اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری 99 نتایج قبولی یا عدم قبولی داوطلبان را منتشر می کند . متقاضیانی که با شرکت در این مرحله نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام می کنند نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 را در سایت sanjesh.org مشاهده خواهند کرد .


آن دسته از داوطلبانی که در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان شرکت می کنند ، نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 را به صورت اینترنتی دریافت کرده و در صورت قبولی می توانند نسبت به ثبت نام در دانشگاه مربوطه اقدام نمایند .

نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شده و متقاضیان با به کارگیری اطلاعات ثبت نامی می توانند از قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوند . در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 می پردازیم .


زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99
در صورت خالی ماندن ظرفیت های پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و موافقت وزارت علوم ، فرایند تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 برگزار شده و فرصت دوباره ای برای انتخاب رشته فراهم خواهد شد . سازمان سنجش در فاصله زمانی کوتاهی پس از انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ، نتایج این مرحله را اعلام می کند تا پذیرفته شدگان بتوانند در اولین نیمسال تحصیلی ممکن وارد دانشگاه محل قبولی خود شوند .

هر چند تا سال 96 مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد برای پذیرش در نیمسال اول تحصیلی ( مهر ماه ) صورت می گرفت اما سال گذشته به دلیل تاخیر در برگزاری این فرایند ، زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 98 نیز به تعویق افتاد و داوطلبان در روز چهارشنبه 6 آذر ماه نتایج انتخاب رشته خود را دریافت کردند .

در خصوص فرایند تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 99 هنوز خبر یا اطلاعیه ای منتشر نشده اما داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد از زمان دقیق اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 مطلع شوند . ما نیز به محض اعلام این نتایج مقاله را بروزرسانی کرده و لینک آن را در اختیار داوطلبان قرار خواهیم داد .   



لینک اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 به محض انتشار فعال خواهد شد .



نحوه اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99
نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 به صورت اینترنتی و در سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد اعلام خواهد شد . داوطلبان برای دسترسی به این سامانه باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس  sanjesh.org مراجعه کرده و وارد بخش کارشناسی ارشد شوند . تصویر زیر مسیر دستیابی به این سامانه را نشان می دهد . 







در صفحه باز شده باید گزینه ورود به سیستم را انتخاب کرد . 

در ادامه دو روش جستجو در اختیار داوطلب قرار می گیرد که بر اساس آن می تواند نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری 99 را مشاهده کند .



1 - جستجو بر اساس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام

داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود نظیر شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام کارشناسی ارشد را نگه داری کرده اند از این روش می توانند نتایج خود را مشاهده کنند . 



2 - جستجو بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی

در صورتی که داوطلبان به کد پیگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دسترسی نداشته باشند با وارد کردن شماره پرونده ، کد ملی و سال تولد خود می توانند از نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 مطلع شوند . 

لازم به ذکر است داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده و قادر به استفاده از روش های بالا نیستند می توانند از طریق ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش نسبت به بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایند . 



در پایان میز کار داوطلب به نمایش در می آید که با کلیک بر روی گزینه " مشاهده نتیجه تکمیل ظرفیت " می تواند از قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شود . 






مشاوره ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99
داوطلبانی که جزو پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 می باشند باید طبق زمان بندی اعلام شده توسط سازمان سنجش به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام و ادامه تحصیل اقدام نمایند . لازم به ذکر است چنان چه داوطلبی به دلیل عدم رضایت از نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد در این مرحله شرکت کرده و مجددا پذیرفته شود ، قبولی قبلی وی لغو شده و می بایست برای ادامه تحصیل به دانشگاه محل قبولی جدید مراجعه کند . 

متقاضیان شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد توجه داشته باشند که نتایج این فرایند نیز احتمالا در سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد . به این دسته از داوطلبان توصیه می کنیم اخبار و اطلاعیه های مختلف را پیگیری کرده و در موعد مقرر نسبت به مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام نمایند . 




مشاوره عدم قبولی در اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99
کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا طی این فرایند همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به متقاضیان کمک خواهند کرد تا نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 را مشاهده کنند . به داوطلبانی که در این مرحله یا فرایند اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد موفق به کسب رتبه قبولی نمی شوند توصیه می کنیم ضمن بررسی شرایط و ضوابط نسبت به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 اقدام نمایند .

ثبت نام این آزمون نیز در بازه زمانی مشخصی صورت گرفته و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام می توانند به درج اطلاعات فردی و تحصیلی خود بپردازند . 




سوالات متداول

1- نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد از طریق چه سایتی اعلام می شود ؟
داوطلبان برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند که جزئیات مربوط به زمان و نحوه اعلام نتایج در متن مقاله شرح داده شده است .

2- پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 از چه زمانی می توانند وارد دانشگاه شوند ؟
بر اساس اعلام سازمان سنجش ، پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد از اولین نیمسال تحصیلی ممکن می توانند وارد دانشگاه شوند که برای اطلاعات بیش تر توصیه می کنیم بخش مشاوره ای مقاله را مطالعه نمایند .

3- برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد چه اطلاعاتی مورد نیاز است ؟
داوطلبان برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد باید اطلاعات ثبت نامی خود را همراه داشته باشند که جزئیات بیش تر در این خصوص در متن مقاله قرار داده شده است .

منبع : اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/k4lN
نظرتان را بنویسید