کاشت ناخن چیست

کاشت ناخن چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
artacode

همه خانم ها آرزوی داشتن ناخن های بلند، قوی و سالم را دارند. با این حال، برخی از زنان با ناخن های پهن یا کوتاه به دنیا آمدند. یک یا چند ناخن ممکن است در برخی موارد شکل متفاوتی داشته باشند یا رشد مورد انتظار ناخن ها رخ ندهد. به طور کلی، دلایل مختلفی وجود دارد که چرا افراد مایلند ظاهر مدل و شکل ناخن خود را بهبود بخشند.
تا همین اواخر، برآوردن این آرزو دشوار بود. در بهترین حالت می توانید ناخن های مصنوعی را با چسب های ضعیف و ضعیف ترمیم کنید. اما از زمانی که صنعت کاشت ناخن تاسیس شد، همه چیز تغییر کرده است. اکنون می توانید هر مدل و فرمی از ناخن را که می خواهید، بدون هیچ محدودیتی تهیه کنید و به راحتی می توانید ناخن های خود را بلند و محکم کنید.

کاشت ناخن از چه سالی کشف شد؟


آیا تا به حال در مورد تاریخچه پر پیچ و خم هنر ناخن فکر کرده اید؟ به نظر شما کاشت ناخن چند ساله است - 10، 50 یا یک قرن؟، زیرا اگر بخواهیم به ریشه اختراع تکنیکی که به کاشت ناخن معروف است برسیم، باید به هزاران سال قبل برگردیم.

کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن در رشت

زمانی که زنان نجیب در مصر باستان تکه های استخوان و عاج را برای کاشت یا ناخن مصنوعی کوتاه می کردند. حتی ناخن های مصنوعی آن ها با اقلامی مانند ورقه های نازک طلا، جواهرات گران قیمت و جواهرات چشمگیر تزئین شده بود. با این وجود، با پیشرفت علم در طول زمان، کاربرد این روش‌ها نیز پیشرفت کرد و در نهایت به روش‌های کاشت مدرنی که امروزه می‌بینیم منجر شد.

دندانپزشکی به نام فردریک اسلاک در سال 1954 به طور تصادفی چیزی را که ما اکنون به عنوان کاشت ناخن می شناسیم کشف کرد. این کشف زمینه را برای بخش قابل توجهی از اقتصاد که به عنوان کاشت ناخن شناخته می شود، به سرعت در حال رشد است.

کشف انواع روش های کاشت ناخن :


بخش قابل توجهی از اقتصاد، کاشت ناخن، دائما در حال تحول است. این قانون در مورد ابزار و لوازم کاشت نیز صدق می کند. مواد کاشت به طور قابل توجهی در نتیجه توسعه این صنعت تغییر کرده است. به همین دلیل امروزه انواع مختلفی از کاشت ناخن وجود دارد که رایج ترین آنها عبارتند از:

کاشت ناخن اکریلیک


با ترکیب یک مونومر مایع و نوع خاصی از پلیمر پودری، میخ های اکریلیک ایجاد می شود. در بالای ناخن طبیعی، این مخلوط لایه ای مقاوم و محافظ ایجاد می کند. 

پودر اکریلیک وقتی در معرض هوا قرار می گیرد پس از استفاده روی ناخن ها سخت تر می شود. این لایه محافظ پس از قالب گیری قابل تراشیدن و شکل گیری است.

کاشت اکریلیک برای ناخن ایمپلنت های امروزی که استفاده از آنها منسوخ شده است نسل اول هستند و ناخن های اکریلیک هستند.

 به دلیل ماهیت سمی و مضر مواد پودری مورد استفاده در این تکنیک. برخی از کارشناسان صنعت نیز مواد اکریلیک را یک خطر برای سلامتی می دانند. از آنجایی که اکریلیک ها بسیار بادوام هستند، برخی از افراد همچنان از این مدل ایمپلنت حمایت می کنند.

