده می کنند، اگر لینکی نداشته باشید، صفحه ای نخواهید داشت.

انواع مختلفی از لینک های داخلی وجود دارد. علاوه بر پیوندهای موجود در صفحه اصلی، منو، فید پست و غیره، می توانید به محتوای خود پیوندهایی نیز اضافه کنید که به آنها پیوند متنی می گویند.

لینک های متنی کاربران شما را به سمت محتوای جالب و مرتبط هدایت می کند. علاوه بر این، این لینک‌ها به موتورهای جستجو اجازه می‌دهند بفهمند چه محتوایی در سایت شما مرتبط است و ارزش آن را تعیین کنند.

هر چه یک صفحه مهم لینک بیشتری دریافت کند، اهمیت آن برای موتورهای جستجو بیشتر است. بنابراین، لینک سازی داخلی خوب برای سئو سایت شما بسیار مهم هستند.

تفاوت لینک های داخلی و خارجی

هر وب سایت حاوی لینک های داخلی و خارجی است. پیوندهای داخلی صفحات و پست های وب سایت شما را به هم متصل می کنند و پیوندهای خارجی صفحات شما را به وب سایت های دیگر متصل می کنند.

لینک داخلی لینکی است که شما به عنوان مالک سایت آن را کنترل می کنید. با لینک های داخلی مناسب، بازدیدکنندگان و گوگل را به مهم ترین صفحات خود هدایت می کنید.

هنگام ایجاد یک استراتژی پیوند داخلی باید به چند نکته توجه داشته باشید.

ساختار ایده آل سایت خود را تعیین کنید

به صاحبان وب سایت توصیه می شود که وب سایت خود را به صورت هرمی در نظر بگیرند. در بالای این هرم صفحه اصلی شما قرار دارد، در زیر هرم برخی از بخش‌ها یا دسته‌ها، و در زیر آن پست‌ها و صفحات جداگانه (احتمالاً با زیرمجموعه‌های درون آنها) وجود دارد.

اگر این کار را به خوبی انجام دهید، منوی وب سایت شما باید این ساختار را منعکس کند.

مهمترین محتوای خود را مشخص کنید.

در مرحله بعد، باید مشخص کنید که مهمترین محتوای شما چیست. این اصل کار شماست. این محتوا محتوایی است که می‌خواهید افراد هنگام جستجوی موضوعات یا محصولاتی که شما در آن تخصص دارید، پیدا کنند.

از آنجایی که می خواهید به گوگل اطلاع دهید که این مهمترین محتوای شماست، باید لینک های زیادی به آن اضافه کنید.

چندین نکته وجود دارد که از آنجا می توانید به محتوای سنگ بنای خود بک لینک دهید.

پیوندهای متنی را اضافه کنید.

هنگامی که چندین مقاله در مورد یک موضوع خاص نوشته اید، باید آنها را به یکدیگر پیوند دهید. می توانید مستقیماً از جملات موجود در نسخه خود پیوند دهید یا پیوندهایی را در انتهای پست خود اضافه کنید.

همچنین می خواهید به گوگل نشان دهید که کدام یک از این مقالات سنگ بنای شما هستند. کامل ترین مقاله شما در این زمینه چیست؟ برای این کار باید در تمامی مقالات مرتبط با این موضوع لینکی به سنگ بنای اصلی اضافه کنید. و فراموش نکنید که از سنگ بنای اصلی به پست های جداگانه پیوند دهید.

پیوند دادن صفحات سلسله مراتبی

اگر صفحات سلسله مراتبی در وب سایت خود دارید، صفحات والد را به صفحه اصلی آن پیوند دهید و بالعکس. همچنین فراموش نکنید که صفحات خواهر را با هم پیوند دهید. در یک سایت معمولی، این صفحات باید لینک شوند، و کاملا منطقی است که آنها را به این طریق پیوند دهید.

اضافه کردن یک پست مرتبط را در نظر بگیرید

افزونه ها و ماژول های زیادی وجود دارند که بخش های ارسال کامل را به پست های شما اضافه می کنند.

اگر از هر یک از افزونه ها استفاده می کنید، توصیه می کنیم بررسی کنید که آیا پست های مورد نظر واقعاً پست های پیوند شده هستند یا خیر. اگر مطمئن نیستید، پیوند دستی به پست ها احتمالاً بهترین است.

سعی کنید پیوندهای ناوبری را اضافه کنید

علاوه بر پیوندهایی از پست‌ها و صفحات مرتبط، می‌توانید محتوای سنگ بنای خود را با افزودن پیوندهایی به آن از صفحه اصلی یا ناوبری بالا معتبرتر کنید.

