واگذاری ساماندهی سهمیه ها به شورای اسلامی دانشگاه ها

واگذاری ساماندهی سهمیه ها به شورای اسلامی دانشگاه ها
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ساماندهی تمام سهمیه های کنکور را به شورای اسلامی شدن دانشگاه ها ابلاغ کرده ایم.

منصور کبگانیان ، درباره آخرین وضعیت ساماندهی سهمیه های کنکور گفت: سهمیه های کنکور بسیار متنوع است و ساماندهی تمام سهمیه های کنکور را به شورای اسلامی شدن دانشگاه ها ابلاغ کرده ایم.

وی ادامه داد: ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاه ها با وزیر علوم است و وزیر عنوان کرده که ساماندهی سهمیه های کنکور یک تا دو جلسه دیگر کار دارد.

بیشتر بخوانید: سهمیه های کنکور سراسری
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین افزود: ما منتظر هستیم شورای اسلامی شدن دانشگاه ها ساماندهی کل سهمیه کنکور را ارائه دهد، سپس ارزیابی کرده و وارد مرحله تصویب آن شویم.

وی گفت: حدس می زنم اگر طرح ساماندهی سهمیه ها در ستاد نقشه جامع علمی هم بررسی و نهایی شود، به مصوبه صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نیاز داشته باشد.

لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی که ترکیبی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است، از سوی وزارت علوم و بهداشت به هیأت دولت ارجاع داده شد و در این لایحه سهمیه‌های کنکور از 19 مورد به 3 مورد کاهش یافت.

سپس دولت این لایحه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داد که طبیعتاً دبیرخانه نقش هماهنگ کننده بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی را ایفاء خواهد کرد. در حال حاضر ساماندهی سهمیه های کنکور با ریاست وزیر علوم تحقیقات و فناوری به شورای اسلامی شدن دانشگاه ها واگذار شده که در حال بررسی و نهایی شدن است.

پس از بررسی و ارزیابی در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها ساماندهی سهمیه ها به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارجاع داده شده و سپس در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی ومصوب خواهد شد .

منبع : واگذاری ساماندهی سهمیه ها به شورای اسلامی دانشگاه ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2KW1
نظرتان را بنویسید