آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته کنکور چیست

آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته کنکور چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
بعد از اعلام نتایج آزمون سراسری 1400، نوبت به مرحله مهم و سرنوشت انتخاب رشته کنکور می رسد. یکی از سوالات داوطلبان کنکوری در خصوص آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته کنکور است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم این رتبه در هر یک از گروه های آزمایشی، هر ساله به دلایل بسیاری وابسته می باشد.




بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری مشخص می شود آیا داوطلب مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد شده یا نه؟ داوطلبانی که قصد انتخاب رشته کنکور سراسری را دارند، لازم است به مواردی که در داخل کارنامه به عنوان نتیجه آزمون کتبی فرد، ذکر شده، نهایت دقت را داشته باشند.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری سوال بسیاری از افراد این است که آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته چیست؟ این مورد به چه نحوی می تواند به انتخاب رشته مناسب داوطلب کمک کند؟ در مقاله پیش رو ما به این سوال پاسخ دادیم و گفتیم که برای هر گروه آزمایشی چند نفر مجازند انتخاب رشته نمایند. داوطلبانی که در یکی از گروه های ریاضی، تجربی و انسانی شرکت کردند با اطلاعات گفته شده در این مقاله از آخرین رتبه های مجاز کنکور سال قبل آشنا خواهند شد.



آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته گروه آزمایشی ریاضی فیزیک 99 – 1400
اگر بخواهیم پاسخ کوتاهی در رابطه با آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته گروه آزمایشی ریاضی فیزیک 99 – 1400 بدهیم، باید بگوییم منظور از عبارت " آخرین رتبه " این است که با توجه به جمعیت شرکت کننده در کنکور و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در رشته های مختلف، کدام رتبه ها به عنوان آخرین رتبه های مجاز به انتخاب رشته در کنکور ریاضی می باشند.



با استفاده از سهمیه مناطق است که سعی می شود عدالت آموزشی بیشتر عملی شود. زیرا هر چه از مناطق 1 به سمت مناطق 3 پیش می رویم، امکانات آموزشی برای دانش آموزان به مراتب کمتر شده و به همین دلیل برای داوطلبان هر منطقه، سهمیه در نظر گرفته می شود. آنچه که در قبولی فرد بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت، رتبه در سهمیه شما می باشد، نه رتبه کشوری. آخرین رتبه مجاز در سهمیه نهایی شما یعنی رتبه آخرین فردی که توانسته در سهمیه شما، مجاز به انتخاب رشته شود. در این قسمت با کمک جدول آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته در گروه ریاضی فیزیک برای تمامی سهمیه ها ذکر شده است:



آخرین رتبه  مجاز در سهمیه کنکور ریاضی 1400
نام سهمیه آخرین رتبه مجاز
منطقه 1 5130
منطقه 2 9728
منطقه 3 5208
ایثارگران 5 درصد 3002
ایثارگران 25 درصد 2901


جزئیات انتخاب رشته و هم چنین کد رشته محل های ارائه شده در هر یک از گروه های آزمایشی در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ذکر می گردد. برای مطالعه این دفترچه و اطلاع از مهم ترین جزئیات آن مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد. 

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور





آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم تجربی 99 - 1400
این سوال برای عزیزانی که در رشته تجربی به رقابت پرداختند از اهمیت بالاتری برخوردار است. زیرا در سال های اخیر تعداد داوطلبان در این رشته از دو رشته ریاضی و انسانی به مراتب بالاتر رفته و به دلیل ظرفیت محدود رقابت در این گروه آزمایشی سخت تر شده است. به همین دلیل به این دسته از داوطلبان توصیه می کنیم که حتما قبل از انتخاب رشته به بررسی دقیق آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته در سال قبل بپردازند تا با اطلاع از این که چند نفر مجازند انتخاب رشته نمایند انتخاب رشته بهتری داشته باشند و با نگاهی همه جانبه به این کار دست بزنند.



البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته در سهمیه هر یک از سهمیه ها با یکدیگر متفاوت است. همچنین آخرین رتبه مجاز با توجه به نوع رشته هم متفاوت است. مثلا ممکن است در رابطه با قبولی در رشته پزشکی با سهمیه منطقه 1، آخرین رتبه مجاز متفاوت از آخرین رتبه مجاز برای قبولی در همان رشته پزشکی اما با سهمیه منطقه 3 باشد. این مسئله در رابطه با رشته مثلا پزشکی و داروسازی بسیار اوضاع متفاوت تری هم به خود خواهد گرفت. برای اطلاع از آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته گروه ازمایشی علوم تجربی سال گذشته به مطالعه جدول زیر بپردازید:



آخرین رتبه  مجاز در سهمیه کنکور تجربی 1400
نام سهمیه آخرین رتبه مجاز
منطقه 1 8597
منطقه 2 13459
منطقه 3 13560
ایثارگران 5 درصد 9399
ایثارگران 25 درصد 4785


برای اطلاع از مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 1400، مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری









آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم انسانی 99 – 1400
در رشته علوم انسانی دانستن آخرین رتبه قبولی کنکور در سهمیه برای انتخاب رشته امری ضروری است. با توجه به اینکه رشته هایی همچون حقوق، حسابداری، روانشناسی، مدیریت، رشته های دانشگاه فرهنگیان و ... از جمله رشته های پرمتقاضی می باشند، بهتر است برای این که بتوانید به آن ها دسترسی پیدا کنید از وضع آخرین رتبه مجاز در سهمیه خود اطلاعات دقیقی داشته باشید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که شانس شما برای پذیرش در کدامیک از این رشته ها بالاتر خواهد بود. آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم انسانی سال گذشته در ادامه قرار داده شده است.



آخرین رتبه  مجاز در سهمیه کنکور انسانی 1400
نام سهمیه آخرین رتبه مجاز
منطقه 1 4107
منطقه 2 6718
منطقه 3 5986
ایثارگران 5 درصد 6849
ایثارگران 25 درصد 4569


بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری







آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته گروه آزمایشی هنر 99 – 1400
هنر یکی از رشته های فرعی کنکور سراسری محسوب می شود که داوطلبان کنکوری علاوه برشرکت در کنکور ریاضی، تجربی، انسانی و زبان در کنکور هنر نیز شرکت نمایند. امروزه رشته هایی مانند به اینکه رشته هایی همچون طراحی صنعتی، بازیگری، کارگردانی موسیقی هواداران بسیاری دارد این دسته از افرادی با شرکت در کنکور سراسری سعی دارند تا آموزش های نوین و بروزتری را در دانشگاه های برتر ایران مانند دانشگاه هنر تهران بگذرانند. افرادی که تمایل به انتخاب رشته کنکور هنر دارند برای اطلاع از شانس قبولی خود می توانند به جدول زیر مراجعه کرده و آخرین رتبه مجاز در سهمیه های کنکور را مطالعه فرمایند.



آخرین رتبه  مجاز در سهمیه کنکور هنر 1400
نام سهمیه آخرین رتبه مجاز
منطقه 1 4356
منطقه 2 7082
منطقه 3 3269
ایثارگران 5 درصد 2459
ایثارگران 25 درصد 1569


داوطلبان کنکور هنر، برای آشنایی بیشتر با کد رشته محل های این رشته و همچنین نحوه انتخاب رشته هنر می توانند به مطالعه مقاله زیر بپردازند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور هنر
آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته گروه آزمایشی زبان 99 – 1400
دومین کنکور رشته های فرعی به زبان تعلق می گیرد. این آزمون نیز نیز مانند کنکور هنر یکی از آزمون های فرعی محسوب می شود. رشته های ارائه شده در این آزمون شامل زبان و ادبیات، آموزش زبان و مترجمی می باشد که افراد بسته به علاقه خود می توانند یکی از آن ها را انتخاب نمایند. اطلاع از آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته کنکور زبان در هر یک سهمیه ها به داوطلبان کمک می کند تا انتخاب رشته ای اصولی و نزدیک به واقعیت داشته باشند.



آخرین رتبه  مجاز در سهمیه کنکور زبان 1400
نام سهمیه آخرین رتبه مجاز
منطقه 1 4731
منطقه 2 8460
منطقه 3 2641
ایثارگران 5 درصد 1859
ایثارگران 25 درصد 1345


سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات تکمیلی در خصوص آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا باشید.

در ادامه بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد



سوالات متداول


1- آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته یعنی چه؟
  با توجه به جمعیت هر سهمیه و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در رشته های مختلف، آخرین رتبه هایی که در سال های قبل توانستند وارد رشته مورد نظر شوند را گویند که در متن مقاله آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته برخی از رشته ها گفته شده است.




2- آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته چه زمانی مشخص می شود؟
مطابق متن مقاله این رتبه همزمان با انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری بر روی سایت سنجش قرار می گیرد.




3-  اطلاعات آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته چه کمکی می کند؟
 این اطلاعات شانس قبولی داوطلبان در کنکور سال گذشته را نشان می دهد بنابراین شما پیش زمینه ای برای برنامه ریزی و انتخاب رشته خود خواهید داشت.

منبع : آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته کنکور چیست
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DyX6
نظرتان را بنویسید