عده طلاق خلع و مبارات

عده طلاق خلع و مبارات
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در این مقاله به بررسی طلاق خلع و مبارات ، عده طلاق خلع و مبارات و رجوع از طلاق خلع و مبارات خواهیم پرداخت .





یکی از مهم ترین موضوعاتی که پس از طلاق زوجین مطرح می شود ، لزوم نگه داشتن عده طلاق توسط زن است . در طلاق خلع و مبارات هم این مسئله وجود دارد و زن بایستی عده طلاق نگه دارد . در طلاق خلع ، کراهت یک جانبه زن از شوهر و در طلاق مبارات ، کراهت دو طرفه زوجین سبب طلاق آنها می شود . اما در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که تکلیف عده زن در طلاق خلع و مبارات چیست و عده در طلاق خلع و مبارات چقدر است ؟ به همین دلیل در این مقاله به بررسی طلاق خلع و مبارات پرداخته و سپس عده طلاق خلع و مبارات و رجوع از طلاق خلع و مبارات خواهیم پرداخت .




طلاق خلع و مبارات
یکی از انواع طلاق بر اساس قانون مدنی ، طلاق خلع و طلاق مبارات است . طلاق خلع نوعی از طلاق است که زن از شوهر خود تنفر داشته باشد و با بخشیدن مالی به همسر خود وی را حاضر به طلاق کند . علاوه بر این ، اگر کراهت و تنفر زن و مرد دو طرفه باشد ، به آن طلاق مبارات گویند . در حال حاضر ، طلاق خلع و مبارات تحت عنوان طلاق توافقی شناخته شده است . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طلاق توافقی و طلاق خلع و مبارات کلیک کنید .



عده طلاق خلع و مبارات
بر اساس ماده 1151 قانون مدنی ، طلاق خلع و مبارات نیز مانند سایر انواع طلاق عده دارد . عده طلاق خلع و مبارات بر اساس این ماده سه طهر پس از عادت ماهیانه است . البته اگر زن به دلایلی همچون بیماری یا غیره عادت ماهیانه نبیند ، عده طلاق خلع و مبارات سه ماه خواهد بود . در خصوص زنانی هم که باردار هستند ، مدت زمان عده طلاق خلع یا مبارات تا پایان وضع حمل آنان است .



رجوع از طلاق خلع و مبارات
بر اساس آنچه گفته شد ، طلاق خلع و مبارات نوعی طلاق بائن محسوب می شوند . طلاق بائن نوعی از طلاق است که مرد پس از طلاق امکان رجوع به همسر خود را نخواهد داشت . لذا رجوع از طلاق خلع و مبارات در حالت کلی امکان پذیر نیست ؛ مگر اینکه زن به مالی که به همسر خود بابت طلاق بخشیده است رجوع کند که در این صورت مرد نیز حق رجوع از طلاق را به دست می آورد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد رجوع از طلاق خلع و مبارات کلیک کنید .

 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عده طلاق خلع و مبارات  در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون عده طلاق خلع و مبارات پاسخ دهند .

منبع : عده طلاق خلع و مبارات
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MLn3
نظرتان را بنویسید