گروه های همسان دانش آموزی و لزوم ساماندهی آنها در مدارس

گروه های همسان دانش آموزی و لزوم ساماندهی آنها در مدارس
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

پیشتازان چیست ؟ منظور از تشکیلات دانش آموزی پیشتازان و فرزانگان ، تعداد مشخصی از دانش آموزان با اهداف مشترک است که برای رسیدن به این اهداف ، تشکیل گروه داده اند. این تشکیلات زیر نظر سازمان دانش آموزی اداره می شوند و هر یک از اعضای گروه با توجه به تقسیم کاری که صورت گرفته است ، با نظارت مربی راهنما و آموزش راهبری یاور مربی ، وظایف مشخصی را بر عهده دارند و برای رسیدن به اهداف گروه ، همکاری و تلاش می کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید :

  • 1 پیشتازان چیست و چه اهدافی را دنبال می کند
  • 2 اعضای تشکیل دهنده گروه پیشتازان
  • 3 تیم های پیشتازان و وظایف آنها چیست
  • 4 سامانه پیشتازان چیست

پیشتازان چیست و چه اهدافی را دنبال می کند

کودکان و نوجوانان آینده سازان جامعه هستند و ضرورت دارد که از همان دوران مدرسه در کنار آموزش های رسمی و تئوری ، آموزش های عملی و زندگی کردن به صورت اجتماعی و سالم را در کنار دیگران یاد بگیرند. بهترین روش برای رسیدن به این هدف ، تشویق دانش آموزان برای شرکت در فعالیت های گروهی و فردی است و سازمان تشکیلات دانش آموزی نیز به همین منظور ایجاد شده است.

هدف اصلی تشکیل گروه های پیشتاز ، تقویت توانمندی های فردی و گروهی دانش آموزان است و توانمند کردن هر یک از اعضای گروه برای بهتر زندگی کردن و ایجاد زمینه برای شکوفایی استعداد های جسمی ، فکری ، اجتماعی و مشارکت در تصمیم گیری های گروهی ، از دیگر اهداف این تشکل است.

در ادامه برخی دیگر از اهداف پیشتازان دانش آموزی را شرح داده ایم :

  • زمینه سازی برای رشد کودکان ، نوجوانان و جوانان برای شکوفایی استعداد های جسمی ، فنی ، علمی ، فکری ، اجتماعی ، معنوی ، ورزشی ، مذهبی ، هنر و…
  • فراهم کردن زمینه مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در موقعیت های مختلف همچون موقعیت های ملی و بین المللی

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZAX8
نظرتان را بنویسید