شما باید این کار را با پست ها و صفحاتی که برای کسب و کار اینترنتی شما مهم هستند انجام دهید. این عمل ارزش لینک زیادی به آن پست ها یا صفحات می دهد و آنها را از نظر گوگل قوی تر می کند.

به دسته های خود پیوند اضافه کنید

دسته‌ها، مانند دسته‌ها و برچسب‌ها، به شما در سازماندهی سایت کمک می‌کنند و به کاربران و گوگل کمک می‌کنند تا محتوای شما را درک کنند.

اگر وبلاگ دارید، اضافه کردن پیوندهای داخلی به دسته‌هایی که پست به آن تعلق دارد می‌تواند مفید باشد. افزودن پیوند به دسته‌ها و برچسب‌ها به گوگل کمک می‌کند ساختار وبلاگ شما را درک کند و به بازدیدکنندگان کمک می‌کند به راحتی به پست‌های مرتبط پیمایش کنند.

افزودن لینک به پست های محبوب یا پرطرفدار را در نظر بگیرید

آخرین گزینه ای که باید به آن اشاره کنیم ایجاد پیوندهای داخلی به محبوب ترین یا آخرین پست های وب سایت شما است.

بهتر است این بخش ها را در نوار کناری یا فوتر وب سایت خود ایجاد کنید تا در تمام صفحات ظاهر شوند

بنابراین، آخرین پست های وبلاگ شما ارزش پیوندهای بیشتری نسبت به پیوند دادن به آنها از صفحه دسته بندی دارند. اگر پست‌های جدید از صفحه اصلی لینک شوند، گوگل سریع‌تر پیدا می‌کند.

وقتی می فهمید که بک لینک دارای ارزش پیوند هستند، می فهمید که پیوندهای بیشتر به یک پست به معنای ارزش بیشتر است.

از آنجایی که گوگل به صفحه‌ای که لینک‌های ارزشمند زیادی دریافت می‌کند اهمیت بیشتری می‌دهد، احتمال رتبه‌بندی آن صفحه را افزایش خواهید داد.

ارزیابی منظم و بهبود استراتژی بک لینک برای سئو سایت شما بسیار مهم است. با افزودن پیوندهای داخلی مناسب، مطمئن می شوید که گوگل ارتباط صفحات، رابطه بین صفحات و ارزش صفحات را درک می کند.

پیوند داخلی چیست و استراتژی پیوند داخلی چیست

در این بخش، چند استراتژی پیوند داخلی را با هم مرور خواهیم کرد.

1- استراتژی تفکیک بخشهای مختلف

در این بخش فقط محتوای مرتبط را در یک دسته پیوند می دهید. به عنوان مثال در وب سایت ما مقالات مرتبط با زمینه طراحی سایت به دسته طراحی سایت و مقالات مرتبط با حوزه آموزش سئو به دسته آموزش سئو لینک می شوند.

در نتیجه تمامی مقالاتی که در زمینه طراحی سایت هستند را به صفحات مرتبط خود در زمینه طراحی سایت لینک می کنیم و از این استراتژی استفاده می کنیم.

2- استفاده از متن انکرتکست مناسب

به این ترتیب می توانید از کلمات کلیدی در جای مناسب خود استفاده کنید و از آنها برای لینک های داخلی در تمام صفحات استفاده کنید. این فرآیند به شما اجازه می دهد تا بهترین نتیجه را از فرآیند پیوند داخلی بگیرید.

5 خطای لینک داخلی کشنده

گاهی پیش می آید که استراتژی لینک سازی را خیلی دقیق مشخص می کنیم و شروع به ساخت لینک های داخلی در سایت می کنیم اما این نکات را که به دلیل بی دقتی یا عمدی اتفاق می افتد فراموش می کنیم.

1- لینک های شکسته داخلی

لینک های شکسته لینک هایی هستند که به 404 یا یافت نشدن صفحه منتهی می شوند. هنگام ایجاد پیوندهای داخلی، باید بسیار مراقب باشید که آن پیوندها به یک صفحه کاملاً صحیح برسند.

تصور کنید وارد یک هتل شیک و مجلل شده اید. هتلی که بسیار زیبا و سلطنتی به نظر می رسد. پرسنل با اخلاق خوب به شما مراجعه می کنند و رزرو و اتاق 303 را برای شما رزرو می کنند. با شادی و اشتیاق فراوان به سمت اتاق حرکت می کنید.

وقتی به اتاق می رسید و در را باز می کنید با یک اتاق متروکه و کاملا تاریک روبرو می شوید!!!