کاشت ناخن ژل یا لاک ژل:


جدیدترین و مدرن ترین جایگزین برای ایمپلنت های اکریلیک ژل است. اگرچه این مدل ایمپلنت دارای ایراداتی است، اما به طور موثر مشکلات ناشی از ایمپلنت های اکریلیک را برطرف می کند و هیچ تهدیدی برای سلامتی شما ایجاد نمی کند.
اکریلیک ها نسبت به مواد مورد استفاده در کاشت ژل که قوام نرم تری دارند، انعطاف پذیری کمتری دارند. اما مقاومت و دوام کمتری دارند و نیاز به تعمیر سریع دارند.

کاشت ناخن ژل.

در آرایشگاه ها کاشت ژل به دو صورت انجام می شود:

استفاده مستقیم از مواد مبتنی بر ژل روی بستر ناخن امکان پذیر است. زیرا مانند مواد اکریلیک حاوی ترکیبات شیمیایی مضر نیستند و با ناخن های طبیعی تداخل ندارند.
پس از استفاده از این روش کاشت، ناخن های شما به همان اندازه و طول باقی می مانند. با این حال، ناخن را با یک لایه خیره کننده، محکم و محافظ باقی می گذارد. آنها هر سبکی را پوشش می دهند و طیف گسترده ای از رنگ ها و مدل ها را دارند. علاوه بر این، آنها توانایی اجرای طراحی را دارند، درست مانند تکنیک های کاشت.

استفاده از ژل، قالب‌گیری و اکستنشن تکنیک دیگری است. در این ترفند، تکنسین بعد از پر کردن قالب آماده با این ماده، مواد ژل را روی ناخن شما می‌مالد. با استفاده از این مدل کاشت می توانید ناخن های بلندتر و کشیده تری داشته باشید.
نحوه خشک شدن ایمپلنت های ژل و اکریلیک یکی از تفاوت های اصلی آنهاست. همانطور که قبلا ذکر شد، اکریلیک ها در معرض هوا خشک می شوند. در حالی که مواد ژل برای خشک شدن به گرمای لامپ های UV نیاز دارند.

علاوه بر این، فرآیند کاشت ناخن اکریلیک می تواند ساعت ها طول بکشد. در حالی که کاشت ژل تنها به 45 تا یک ساعت از زمان شما نیاز دارد و روش بسیار ساده تری است.

کاشت ناخن ابریشم یا فایبرگلاس:


یک تکنیک بسیار جدید که هنوز هم محبوبیت زیادی ندارد کاشت ابریشم است.

ناخن های کاشته شده از ابریشم یا فایبرگلاس.

تکنسین در این روش کمتر متداول از قطعات از پیش بریده شده ابریشم یا فایبرگلاس استفاده می کند. با چسب یا رزین، این اجزای پیش ساخته روی بستر یا نوک ناخن محکم می شوند.

مراحل کاشت ناخن با جزئیات

کاشت ناخن در کرمانشاه


اکنون با انواع مختلف کاشت ناخن و مزایای انتخاب هر کدام آشنا شده اید. ترجیحات شما و محیط، نوع کاشت مورد استفاده شما را تعیین می کند. اما مراحل کاشت و نحوه آماده سازی ناخن برای همه این تکنیک ها یکسان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش، به شما توصیه می کنیم که ادامه مقاله را مطالعه کنید.

سطح ناخن نیاز به تمیز کردن دارد.
برخی از زنان با ناخن های لاک زده و نامرتب برای کاشت ناخن به سالن زیبایی مراجعه می کنند. دیگرانی که قبلا از ایمپلنت یا ژلیش استفاده کرده‌اند، می‌خواهند آن‌ها را اصلاح یا گسترش دهند. به همین دلیل تکنسین ها می دانند که یکی از مراحل آماده سازی کاشت شامل تمیز کردن سطح ناخن است.

در صورت لزوم، تکنسین اکنون لاک باقی مانده را با پدهای پاک کننده لاک پاک می کند. علاوه بر این، مواد کاشت و ژل باقی مانده را کاملاً از بین می برد.

جمع شدن کوتیکول ها


پس از تمیز کردن سطح ناخن، می توان مانیکور را شروع کرد. به عقب کشیدن کوتیکول ها روشی است که اکثر تکنسین های ناخن مانیکور را شروع می کنند. بافت های طبیعی به نام کوتیکول که در بستر ناخن ایجاد می شوند از آن محافظت می کنند ناخن از آسیب میکروبی و آسیب های محیطی.
روند کاشت به دلیل رشد بیش از حد آنها در بستر ناخن مختل می شود که دیدن آن جذاب نیست.
این بافت بدون آسیب رساندن به بستر ناخن در طول مانیکور دستکاری می شود.

