مزایا و معایب لایه برداری شیمیایی پوست

مزایا و معایب لایه برداری شیمیایی پوست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
bitamolaii

لایه برداری شیمیایی پوست چیست؟  لایه برداری شیمیایی که گاهی به آن لایه برداری شیمیایی یا درما پیلینگ نیز می گویند، روشی برای بهبود و نرم شدن بافت پوست صورت با از بین بردن لایه های خارجی آسیب دیده آن با استفاده از محلول های شیمیایی است. متخصصان پوست و جراحان پلاستیک از فرمول های منحصر به فرد متناسب با نیازهای صورت شما استفاده می کنند. لایه برداری شیمیایی می تواند رشد لایه جدید پوست را با ظاهری جوان تر و صاف تر تسریع کند. اگر به دنبال این هستید که بدانید لایه برداری پوست چیست تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. قبل از انجام لایه برداری ابتدا از کارت تخفیف طلایی آگاهی پیدا کنید و بعد اقدام کنید.

 

آیا لایه برداری شیمیایی برای  پوست من مناسب است؟

لایه برداری شیمیایی اغلب برای اهداف زیبایی انجام می شود، به عنوان مثال، برای افزایش ظاهر و اعتماد به نفس، اما ممکن است برای از بین بردن رشد سریع پوست که در موارد پیش از سرطان پوست وجود دارد یا برای صاف کردن جای آکنه صورت توصیه شود. موثرترین روش برای اطلاع از اینکه آیا کاندید لایه برداری شیمیایی هستید یا خیر، مشاوره با یک متخصص پوست و جراحی زیبایی است. اگر یکی از موارد زیر در مورد شما صدق می کند، باید لایه برداری شیمیایی را در نظر بگیرید:

· بدنی سالم داشته باشید

· صورت شما به طور خفیف، یا شدید دارای پیری باشد.

· صورت پر از آکنه

· اگر به دنبال پوستی بهتر و زیباتر هستید.

 

لایه برداری شیمیایی پوست چیست

برای لایه برداری شیمیایی چگونه باید آماده باشم؟

بسته به نوع لایه برداری پوست با بهترین تخفیف پوست که برای شما در نظر گرفته شده است، باید برای لایه برداری شیمیایی آماده شوید.

Retin-A، یک داروی مشتق شده از ویتامین A، توسط پزشک برای کمک به آماده شدن برای درمان تجویز می شود. این دارو بیرونی ترین لایه پوست را کنترل می کند و امکان نفوذ عمیق تر و متقارن تر محلول TCA یا فنل را فراهم می کند. اگر پوست شما نتواند پیش درمان با Retin-A را تحمل کند، ممکن است از کرم AHA استفاده شود.

در موارد خاص، Retin-A یا AHA همراه با ماده شیمیایی سفید کننده هیدروکینون استفاده می شود، به خصوص اگر پوست شما دارای رنگدانه یا آکنه است. قبل از اینکه پزشک دوز نهایی را تجویز کند، این نوع درمان ممکن است تا یک ماه طول بکشد. اگر لایه برداری عمیق تری از فنل یا TCA دارید، به راننده نیاز دارید که شما را به خانه برساند و تا یک تا دو روز آینده با شما بماند. گاهی اوقات از بی حسی موضعی یا آرامبخش در طی مراحل لایه برداری شیمیایی استفاده می شود.

 

کارهای دیگری که ممکن است برای آماده شدن برای لایه برداری شیمیایی انجام دهید عبارتند از:

  1. ارزیابی بالینی یا آزمایش دادن
  2. استفاده از داروهای منحصر به فرد یا تغییر نسخه ها
  3. قبل از لایه برداری، سیگار را ترک کنید.

یکی دیگر از روش های جوان سازی و پاکسازی صورت ; prp صورت است . اگر نمیدانید که prp صورت چیست مقاله مربوطه را در سایت کارت طلایی مطالعه کنید.

در ادامه بیشتر با مزایا و مفهوم لایه برداری پوست چیست آشنا خواهید شد.

چگونگی فرآیند لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی معمولاً بدون بستری شدن در بیمارستان انجام می شود. لایه برداری TCA و AHA کل صورت معمولا 30 دقیقه طول می کشد. کل صورت را می توان با فنل در 1-2 ساعت لایه برداری کرد، در حالی که نواحی کوچکتر صورت مانند لب بالایی را می توان در 10-15 دقیقه لایه برداری کرد. چشم ها و موها محافظت می شوند زیرا پوست به طور کامل با ماده ای پاک می شود که چربی اضافی را از بین می برد. بسته به نیاز پوست، یک یا چند محلول شیمیایی مانند اسید گلیکولیک، تری کلرواستیک اسید، اسید سالیسیلیک، اسید لاکتیک یا اسید کربولیک (فنل) برای لایه‌برداری استفاده می‌شود. لایه برداری شیمیایی با استفاده از محلول بر روی تکه های کوچک پوست انجام می شود. این درمان ها یک زخم کنترل شده ایجاد می کند که منجر به ایجاد پوستی تازه و جدید می شود.

اکثر بیماران در طول این روش احساس خفگی و گرمای خفیف می کنند که قبل از چرخش گزش به مدت 5 تا 10 دقیقه طول می کشد. ممکن است از کمپرس سرد برای کاهش نیش استفاده کنید. در صورت نیاز به برداشتن لایه عمیق تر، ممکن است در طول یا بعد از درمان به مسکن نیاز باشد. اینک که متوجه شدید که لایه برداری پوست چیست ; به انواع آن میپردازیم .