درونت چه خبره؟!

این دقیقاً همان حسی است که برای ربات های گوگل در هنگام برخورد با صفحات 404 اتفاق می افتد و دیگر نمی توانند منتظر بازدید از سایت شما باشند.

چگونه لینک های خراب را پیدا کنیم؟

لینک شکسته زمانی رخ می دهد که:

شما صفحه مورد نظر را ویرایش کرده اید و آدرس آن را تغییر داده اید.

شما صفحه سایت را به طور کامل از ریشه حذف کرده اید و آن را به دنیای تاریک اینترنت منتقل کرده اید.

هنگامی که این اتفاق می افتد، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

لینک های خراب در سایت را شناسایی کنید. برای این کار می توانید از پلاگین لینک شکسته استفاده کنید.

سپس صفحات حذف شده را به صفحات جدید ریدایرکت 301 منتقل کنید.صفحه های جدید باید نزدیک ترین و مرتبط ترین موضوع را به این صفحات داشته باشند. از تغییر مسیر همه صفحات به صفحه اصلی یا وبلاگ یا دسته بندی خاص خودداری کنید.

2- لینک داخلی صفحه ای که ریدایرکت کردیم!!

خوب، اگر یک انسان عاقل باید یک لینک داخلی به یک صفحه داشته باشد، به هیچ وجه آن صفحه را تغییر مسیر نمی دهد!

بنابراین وقتی صفحه ای را به صفحه دیگری هدایت می کنید، اجازه لینک دادن به آن را نخواهید داشت.

نکته مهم: هنگام ریدایرکت باید لینک های داخلی که قبلا به این صفحه داده اید را تغییر دهید تا لینک های گوگل گیج نشوند و راحتتر بتوانند وب سایت شما را ببینند و بخزند.

3- لینک های زیاد به صفحات کم اهمیت !

شما یک محصول بی مصرف در فروشگاه خود دارید که سود چندانی برای شما به همراه ندارد و همچنین برای شما ضرر است.

آیا این محصول را در فروشگاه خود تعریف می کنید؟ یا محصولی که کیفیت بهتر و سود بیشتری دارد؟

در اینجا ما در مورد این موضوع صحبت می کنیم که باید برای لینک های داخلی خود ارزش قائل شوید و صفحات سایت خود را که برای شما مهم هستند و برای شما مشتریان یا ترافیک زیادی به همراه خواهند داشت به گوگل بگویید.

پس لینک های داخلی برای صفحاتی که مهم نیستند ممنوع!!!

4- تعداد زیادی لینک داخلی در صفحات با اعتبار بالا

تا زمانی که صفحه رتبه خوبی کسب کرد و در رتبه های برتر قرار گرفت، شروع به ساخت لینک های داخلی از آن کنید تا صفحات دیگر خود را تقویت کنید!

این یک باور کاملا اشتباه است!

زیرا وقتی لینک های زیادی از یک صفحه به صفحات دیگر در وب سایت خود می دهید، آن صفحه را از بین می برید.

مثل این است که ابتدا یک نفر را در ماراتن قرار دهید، سپس بگویید که او را مجبور می کنید مسابقه 100 متر را انجام دهد و سپس باید پرتاب نیزه را انجام دهید و در همه آنها بالاترین رتبه را کسب کنید!

آیا این ممکنه؟ آیا برای او انرژی باقی می ماند؟ او حتی ممکن است در دو ماراتن خود از ترس مسابقات بعدی رتبه خوبی کسب نکند!

از ایجاد لینک های داخلی بیش از حد برای صفحات وب سایت خود برای کسب رتبه بهتر خودداری کنید.

5- صفحات خالی! صفحاتی که لینک داخلی ندارند.

وقتی صفحه ای را در وسط سایت رها می کنید و به آن لینک داخلی نمی دهید و از آن به صفحات دیگر لینک نمی دهید، گوگل نیز آنها را یتیم می داند و به قسمت یتیم خود منتقل می کند. و هرگز نتایج خوبی را نشان نخواهد داد.

اگر علاقه مند به مباحث تخصصی و علمی در زمینه آموزش سئو هستید، پیشنهاد می کنم فیلم آموزش سئو ما را مشاهده کنید.

امیدواریم این مقاله آموزش سئو شما را راضی کرده باشد. می توانید بسته خرید بک لینک pbn را از بخش خرید بک لینک ما تهیه کنید و به افزایش رتبه سایت خود کمک کنید.

منبع: لینک سازی داخلی چیست

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/O11E
نظرتان را بنویسید