 

روغن برای کوتیکول

 

اکنون تکنسین روغن کوتیکول را روی سطح ناخن می‌مالد و مدت کوتاهی صبر می‌کند تا بافت کاملاً نرم شود. پس از آن، با استفاده از دستگاهی به نام کشنده، بافت کوتیکول را که از بستر ناخن دور شده است، به آرامی به سمت عقب بکشید. اگر بافت کوتیکول اضافی رشد کرده باشد، از ابزار خاصی استفاده می شود. اکنون به لطف این مرحله می توان قالب ها را به طور کامل روی سطح ناخن قرار داد. علاوه بر این، تأثیر زیادی در بهبود کیفیت و طول عمر کاشت دارد.

کوتاه کردن ناخن


بسته به روش کاشت که ترجیح می دهید، مرحله زیر انجام می شود. اگر بخواهید ناخن های شما را طبیعی نگه دارید و فقط لاک ژل بگیرید، تکنسین آن ها را کوتاه نمی کند. در عوض با استفاده از ناخن گیر آنها را برای سوهان زدن آماده می کند. با این حال، اگر می‌خواهید کاشت کاشت کنید، باید ناخن‌های خود را کاملاً قطع کرده و بردارید.

 

فایل.


مرحله بعدی سوهان زدن ناخن ها پس از کوتاه شدن است. تکنسین در این مرحله از سوهان برای قرار دادن و فرم دادن به ناخن های شما استفاده می کند. اگر قصد دارید فقط ژلیش کنید، بهتر است در این مرحله با تکنسین مناسب در مورد شکل ناخن ایده آل خود صحبت کنید.

تکنسین ناخن شما اکنون می تواند به ناخن های شما اشکال مختلفی از جمله بادامی، مربعی و ... بدهد. شکل ها.

بافر.


بستر ناخن برای مواد کاشت و ژل توسط ابزار بافر آماده می شود. این ابزار سمباده مانند بر اساس ضخامت سطح آن شماره ای به آن اختصاص داده شده است. تکنسین با ردیابی ملایم بافر روی سطح ناخن، بافتی ناهموار ایجاد می کند. با استفاده از این روش چربی اضافی از سطح ناخن برداشته شده و ماندگاری ژل بهبود می یابد.

پرایمر لاک ناخن.
سطح ناخن با پرایمر ناخن تمیز می شود تا هرگونه چربی و مواد چرب از بین برود. اجرا و دوام کاشت شما تحت تاثیر این مرحله قرار می گیرد.

 

پرایمر برای ناخن

پرایمرها بسیار قوی هستند و فرمولاسیون اسیدی دارند. بنابراین قبل از استفاده از پرایمر، یک لوسیون یا وازلین مخصوص توسط تکنسین ناخن روی انگشتان شما اعمال می شود. با این کار پرایمر از پوست شما دور می شود.

ضد قارچ.


استفاده از یک داروی ضد قارچ قبل از مدل های کاشت ناخن بسیار مهم و بسیار مهم است. بافت طبیعی تخت ناخن شما به دلیل قالب و مواد محوطه سازی موجود در آن نمی تواند نفس بکشد. این امر محیط ایده آلی را برای رشد میکروارگانیسم ها به ویژه قارچ ها ایجاد می کند. اما علاوه بر حفظ سلامت ناخن ها در طول دوره کاشت، استفاده از ضد قارچ مناسب نیز می تواند از این اتفاق جلوگیری کند.

مشکلاتی مانند تغییر رنگ ناخن، التهاب، حساسیت، از بین رفتن بافت ناخن و لایه برداری انگشت در نتیجه عدم استفاده از ضد قارچ ایجاد می شود. پس از کاشت، در صورت احساس سوزن سوزن شدن، سوزش یا تورم اطراف انگشتان، در اسرع وقت با تکنسین مربوطه مشورت کنید.
در صورت لزوم، تکنسین ناخن کاشت شما را برمی دارد و به شما کرم های ضد التهابی می دهد. علاوه بر این، مراجعه به پزشک متخصص در این مورد یک انتخاب عاقلانه برای جلوگیری از عوارض ناخوشایند بیشتر است.

