معرفی سیستم چیلرهای خانگی

معرفی سیستم چیلرهای خانگی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
محمد رضا علی رضایی

در دیگر مقالاتی که منتشر کردیم سعی کردیم تا شما را با تمامی سیستم های تهویه مطبوع آشنا کنیم. در این مقاله شما را با سیستمی معرفی می کنیم که به عنوان یک محصول خانگی از آن یاد می شود. شما می توانید از چیلر خانگی در پروژه های مسکونی هم استفاده کنید. توجه کنید که صرفا این محصول برای پروژه های مسکونی نیست و  می توانید درپروژه های دیگه هم از آن استفاده کنید. اما با توجه به قابلیت های خوبی که دارد در پروژه های مسکونی هم استفاده می شود.

چیلر خانگی چیست؟

چیلرها انواع مختلفی دارند و با توجه به مدل آنها برای مکان‌های مختلفی از جمله برج‌ها، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از چیلرها که به‌عنوان چیلر خانگی شناخته می‌شوند برای استفاده در فضاهای کوچک مناسب هستند.

چیلر خانگی، دستگاه تهویه مطبوع کوچکی است که می‌توان آن را در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری نصب کرد. این دستگاه‌ها نیاز به فضایی برای موتورخانه ندارند و در محوطه بیرونی ساختمان مثل حیاط و پشت‌بام نصب شده و به‌وسیله لوله‌کشی به فن کویل‌ها یا ترمینال یونیت‌های داخلی متصل می‌شوند.

در این چیلرها پنج جزء اصلی شامل کمپرسور، کندانسور، فن کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور وجود دارد که عملکرد درست آنها باعث ایجاد هوای مطبوع در ساختمان می‌شود. چیلر خانگی به‌وسیله لوله‌کشی آب به تعدادی فن کویل متصل می‌شود و از طریق پمپ، آب سرد را به این فن کویل‌ها منتقل می‌کند. اگر با کمپرسور های آشنایی ندارید می توانید مقاله کمپرسور چیست در مجله هورسان را مطالعه کنید.

در داخل فن کویل‌ها، یک کویل مسی و فن وجود دارد. وقتی آب سرد وارد فن کویل می‌شود و در کویل مسی جریان می‌یابد، فن موجود در آن، هوارا از روی کویل سرد، به داخل اتاق می‌دمد و موجب خنک شدن آن می‌شود. در صورتی‌که بخواهید از ویژگی گرمایشی این دستگاه استفاده کنید باید ورودی آب سرد را قطع کرده و ورودی آب گرم را جایگزین آن کنید.

برخلاف اسپلیت و داکت اسپلیت، شما می‌توانید با استفاده از مینی چیلر هر فضا را به‌صورت جداگانه خنک و گرم کنید. برای این کار کافی است فن کویل هر اتاق را روشن کنید و دمای هوا آنجا را کاملا مجزا از سایر قسمت‌ها تنظیم کنید. این ویژگی مینی چیلر تأثیر به‌سزایی در کاهی مصرف انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها دارد.

در مجله هورسان نسخه کامل این مقاله را برای شما عزیزان منتشر کردیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به نسخه اصلی آن مراجعه کنید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/EA4g
نظرتان را بنویسید