شرایط ثبت نام آزمون قضاوت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقاضیان شرکت و پذیرش در آزمون قضاوت سال 99 باید واجد شرایط تعیین شده برای ورود به منصب تصدی امر قضا باشند . از مهم ترین شرایط این آزمون می توان به شرط سنی تعیین شده به میزان حداقل 22 و حداکثر 40 سال و دارا بودن مدارک تحصیلی مشخص مانند کارشناسی حقوق ، فقه و حقوق و یا الهیات با گرایش فقه ، مبانی حقوق اسلامی و ... ، اشاره کرد .




داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون قضاوت سال 99 می بایست واجد شرایط شرکت در آزمون بوده و هم چنین قوانین و ضوابط تعیین شده برای فعالیت در تصدی امر قضا را رعایت کنند . شرایط و قوانین ثبت نام و شرکت در آزمون قضاوت 99 از سوی قوه قضاییه تعیین شده و با انتشار اطلاعیه سازمان سنجش به داوطلبان ابلاغ می شود .

شرایط ثبت نام آزمون قضاوت سال 99 به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می شود که داوطلبان باید برای شرکت در این آزمون تمامی این شرایط را رعایت کنند . البته مهم ترین دغدغه داوطلبان اطلاع از رشته ها و مقاطع تحصیلی مورد نیاز و مجاز به ثبت نام در آزمون قضاوت سال 99 می باشد .

لذا در ادامه این مقاله به منظور آگاه سازی داوطلبان از قوانین آزمون سال جاری ، به تفکیک شرایط عمومی ثبت نام آزمون قضاوت 99 و شرایط اختصاصی شرکت در جذب عمومی تصدی امر قضا سال 99 را ارائه داده ایم .



شرایط عمومی ثبت نام آزمون قضاوت 99
 همانطور که پیش از این اشاره شده است ، شرایط و قوانین ثبت نام و شرکت در آزمون قضاوت سال 99 از سوی قوه قضاییه تعیین می شود . معمولا پس از تصویب نهایی این شرایط سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه و یا دفترچه ثبت نام آزمون قضاوت ، جزئیات شرایط و قوانین نام نویسی این آزمون را به داوطلبان ابلاغ می کند .



 همانطور که پیش از این اشاره شده است اولین گروه از شرایط آزمون قضاوت تحت عنوان شرایط عمومی دسته بندی می شود و داوطلبانی که واجد این شرایط هستند در صورت دارا بودن شرایط اختصاصی می توانند در آزمون نام نویسی کنند . در ادامه شرایط عمومی ثبت نام آزمون قضاوت 99 ارائه شده است .



 دارا بودن تابعیت کشور ایران

 اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام و عدالت

 التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه

 عدم وابستگی و یا عضویت در تشکیلات احزاب، سازمان ‌ها و گروه ‌های غیرقانونی

 طهارت مولد

 داشتن سلامت جسمی و روانی متناسب انجام کار قضایی

 داشتن کارت پایان خدمت وظیفه ، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت بریا آقایان

 نداشتن سابقه کیفری

 داشتن حسن شهرت

 عدم اعتیاد به دخانیات ، مواد مخدر و ...

 داشتن حداقل 22 و حداکثر 40 سال تمام در روز ثبت نام آزمون



 داوطلبانی که واجد شرایط عمومی و اختصاصی آزمون قضاوت 99 هستند می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات این آزمون مطلع شده و در صورت علاقه فرآیند نام نویسی خود را تکمیل کنند . داوطلبان با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا می توانند از آخرین اخبار آزمون قضاوت مطلع شوند .

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون قضاوت









شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون قضاوت 99
 داوطلبانی که واجد شرایط عمومی ثبت نام آزمون قضاوت هستند باید برای ثبت نام در این ازمون واجد شرایط اختصاصی تعیین شده برای ورود به تصدی منصب قضا نیز باشند . در این صورت داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام آزمون قضاوت سال 99 در سامانه ثبت نام این آزمون مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند .



 شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون قضاوت 99 در واقع همان رشته ها و مقاطع تحصیلی مورد نیاز و مجاز برای ثبت نام در آزمون قضاوت 99 می باشد . داوطلبانی که مدارک تحصیلی آنها با یکی از مدارک تعیین شده مطلبقت دارد می توانند با پرداخت هزینه ثبت نام ازمون قضاوت در آزمون سال جاری شرکت کنند .



 در ادامه شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون قضاوت 99 و یا همان رشته های مورد نیاز جذب عمومی منصب قضا 99 که از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اعلام شده است را ارائه داده ایم . داوطلبان با دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی زیر می توانند در این آزمون نام نویسی کنند .



 کارشناسی رشته حقوق ، فقه و حقوق و یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی

 کارشناسی ارشد پیوسته رشته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایش ها

 کارشناسی ارشد پیوسته رشته الهیات ، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی

 مدرک سطح دو حوزوی یا بالاتر



 داوطلبان علاقه مند و واجد شرایط عمومی و اختصاصی می توانند علاوه بر جذب عمومی منصب قضا برای شرکت در آزمون وکالت سال 99 نیز اقدام کنند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت


اگر پس از مطالعه مقاله شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 99 ، سوالی در این خصوص دارید ، جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .










سوالات متداول


1- چه شرایط برای ثبت نام آزمون قضاوت لازم است ؟
داوطلبان باید شرایط من جمله شرط سنی ، مدارک تحصیلی و .... را برای ثبت نام در این آزمون دارا باشند که در این مقاله جزئیات شرایط لازم برای نام نویسی این ازمون ارائه شده است .




2- شرط سنی آزمون قضاوت به چه میزانی تعیین شده است ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده است داوطلبان برای نام نویسی در این آزمون باید حداقل 22 و حداکثر 40 سال سن داشته باشند .




3- فارغ التحصیلان حوزه علمیه تحت چه شرایطی مجاز به ثبت نام در آزمون قضاوت هستند ؟
فارغ التحصیلان سطح دو حوزه های علمیه می توانند با رعایت شرایط عمومی اعلام شده در این مقاله ، در ازمون قضاوت ثبت نام کنند .

منبع : شرایط ثبت نام آزمون قضاوت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/x36P
نظرتان را بنویسید