فرم دادن به ناخن.


اندازه گیری قالب و فرآیند انتخاب نوک ناخن یکی از مهم ترین بخش های کاشت است. تکنسین ناخن چند الگو را پیشنهاد می‌کند و بر اساس اندازه و اندازه طبیعی ناخن‌تان آن‌ها را روی ناخن‌تان امتحان می‌کند.

میخ های قالب گیری

 

برخی از زنان با ناخن های پهن معمولا اصرار دارند که فرمت های کوچکتر را انتخاب کنند. این کار نه تنها ناخن ها را زیباتر نشان می دهد، بلکه ظاهری نامتناسب به آن ها می بخشد. به همین دلیل، توصیه می‌شود که به توصیه‌های تکنسین خود توجه کنید و اجازه دهید مراحل کار به روشی معمول و اخلاقی پیش برود.

ترکیب الگو


تکنسین ناخن فرم ناخن را پس از پر کردن آن با چسب و درخواست از شما برای انتخاب آن، روی ناخن های شما اعمال می کند. طبیعتاً در طی این مرحله مقداری فشار را تجربه خواهید کرد. به منظور جلوگیری از حباب های هوا بین بستر ناخن و قالب، فناوری ناخن کمی قالب را روی ناخن های شما فشار می دهد. سپس منتظر می ماند تا چسب کاملا خشک شود و قالب ها کاملاً ثابت شوند که حدود 30 ثانیه طول می کشد.

برای کاشت ناخن از چسب بسیار محکمی استفاده می شود و بیرون آوردن چسب اصلا ساده نیست. با این حال، توصیه می شود در این زمان از حرکت دادن دست یا انگشتان خود اکیداً خودداری کنید تا از اختلال در روند کاشت ناخن جلوگیری شود.

قالب برش.


طول قالب های ناخن متفاوت است و اغلب چندین سانتی متر طول دارند. تکنسین در این مرحله با شما در مورد اندازه ایده آل ناخن صحبت خواهد کرد و پس از دریافت تاییدیه شما، از کاتر برای برداشتن نوک قالب استفاده می کند.

فایل.


وقت آن است که قالب را پس از برش برش داده و مرتب کنید. با استفاده از ترکیبی از ابزارهای بافر و فایل، تکنسین ناخن اکنون اشیاء را در اطراف الگو مرتب می کند و به آن شکل می دهد. شما می توانید انتظارات خود را در میان بگذارید و در این بخش با تکنسین در مورد حالت ایمپلنت ترجیحی خود صحبت کنید.

کاشت مواد روی قالب


زمان استفاده از لوازم کاشت پس از فرم دادن و سوهان دادن به قالب ناخن است. تکنسین بسته به کاشت انتخابی شما از ژل یا مواد اکریلیک برای پر کردن سطح قالب در این مرحله استفاده می کند.

تکنسین ناخن از یک برس برای اعمال تکنیک اکریلیک استفاده می کند که شامل ترکیب مایع و پودر اکریلیک است. اما در تکنیک ژل از مواد ژل آماده استفاده می شود. مرحله نهایی کاشت ژل شامل این است که تکنسین دست شما را در داخل یک لامپ UV قرار می دهد تا ماده ژل کاملاً خشک شود.

طراحی ناخن.


بخش هیجان انگیز طراحی ناخن پس از تکمیل فرآیند کاشت آشکار می شود. اکنون می توانید ناخن های خود را با هر طرحی که دوست دارید رنگ کنید. همه آنها آماده شده اند تا روی ناخن های دوست داشتنی شما اعمال شوند طرح های ساده و سنتی فرانسوی تا لوازم جانبی براق.

ناخن های مانیکور شده

به خاطر داشته باشید که سلامت دست ها و ناخن های شما مستقیماً تحت تأثیر کاشت ناخن است. بنابراین توصیه می شود در هنگام کاشت از یک تکنسین آگاه و با تجربه مشاوره بگیرید.

مطالب مرتبط :

کاشت ناخن در زنجان 

کاشت ناخن در همدان 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gvKG
نظرتان را بنویسید