آخرین تکنولوژی ها

 آخرین تکنولوژی ها
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
webbin


 

احتمالا دنبال کردن آخرین تکنولوژی در دورانی که انسان ها و روز ها برای آوردن تکنولوژی جدید از هم سبقت می گیرند کار آسانی نیست!

تکنولوژی در ابعاد گسترده ای در حال استخوان ترکاندن است و بودن در این نسل عجیب یکی از شگفتی های دوران زندگی ما خواهد بود . اگر متولد دهه 70 به قبل هستید به خوبی کلمات این مقاله را درک خواهید کرد چرا که دوران کودکی ما با بدون اینترنت بوده است و حال سرعت پیشرفت آن طوری شده که این ابزار و تجهیزات بخش مهمی از زندگی ماست. حتا در آینده برای ما تعیین کننده خواهد بود. 
 

چرا که همین حالا بسیاری از شغل ها را تحت تاثیر قرار داده است. برای مثال اگر در قدیم ایام کسی را به عنوان نگهبان 24 ساعته استخدام می شد حال این شغل به صورت نیمه به دوربین های امنیتی واگذار شده است و کارفرمایان از استخدام افراد امانت می کنند؛  دوربین مداربسته بیشتر از آن که یک نگهبان معمولی باشد قابلیت های بیشتری را به کارنامه خود اضافه کرده است. که یکی از این قابلیت ها ارائه نقشه های گرمایی شمارش افراد یا پیدا کردن یکی شی گم شده است. در ادامه یکی از این موارد را توضیح خواهیم داد تا بهتر با قابلیت های این دستگاه و سیستم اجرای آن آشنا شوید.
 

یکی از کار هایی که طبق الگوی رفتاری یک نگهبان در دوربین مدار بسته داهوا به کار رفته است قابلییت تشخیص چهره است که با استفاده از آن  می توانید به محض وارد شدن سوژه با چهره مورد نظر الارم یا هشدای را به گوشی موبایل ارسال کنید.

البته از جمله کاربرد های دیگر این دستگاه حضور و غیاب است افراد در اداره ها کارخانه ها و دیگر اماکن است که قبل تر یکی از وظایف نگهبان ها به شمار می آمد.

همینطور در فروشگاه ها با ترک کردن افراد داخل فروشگاه می توان یک نقشه گرمایی از محل رفت و امد خریداران به دست آورد که این دیتای مهمی برای آنالیز و برنامه ریزی فروش می باشد. در دنیای امروز آنالیز دیتا اهمیت ویژه ای دارد به خصوص که این دیتا ها ویدئویی هستند و می توان اطلاعات ویژه ای را از آن ها استخراج کرد.

نظرتان را بنویسید