ویرایش انتخاب رشته آزمون سراسری

ویرایش انتخاب رشته آزمون سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

سازمان سنجش با شروع فرآیند انتخاب رشته امکان حذف، اضافه و جابه جا نمودن اولویت ها را در اختیار تمامی متقاضیان این مرحله قرار می دهد. داوطلبانی که به هنگام اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود دچار خطا و اشتباه شدند، می توانند با مراجعه به سایت سنجش فرم انتخاب رشته 1401 خود را ویرایش نمایند.

 

 

تمامی داوطلبانی که زمان برگزاری کنکور سراسری 1401، سر جلسه کنکور حضو داشته و بر اساس کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته شدند، می توانند پس از مشاهده دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی خود در سایت سازمان سنجش اقدام نمایند. امکان ویرایش انتخاب رشته همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 از طریق سایت این سازمان به نشانی sanjesh.org وجود دارد.

ویرایش بدین معناست که داوطلبان کنکور سراسری پس از پایان مراحل انتخاب رشته و تایید نهایی و دریافت پرینت انتخاب رشته خود در صورت تمایل می توانند تا پایان زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ با مراجعه مجدد به سایت انتخاب رشته، نسبت به جابجایی اولویت ها، حذف یا اضافه نمودن یک رشته محل، انتخاب های خود را ویرایش نمایند. در ادامه زمان و نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 در اختیار داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ قرار داده شده است. 

 

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور مجاز به انتخاب رشته شدند، می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور را مشاهده کنند و نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی خود در سایت سازمان سنجش اقدام نمایند. سازمان سنجش همزمان با آغاز فرایند انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱، امکان جابجایی اولویت در انتخاب ها، حذف یا اضافه نمودن یک رشته محل را به داوطلبان می دهد.

 

زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری سال گذشته از 14 مرداد ماه آغاز شد و داوطلبان به مدت 4 روز فرصت داشتند تا اطلاعات خود را ویرایش نمایند، اما تاکنون زمان مشخصی برای ویرایش انتخاب رشته دانشگاه 1401 اعلام نشده اما پیش بینی می کنیم امسال نیز مانند سنوات گذشته حدود یک هفته ای در مرداد ماه برای انتخاب رشته و ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ در نظر گرفته خواهد شد.

 

 

به محض مشخص شدن زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1401، این مقاله بروز رسانی می شود.

 

زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز همزمان با ویرایش سراسری آغاز شده و داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از نحوه ویرایش اطلاعات خود در سایت دانشگاه آزاد مطلع گردند.

بیشتر بخوانید: ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

متقاضیان ویرایش انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱، می بایست بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند، سپس از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کرده تا به صفحه بعد هدایت شوند، در صفحه جدید روی لینک انتخاب رشته کنکور سراسری کلیک نمایند.

 

بعد از ورود به صفحه، گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب نموده تا به صفحه فرم انتخاب رشته هدایت شوید. در این صفحه بعد از ورود به صفحه انتخاب رشته، داوطلبان امکان ویرایش رشته محل های ثبت شده خود را دارند و بعد از اعمال تغییرات در انتخاب های خود باید بر روی لینک ثبت نهایی کلیک نمایند.

 

در نظر داشته باشید سامانه انتخاب رشته کنکور 1401 طوری طراحی شده که داوطلبان می بایست کلیه رشته محل های مورد علاقه خود را انتخاب نموده سپس روی دکمه ثبت نهایی کلیک کنند. به عبارتی داوطلب در هر ویرایش فقط مجاز به یک بار زدن دکمه ثبت نهایی می باشد.

 

مراحل ویرایش انتخاب رشته کنکور 1401

 

ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org

انتخاب گزینه سراسری

کلیک روی لینک سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

انتخاب گزینه ویرایش اطلاعات

وارد کردن اطلاعات خواسته شده و ویرایش انتخاب ها

 

راهنمای تصویری ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

 

داوطلبان به منظور ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱، می بایست وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شده و مطابق تصویر بر روی گزینه انتخاب رشته آزمون سراسری 1401 کلیک کنند.

 

سایت انتخاب رشته کنکور

 

در این بخش پس از مطالعه نکات ذکر شده در این صفحه کلید اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401 را مطالعه نموده ام را تایید کنند.

 

سایت ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری

 

در این بخش صفحه ای به نمایش در می آید که شما باید شماره رسید انتخاب رشته خود را در آن وارد نمایید و پس از تایید به صفحه فرم اینترنتی انتخاب رشته هدایت شوید. این صفحه همان فرم اینترنتی انتخاب رشته می باشد که شما می توانید مانند مرحله اول انتخاب رشته، نسبت به حذف، جابه جایی یا اضافه نمودن کد رشته محل های جدید اقدام نمایید.

 

 

تصاویر بالا مربوط به سال گذشته می باشد، به محض آغاز فرایند ویرایش انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ تصاویر بروز رسانی شده و لینک مستقیم جهت انجام اصلاح اطلاعات در این قسمت فعال می شود.

 

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

 

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

با توجه به نحوه بررسی فرم انتخاب رشته کنکور سراسری توسط سازمان سنجش، اولویت انتخاب ها در انتخاب رشته این آزمون برای تمامی داوطلبان مهم تلقی می شود بنابراین زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ می تواند فرصت دوباره ای برای داوطلبان باشد.

 

یکی از نکاتی که باید در نظر گرفته شود، تعداد دفعاتی است که به ویرایش انتخاب رشته اختصاص داده می شود زیرا سازمان سنجش معمولا محدودیت هایی برای تعداد دفعات اصلاح اطلاعات در نظر می گیرد. از این رو توصیه می شود حتما فرم انتخاب رشته خود را با دقت تکمیل کرده و در صورت ویرایش این اطلاعات سعی کنید تعداد دفعات کلیک بر روی دکمه ثبت نهایی را به حداقل برسانید

 

هر سال رشته محل های ارائه شده در کنکور سراسری علاوه بر دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ در اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری نیز منتشر می شود. در این اصلاحیه معمولا رشته محل هایی افزوده و تعدادی رشته محل نیز از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری حذف می شود. به همین خاطر توصیه می کنیم حتما اصلاحیه های انتخاب رشته کنکور سراسری را مهم تلقی کرده و حتما مطالعه نمایید.

 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شما را در انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 یاری نمایند. همچنین برای انتخاب رشته مناسب در کنکور سراسری علاوه بر مطالعه راهنمای کنکور سراسری ۱۴۰۱ می توانید از نرم افزار مجازی انتخاب رشته هیوا نیز استفاده نمایید.

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ امکان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری برای داوطلبان وجود دارد؟

✔️ متقاضیان همزمان با آغاز فرآیند انتخاب رشته، می توانند نسبت به ویرایش رشته محل های انتخابی خود بپردازند که نحوه این فرایند در متن مقاله شرح داده شده است.



 

2- ✔️ در زمان ویرایش انتخاب رشته امکان چه تغییراتی وجود دارد؟

✔️ مطابق متن مقاله داوطلبان در این بازه زمانی می توانند نسبت به حذف، اضافه کردن یا جابجایی رشته محل های انتخابی خود اقدام نمایند.



 

3- ✔️ ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری به چه صورت انجام می شود؟

✔️ به صورت اینترنتی انجام می شود که در این مقاله راهنمای تصویری نحوه ویرایش انتخاب رشته قرار داده شده است.

منبع : ویرایش انتخاب رشته آزمون سراسری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/r1kL
نظرتان را بنویسید