بررسی انواع کابل شبکه لگراند

بررسی انواع کابل شبکه لگراند
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
bitamolaii

وجود انواع گوناگون کابل Legrand در بازار سبب شده است تا مشتریان بتوانند پس از اندکی تحقیق، محصول مورد نظر خود را شناسایی کرده و خریداری نمایند. ممکن است در این حیطه نیاز به دریافت مشاوره داشته باشید. در این صورت پیشنهاد می کنیم با کارشناسان فروش کابل شبکه در ارتباط باشید تا بتوانید با توجه به بودجه و نیاز خود، بهترین انتخاب را انجام دهید. در ادامه شما را با محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های کابل شبکه Legrand و با نصب تجهیزات شبکه آشنا می کنیم.

1- کابل شبکه Cat6 UTP لگراند

 

کابل شبکه Cat 6 UTP لگرند یکی از انواع کابل های شبکه می باشد که از 8 رشته سیم با هادی مسی تولید شده است. این سیم ها به صورت دو به دو به دور یکدیگر پیچانده شده اند. پهنای باند این کابل ها 1 گیگابیت بر ثانیه است که بستری مناسب را برای انتقال اطلاعات با فرکانس 250 مگا هرتز فراهم می کنند. همچنین کابل شبکه Cat6 UTP لگراند این امکان را دارد که در فواصل کوتاه 55-37 متری، داده هایی با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را منتقل کند. امروزه این کابل ها به حداقل استانداردهای لازم در کابل های مربوط به تجهیزات شبکه تبدیل شده اند.

2- کابل شبکه Cat6 SFTP لگراند

 

این نوع کابل که از دسته Cat6 می باشد، دارای جنس مغزی مس و جنس روکش PVC است. متراژ حلقه کابل شبکه Cat6 SFTP لگراند 500 متر می باشد و دارای کاربرد Indoor است. کاربرد این محصولات عمدتا شبکه های خانگی و ادارات است و به طور کلی جزو کابل های اترنت محسوب می شوند. این محصولات از جمله رایج ترین کابل های مورد استفاده در شبکه می باشند که سرعت، بازدهی و پایداری لازم را برای این شبکه ها فراهم می کنند.

 

کابل شبکه Cat6 SFTP لگراند

 

 

3- کابل شبکه لگراند Cat 7

 

کابل شبکه لگراند Cat 7 همچون مدل Cat6 از چهار جفت سیم تشکیل شده است. یک جفت از این سیم ها مسئولیت انتقال اطلاعات را بر عهده دارد و یک زوج دیگر دیتا را دریافت می کند. دو جفت رشته باقی مانده نیز وظیفه خنثی سازی نویز را دارند. بهترین سرعت انتقال اطلاعات در این کابل ها 10 گیگابیت بر ثانیه با فرکانس 600 مگا هرتز است که این سرعت تا فاصله 90 متری برقرار می باشد. کابل های Cat7 در واقع همان سری پیشرفته Cat6 هستند که افت سیگنال بسیار کمتری دارند.

کابل های شبکه لگراند UTP و SFTP چه تفاوتی دارند؟

 

UTP مخفف عبارت Unshielded Twisted Pair است و به معنی کابل هایی می باشد که از زوج های دوتایی تابیده به دور یکدیگر تشکیل شده اند و دارای شیلد نیستند. SFTP مخفف عبارت Screened Fully shielded Twisted Pair می باشد که منظور از آن کابل هایی است که از زوج های دوتایی تابیده به دور یکدیگر تشکیل شده اند و غلاف کامل دارند. این کابل ها و ماژول فیبر نوری سیسکو به دلیل روکش فلزی خود توانایی کاهش اثرات نویز و پارازیت را دارند.

منظور از شیلد کامل این است که این مدل از کابل شبکه لگراند تجهیزات اکتیو شبکه است که علاوه بر اینکه دارای یک پوشش کلی می باشد، تک تک زوج سیم های پیچانده شده به دور یکدیگر در آن نیز دارای پوششی از جنس فویل می باشند. بنابراین باید بگوییم که تفاوت کابل شبکه لگراند UTP و SFTP به طور عمده مربوط به شیلد و پوشش آن ها است. همچنین انواع دیگری از کابل های شبکه همچون مدل های FTP و SFFTP نیز وجود دارند که مشتریان با توجه به نیاز خود آن ها را خریداری می کنند.


 

لینک مرجع https://poodsun.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DGpA
نظرتان را بنویسید