شهرستان ایرانشهر با بیش از 150 مکان گردشگری آماده استقبال از مسافران نوروزی است

شهرستان ایرانشهر با بیش از 150 مکان گردشگری آماده استقبال از مسافران نوروزی است
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
محسن امینی
فرماندار ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان با آب و هوای مناسب و با داشتن بیش از 150 مکان دیدنی و گردشگری آماده استقبال از مسافران و مهمانان نوروزی است. نبی بخش داودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن ایرانشهر در مسیر بندر چابهار؛ هر ساله این شهرستان میزبان مسافران و مهمانان نورزی است.

وی افزود: بیت رهبر معظم انقلاب، قلعه ناصری، قلعه تاریخی و کهن بمپور، سد و رودخانه بمپور، چشمه آب گرم بزمان، قبرستان اسپیدژ، رودخانه سرسبز دامن، نخلستان های سربه فلک کشیده دهستان آبادان، بقعه سید مهدی و سایر مکان های دیدنی برای بازدید مسافران نوروزی آماده شده است.

فرماندار ایرانشهر تصریح کرد: برای رفاه حال مسافران نوروزی هشت کمیته به منظور خدمات رسانی در سطح این شهرستان تشکیل شده است. وی افزود: به نخستین مسافر نوروزی که بعد از تحویل سال نو وارد ایرانشهر شود هدایایی از صنایع دستی منطقه به رسم یاد بود به وی اهدا می ‌شود.


داودی گفت: تمام تمهیدات لازم برای استقبال، اسکان و دیدن مکان های تاریخی، فرهنگی و گردشگری ایرانشهر پیش بینی شده است. به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

این شهرستان با نام قدیمیˈفهرجˈاز نظر اقلیمی آب و هوایی گرم دارد و در طول تاریخ کهن خود مرکز سیاسی و اجتماعی منطقه به شمار می آمده است. شهرستان ایرانشهر به واسطه قرار گیری در شاهراه ارتباطی فرهنگ های بزرگ پیش از تاریخ منطقه در بردارنده مجموعه ای از کهن ترین، با ارزش ترین و مهمترین سایت های باستانی و تاریخی سیستان و بلوچستان است.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qxwk
نظرتان را بنویسید