 

چه انواع لایه برداری شیمیایی وجود دارد؟

سه نوع لایه برداری شیمیایی موجود است:

سبک ترین مواد لایه بردار، مانند اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک یا میوه های اسیدی، لایه برداری ملایمی ایجاد می کنند. این مواد به عنوان آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) یا لایه برداری سطحی شناخته می شوند. متخصصان مراقبت از پوست از این نوع لایه‌بردارها برای ایجاد پوستی صاف‌تر و درخشان‌تر استفاده می‌کنند. اگر نمی توانید دوره بهبودی مورد نیاز فنل یا TCA را تحمل کنید، اینها بهترین گزینه ها هستند.

لایه برداری AHA را می توان برای ترمیم نواحی نامتقارن، چین و چروک های متوسط و برنزه کردن پوست و آکنه استفاده کرد. غلظت های مختلف AHA برای به دست آوردن بهترین نتیجه، آن را یک بار در هفته یا بیشتر استفاده کنید. به عنوان بخشی از یک روال منظم مراقبت از پوست، یک آلفا هیدروکسی اسید، مانند اسید گلیکولیک، را می توان با شستشوی صورت یا کرم با غلظت های پایین تر برای بهبود بافت پوست استفاده کرد.

در چندین غلظت، لایه برداری تری کلرواستاتیک، همچنین به عنوان لایه برداری آبی یا لایه برداری متوسط شناخته می شود، برای درمان چین و چروک های سطحی و تغییرات رنگدانه های سطحی استفاده می شود. ممکن است بیش از یک لایه برداری TCA طول بکشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود زیرا عواقب لایه برداری TCA معمولاً کمتر مشهود است و به اندازه لایه برداری فنل باقی نمی ماند. لایه برداری TCA اغلب به زمان کمتری برای بهبودی نسبت به لایه برداری فنل نیاز دارد.

قوی ترین محلول شیمیایی، فنل، لایه برداری متوسط یا کامل را ایجاد می کند. این دارو برای درمان ضایعات پیش سرطانی، چین و چروک های سنگین صورت، پوست تکه تکه شده و آسیب های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در نظر گرفته شده است. رنگدانه پوست شما ممکن است بر مناسب بودن یا نبودن این روش درمانی برای شما تأثیر بگذارد زیرا فنل گهگاه می تواند نواحی تحت درمان را روشن کند. فنل به طور هدفمند روی صورت استفاده می شود، اما اگر روی گردن یا سایر قسمت های بدن استفاده شود، می تواند جای زخم باقی بگذارد.

 

چه نتایجی را می توان به طور کامل انتظار داشت؟

نتایج لایه برداری شما بر اساس روش مورد استفاده متفاوت خواهد بود:

بهبود پوست از لایه ناقل AHA (سطحی) ممکن است در ابتدا بسیار جزئی باشد. پوست شما در ابتدا سالم‌تر به نظر می‌رسد و با درمان‌های بیشتر، بهبود کلی در قوام پوست خود خواهید دید.

لایه برداری متوسط TCA به پوست ظاهری صاف تر و جوان تر می بخشد، اگرچه اغلب ماندگاری کوتاه تری نسبت به لایه برداری فنلی دارد.

لایه برداری با فنل عمیق یا متوسط به طور قابل توجهی سطح پوست شما را بهبود می بخشد و در نتیجه چین و چروک های سبک کمتری ایجاد می کند، تغییرات رنگدانه کمتری دارد و پوست بسیار یکنواخت تر می شود. اگرچه نتایج شما ماندگار هستند، اما از اثرات منفی سن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید مصون نیستند.

راز حفظ نتایج، محافظت مادام العمر در برابر آفتاب است.

بهترین روش برای تضمین مزایای طولانی مدت پس از لایه برداری شیمیایی، پیگیری با متخصص در این زمینه است.

 

انواع لایه برداری پوست چیست

 

آیا لایه برداری شیمیایی روشی ایمن است؟

هر عمل و درمان با خطراتی همراه است. به طور کلی، با لایه برداری عمیق تر، احتمال عوارض و مسائل نامطلوب افزایش می یابد.

اثرات منفی بعد از لایه برداری شیمیایی :

سرخی

تغییرات طولانی مدت در رنگ پوست (روشن یا تیره شدن) برای از بین بردن دلمه

اسکار( کمی ورم در اطراف چشم)

واکنش پیدا کردن به صورت آلرژیک به ماده مورد استفاده

عفونت (کسانی که سابقه تبخال دارند باید 1-2 روز قبل از درمان آسیکلوویر مصرف کنند زیرا این افراد مستعد عفونت پس از لایه برداری شیمیایی هستند) (افراد با سابقه تبخال باید 1-2 روز قبل از درمان آسیکلوویر مصرف کنند زیرا این افراد در معرض عفونت هستند. مستعد عفونت بعد از لایه برداری شیمیایی هستند)

افزایش حساسیت پوست به نور خورشید

 

از اینکه وقت خود را به جهت مطالعه این مقاله با موضوع لایه برداری پوست چیست و یا تخفیف ایمپلنت دندان گذاشتید کمال تشکر را داریم . سایت کارت طلایی این افتخار را دارد تا بهترین مطالب را به جهت آگاه سازی شما ارائه دهد.

لینک مرجع https://kartetalaee.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BDl2
نظرتان را بنویسید